וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שיקלי מימינה מבהיר: אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 10:13

חבר הכנסת הדגיש בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כי לא יתמוך בהצבעה על הרכבת ממשלה בשיתוף מפלגותיהם של עודה והורוביץ. הבהרתו מגיעה אחרי שהודיע לבנט כי יתנגד לממשלה עם לפיד, אך לא כתב במפורש אם יצביע נגד או אם יתפטר מתפקידו במצב כזה

בווידאו: יו"ר ימינה, נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) הבהיר הבוקר (חמישי) כי יצביע נגד הקמת ממשלה עם הרשימה המשותפת ומרצ. "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר. יום נעים", צייץ שיקלי בחשבון הטוויטר שלו.

הבהרתו של שיקלי מגיעה יום לאחר שהודיע ליו"ר ימינה נפתלי בנט כי יתנגד לממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. במכתב ששלח ליו"ר מפלגתו שיקלי לא כתב במפורש אם יצביע נגד הממשלה אם תוקם או אם יתפטר מתפקידו במצב כזה לטובת הח"כ הבא ברשימת ימינה לכנסת ה-24.

אמש, לאחר המכתב שפרסם, שוחח שיקלי עם יו"ר ימינה, וההבהרה הבוקר באה לאחר השיחה ביניהם. בימינה מסרבים לעת עתה להצהיר כי ידרשו ממנו להתפטר מתפקידו כחבר כנסת.

עמיחי שיקלי. אוליבר פיטוסי, פלאש 90
"כפי שהתחייבנו לבוחר". שיקלי/פלאש 90, אוליבר פיטוסי

לפני יומיים כתב בטוויטר ברקע אפשרות שיצביע נגד ממשלה כזו: "אני עם נפתלי ומאחוריו במאמצים להקמת ממשלה - ממשלת ימין תחילה ואם זה לא מסתייע אז ממשלת אחדות. סומך על נפתלי ומהלכיו מלא-מלא. בקיצור - אנחנו אגרוף אחד. נקסט"

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מסרבים להצהיר כי ידרשו משיקלי להתפטר מתפקידו כחבר כנסת. בנט/פלאש 90, יונתן זינדל

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע אמש כי החליט להטיל את המנדט על לפיד, שקיבל 56 ממליצים לעומת 7 של בנט. זמן קצר לפני כן, יו"ר ימינה קרא להקים ממשלת אחדות ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טרק עליו את הדלת.

"משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת", אמר בנט בהצהרה לתקשורת.

ח"כ איילת שקד הביעה אמש תמיכה בבנט, והדגישה את מאמציו להקים ממשלת ימין ואת הקשר החזק בין השניים. שקד כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי בנט "הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיני - הוא עשה כל שביכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה".

שקד סומנה בשבועות האחרונים כמי שאולי עשויה לטרפד את המהלך של בנט להקים ממשלה עם לפיד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער וחלק ממפלגות השמאל. הפוסט שפרסמה מלמד כי היא מעניקה גיבוי לבנט ועשויה ללכת אחריו בהצבעה על הקמת ממשלה בראשה יעמוד יחד עם לפיד.

מאמר מהביטאון של ליצמן: יש לשקול ממשלה עם לפיד

בתוך כך, בעיתון החרדי "המודיע", שנחשב לביטאון של השר לבינוי ושיכון יעקב ליצמן, נכתב הבוקר כי "הצעותיו של לפיד לכל סיעה וסיעה אשר יש סיכוי שיסכימו לתמוך בממשלה שלו, יהיו בהחלט רבות עניין ואין ספק שהיהדות החרדית אשר התייצבה בתוקף לטובת ממשלת נתניהו, תצטרך לשקול היטב את צעדיה, בהנהגת מורי הדור".

בסביבת ליצמן הגיבו כי "מאמר המערכת נכתב על דעתו האישית של הכותב, והדברים הם נגד עמדת מועצת גדולי התורה". עוד מסרו כי "הדברים המצוטטים מהמאמר בעיתון המודיע הנוגעים לאפשרויות לממשלת לפיד אינם מייצגים את עמדת אגודת ישראל, הפועלת אך ורק על פי קביעת מועצת גדולי התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully