וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון: המטרה - לסיים את המצוד אחר המחבל מצומת תפוח ביממה הקרובה

4.5.2021 / 21:56

לפי הגורמים, צה"ל הגביר את הלחץ על הכפר עקרבא במטרה לאתר את המחבל שירה ופצע את שלושת הצעירים בשומרון. הם הדגישו את החשיבות להגיע לסיומו של המצוד לפני התקופה המתוחה של סיום הרמדאן ויום ירושלים. "סוגרים על המחבל מכמה כיוונים, אין כוונה להעניש את כל הכפר"

בווידאו: מפקד פלוגה בסיירת גבעתי המפקד על המצוד אחר המחבל בפיגוע בצומת תפוח/צילום: דובר צה"ל

בשעות האחרונות הגביר צה"ל את הלחץ על הכפר עקרבא במטרה לאתר את המחבל מצומת תפוח לאחר שירה ופצע את שלושת הצעירים - כך אמרו הערב (שלישי) גורמים במערכת הביטחון. הגורמים הדגישו את החשיבות להגיע לסיומו של המצוד כמה שיותר מהר, ברקע התקופה המתוחה של חודש הרמדאן ומועדים נוספים.

"כוחות הביטחון, שב"כ, צה"ל, משטרת ישראל וגורמים נוספים פועלים מסביב לשעון כדי לאתר את המחבל הנמלט. המטרה היא לסיים את המצוד כבר ביממה הקרובה מאחר ואנחנו גולשים בתקופה מתוחה לתקופה עוד יותר מתוחה בגלל ימי ציון רגישים למוסלמים, ביניהם יום שישי האחרון לרמדאן, לילאת אל-קאדר, עיד אל-פיטר ויום ירושלים שמוגדרים כימים נפיצים", אמר גורם ביטחוני בכיר. "צה"ל והשב"כ סוגרים על המחבל ממספר כיוונים. מצד שני אין כוונה להעניש את כל הכפר".

לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ במצוד אחר המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת תפוח, 4 במאי 2021. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במצוד אחר המחבל בכפר עקרבא, היום/דובר צה"ל

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל השתלט הערב על בניין בלב הכפר עקרבא שבאזור שכם, אליו לפי החשד נמלט המחבל באמצעות ג'יפ מסוג יונדאי שעלה באש. עוד דווח כי החל משעות הבוקר קיבלו תושבי האזור שיחות טלפון מגורמי ביטחון ישראלים ובו הוזהרו לבל יסייעו למחבל הנמלט.

גורמים בפיקוד המרכז אמרו כי הרשתות החברתיות הפלסטיניות התמלאו ביממה האחרונה בסרטוני הסתה קיצוניים שקוראים לציבור ללכת בדרכו של המחבל ולבצע פיגועי ירי נוספים.

כוחות צה"ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון כחלק מהמרדף אחר המחבלים החשודים שביצעו את הירי בצומת תפוח 4 במאי 2021. דובר צה"ל
שיחות אזהרה לתושבי האזור. כוחות צה"ל המשתתפים במצוד אחר המחבל, הלילה/דובר צה"ל

ביממה הקרובה יקיים הרמטכ"ל אביב כוכבי הערכת מצב ביטחונית בה ישקול, על רקע ההתראות לפיגועים והחשש ממחבלים בודדים האם לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בפיקודו של תא"ל יניב אללוף בכוחות צבא נוספים פרט לגדוד הלוחמים ויחידות מיוחדות, ביניהן הימ"מ שהוקפצו לאזור בעקבות הפיגוע. זאת, בהתאם להערכה כי המחבל לא יסכים למעצר וינהל קרב יריות כשיימצא.

במקביל, מוסיף להיות אנוש מצבו של יהודה גואטה, בן 19 מירושלים, שנפצע בפיגוע. חברו בניה פרץ מבית שאן מוגדר קשה, והפצוע השלישי - עמית חלא מצפת - שוחרר לביתו לאחר שנפצע באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully