וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד מגבה את בנט: עשה ככל שביכולתו ומעבר לכך כדי להקים ממשלת ימין

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 22:49

חברת הכנסת מימינה, שסומנה בשבועות האחרונים כמי שאולי עשויה לטרפד את הקמת ממשלה עם לפיד, סער וחלק ממפלגות השמאל, הביעה תמיכה ביו"ר מפלגתה. בחשבון הפייסבוק שלה כתבה שקד כי "לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה"

בווידאו: הצהרה של רה"מ, בנימין נתניהו/צילום: קונטקט

ח"כ איילת שקד (ימינה) הביעה הערב (רביעי) תמיכה ביו"ר מפלגתה נפתלי בנט, ברקע המתקפה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השניים. שקד הדגישה את מאמציו של בנט להקים ממשלת ימין ואת הקשר החזק ביניהם.

"מאז הבחירות עבדנו, נפתלי ואני, קשה מאוד כדי שתקום ממשלת ימין", כתבה שקד בחשבון הפייסבוק שלה. "אפשר לספר סיפורים ולמלא את הארץ ספינים, אבל בסופו של דבר נתניהו לא הצליח להקים ממשלת ימין, בגלל התנגדות סער וליברמן, ובגלל ההתעקשות של בצלאל. מתחילת הדרך, 7 המנדטים של ימינה היו חלק מגוש הימין, ללא תנאים וללא חרמות".

לדברי שקד, "אני הולכת עם נפתלי דרך ארוכה. נכנסנו יחד לחיים הציבוריים. אני לא בטוחה שיש תקדים לאמון שיש בינינו". מספר 2 בימינה הבהירה כי בנט "הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות, בלב פתוח ובנפש חפצה. הוא ישב בישיבות ליליות, פגש את כל מי שיכל, הפך כל אבן, כדי שתקום ממשלת ימין. ראיתי זאת בעיני - הוא עשה כל שביכולתו, וגם מעבר לכך, כדי שזה יקרה. אני יכולה להבין את הבלבול וגם את הכעס, אבל לא אתן יד להשמצות פרועות: בנט אמר מההתחלה שינסה להקים ממשלת ימין וכך עשה".

נפתלי בנט יחד עם איילת שקד במהלך מסיבת עיתונאים בכנסת. 19 בנובמבר 2018. מרים אלסטר, פלאש 90, פלאש 90
"הגיע למשא ומתן עם נתניהו בידיים נקיות". בנט ושקד/פלאש 90, מרים אלסטר, פלאש 90

שקד סומנה בשבועות האחרונים כמי שאולי עשויה לטרפד את המהלך של בנט להקים ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער וחלק ממפלגות השמאל. היא פעלה מאחורי הקלעים לטרפד את הקמת ממשלת השינוי ופעלה להקמת ממשלת ימין שבה בנט יכהן כראש הממשלה ברוטציה עם נתניהו.

המאמצים שלה נכשלו, אבל בליכוד ניסו להפעיל עליה לחצים כדי שתעמוד מול בנט בניסיונותיו להקים ממשלה חלופית. הפוסט שפרסמה הערב מלמד כי היא מעניקה גיבוי לבנט ועשויה ללכת אחריו בהצבעה על הקמת ממשלה בראשה יעמוד יחד עם לפיד.

עוד בוואלה!

במרחק נגיעה מראשות הממשלה: הדרך של לפיד מהמסך לכיוון בלפור

לכתבה המלאה
יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' במהלך הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת מפלגתו 3 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"זו תהיה ממשלת שיתוק לא מתפקדת שלא תוכל לקבל שום הכרעה". סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

לאחר פרסום הפוסט של שקד יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת בציוצים בטוויטר על אמירותיו של בנט הערב, בהם קרא להקמת ממשלת אחדות. "עזוב דמגוגיה נפתלי. ודאי שאחים אנחנו. אסור שנהיה חלוקים בלבבות חלילה. אבל מה לעשות, בדעות אנחנו כן חלוקים", כתב. "כנסת וממשלה הן לא קומזיץ בתנועת נוער ואתה לא קומונר שמפריח סיסמאות. אלה זירות של קבלת החלטות והכרעות מעשיות. לכן קואליציה צריכה להיות הומוגנית ומבוססת מכנה משותף ערכי רחב".

‏סמוטריץ' הוסיף ותקף: "יצור הכלאיים המפוצל קיצונית שאתה מנסה להקים יענה אולי על השאיפות האישיות שלך להיות ראש ממשלה אבל לא יעשה שום דבר טוב למדינת ישראל. זו תהיה ממשלת שיתוק לא מתפקדת שלא תוכל לקבל שום הכרעה במגרש הפוליטי וממילא תאפשר לבג"ץ ולפקידות המשפטית להמשיך לשחוק ולפגוע בכל היקר והחשוב לנו. ‏זו תהיה ממשלת הרס הזהות היהודית, הרס הציונות וההתיישבות, הרס המעט שעוד נשאר מהמשילות, ועוד ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully