וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מטרת בנט הייתה לבזבז את הזמן ולהגיע לממשלה מסוכנת עם השמאל

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 20:08

ראש הממשלה נשא הצהרה לראשונה מאז פקעה ההזדמנות שקיבל מהנשיא להרכבת הממשלה, ותקף בחריפות את ראשי ימינה. "בנט היה עסוק כל הזמן במו"מ עם לפיד על רוטציה של שנתיים", אמר נתניהו. הוא קרא לחברי ימינה להצטרף אליו: "בואו נקים יחד ממשלת ימין שתעמוד מול האתגרים"

בווידאו: הצהרה של רה"מ, בנימין נתניהו/צילום: קונטקט

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות הערב (רביעי) את ראשי מפלגת ימינה ואמר כי על היו"ר נפתלי בנט לא לחבור לממשלת שמאל מסוכנת. בהצהרה, שמסר לראשונה מאז פקיעת המנדט שקיבל להרכבת הממשלה, אמר נתניהו כי כל מטרתו של בנט הייתה לבזבז את הזמן ולהגיע לממשלה מסוכנת עם יש עתיד.

המנדט שקיבל נתניהו הסתיים הלילה בחצות בתום 28 ימים, והערב הודיע הנשיא ראובן ריבלין כי החליט להטילו על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "בנט היה עסוק כל הזמן במו"מ עם לפיד על רוטציה של שנתיים", אמר נתניה, "וכשהוא נפגש איתנו היתה לו רק דרישה אחת - להיות ראש ממשלה".

"עם ניצן הורוביץ אפשר להגן על חיילי צה"ל מפני תביעות בית הדין הבינלאומי בהאג? הרי הוא מסכים איתן. עם יאיר לפיד אפשר להילחם בהסכם הגרעין של איראן? הרי הוא תקף אותי כשהלכתי להילחם נגד הסכם מסוכן זה בקונגרס. עם מרב מיכאלי אפשר לחנך את ילדינו? הרי היא קראה לאימהות לא לשלוח את הילדים שלנו לצה"ל. עם אבתיסאם מראענה אפשר להגן על ההתיישבות? הרי גם את זכרון יעקב היא רוצה לעקור", אמר נתניהו בפתח נאומו ותקף: זה "שילוב קטלני של חוסר דרך, חוסר יכולת וחוסר אחריות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 5 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הצהרה ראשונה לאחר פקיעת המנדט. נתניהו/מערכת וואלה!, אתר רשמי

נתניהו יצא נגד בנט וח"כ איילת שקד וקרא להם להתייצב לצד הימין לטובת הקמת ממשלה. "בנט ושקד נשבעו בפני הציבור שהם לא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה. עכשיו הם עושים בדיוק את ההפך ומפרים אחת לאחת את כל ההבטחות שלהם. זאת הסיבה שח"כ עמיחי שיקלי, באומץ לב וביושרה, אמר היום שהוא לא מוכן להיות חלק מממשלה כזאת. אם אתם מתייצבים עם הימין, אתם מכריעים את גורל המערכה. בואו נקים יחד ממשלת ימין שתעמוד איתן מול האתגרים העומדים בפנינו", אמר נתניהו.

בהצהרה שמסר מוקדם יותר הערב בנט הוא אמר כי יש להקים ממשלת אחדות וכי נתניהו טרק על מפלגתו את הדלת. "במשך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת", אמר בנט.

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"יכולים להכריע את גורל המערכה". בנט בהצהרה לתקשורת, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

הנשיא שוחח הבוקר עם נציגי הסיעות במטרה לקבל את המלצתם על המועמד עליו תוטל הרכבת הממשלה. דקות לתום מועד הגשת ההמלצות, הודיעו מפלגות הליכוד, יהדות התורה ש"ס והציונות הדתית כי לא ימליצו על אף מועמד, וביקשו מנשיא המדינה להעביר את המנדט לכנסת.

רע"ם הודיעה כי לא תמליץ על מועמד ספציפי לראשות הממשלה. עד כה, לפיד זוכה ל-56 ממליצים, בעוד יו"ר ימינה נפתלי בנט רק ל-7.

כמה דקות לפני חצות, מהליכוד נמסר כי "עקב סירובו של בנט להתחייב לממשלת ימין, דבר שהיה מוביל בוודאות להקמת ממשלה בהצטרפות של חברי כנסת נוספים, ראש הממשלה נתניהו החזיר כעת את המנדט לנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully