וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בצה"ל: המחבל הסתתר בכפר סמוך לשכם, והצליח לחמוק ברגע האחרון

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 13:27

לפי הדיווחים, כוח של צה"ל כיתר מבנה נטוש בכפר, בו הם חשדו שנמצא המחבל הנמלט מפיגוע הירי בצומת תפוח בתחילת השבוע, אך גילו כי המחבל לא נמצא. על פי הערכות, המחבל שהה במבנה ונמלט ממנו ברגע האחרון

בווידאו: כוחות הביטחון מכתרים מבנה בעקרבא במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח/מערכת וואלה!

צה"ל כיתר מבנה נטוש בכפר עקרבא הסמוך לשכם, בו הם חשדו שנמצא המחבל הנמלט מפיגוע הירי בצומת תפוח בתחילת השבוע. לאחר סריקות, לא עלה בידי הלוחמים למצוא את האחרון - כך נמסר היום (רביעי) לפי דיווחים פלסטינים.

על פי הערכות, המחבל שהה במבנה אותו כיתרו הלוחמים, אך הוא נמלט ממנו מעט לפני שהגיעו הכוחות.
כוחות ימ"מ בליווי שב"כ וצה"ל פשטו הלילה על הכפר תורמוסעיא סמוך לרמאללה. הלוחמים סרקו את בית משפחתו של המחבל הנמלט מפיגוע הירי ביום ראשון, ותיחקרו בשטח חשודים. בתום תיחקור ממושך, הוחלט לעצור את רעייתו, צנעא שלעבי, לאחר שבנה בן ה-16 נעצר אתמול והועבר לחקירה. יחד עמה נעצר פלסטיני נוסף בכפר שחשוד בסיוע למחבל הנמלט.

לפי פרסומים בכלי התקשורת הפלסטינית, המחבל שהה מספר שנים בארצות הברית, הסתבך בהימורים, איבד סכומי כסף גדולים, ומשלא יכול היה להחזיר אותם - חזר לשטחי הרשות, ומאז הידרדר מצבו עד ששמעו כי השתתף בפיגוע.

כוחות הביטחון מכתרים מבנה בעקרבא במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח, 5 במאי 2021. ללא, צילום מסך
כוחות הביטחון מכתרים את המבנה בכפר עקרבא, היום/צילום מסך, ללא

גורמים בפיקוד המרכז אמרו הלילה כי "אנחנו משוכנעים שהוא מקבל סיוע מבני הכפר והם מסייעים לו להסתתר". לדבריו, "הלחץ על הכפר הוא גדול. הכניסות והיציאות לכפר תחת בקרה של הצבא וזה עניין של זמן עד שנעצור אותו".

במסגרת הפעילות בעקרבא, נעצרו הלילה חשודים נוספים בסיוע למחבל והועברו לבניין בלב הכפר בו מתבצעות חקירות. בנוסף, צה"ל לא מאפשר תנועה חופשית ברחבי הכפר כדי להקשות על המחבל להימלט מחוצה לו.

במקביל, מעט לפני חצות, פרצו הפרות סדר במרחב בדגש על 'צומת הביתות' במרחק של דקות אחדות מצומת תפוח שם התרחש פיגוע הירי. צה"ל הכיל את האירועים והפעיל אמצעים לפיזור הפגנות.

עוד בוואלה!

שני פצועים באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח

לכתבה המלאה
לוחמי צה"ל, שב"כ וימ"מ במצוד אחר המחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בצומת תפוח, 4 במאי 2021. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל במצוד אחר מבצע הפיגוע בצומת תפוח/דובר צה"ל
כוחות צה"ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון כחלק מהמרדף אחר המחבלים החשודים שביצעו את הירי בצומת תפוח 4 במאי 2021. דובר צה"ל
"עניין של זמן עד שנמצא את המחבל"/דובר צה"ל

בתוך כך, ביצע צה"ל הלילה מעצרים ברחבי יהודה ושומרון, בין היתר בכפר יטא בדרום הר חברון. בין העצורים, אסיר משוחרר מארגון החמאס, והאימאם של המסגד הגדול, פאדי עאמר, המשמש גם כנציג הבחירות בירושלים על רקע חשד להסתה ופעילות טרור.

גורמי צבא בכירים אמרו אתמול כי כל עוד המחבל נמצא במנוסה ומצליח להסתתר, הוא מעורר השראה בקרב צעירים והחשש הוא שיגרום לפיגועי חקיינות ולכן מבוצעות פעולות מנע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully