וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: נתניהו טרק עלינו את הדלת, זה הזמן להקים ממשלת אחדות

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 18:16

יו"ר ימינה נשא הצהרה ברקע שיחותיו של הנשיא עם הסיעות שמטרתן להחליט למי יועבר המנדט בהמשך. בנט יצא נגד מי "שייקח את ישראל בציניות על בסיס אינטרסים אישיים לבחירות חמישיות" וקרא למצוא את המשותף כדי להקים ממשלה. הנשיא יכריז בשעה 18:30 על מי יטיל את המנדט

בווידאו: יו״ר "יש עתיד" יאיר לפיד ביקש מהנשיא לקבל את המנדט להרכבת הממשלה/לע״מ. צלם: אבי קנר

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מסר הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת בה אמר כי יש להקים ממשלת אחדות וכי ראש הממשלה בנימין נתניהו טרק על מפלגתו את הדלת. הצהרתו של בנט מגיעה בעקבות פקיעת המנדט שניתן לראש הממשלה בנימין נתניהו והתייעצויות שקיים נשיא המדינה ראובן ריבלין עם הסיעות לאחר מכן. ריבלין צפוי להודיע בשעה 18:30 על מי יטיל את המנדט להרכבת הממשלה.

"משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב. אפילו ביממה האחרונה עשינו ניסיון אחרון להותיר אפשרות לממשלת ימין, אך נתניהו טרק עליה את הדלת", אמר בנט.

בנט אמר כי האפשרויות שנותרו הן או "להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים - או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ". בנט יצא בחריפות נגד פוליטיקאים שיובילו את ישראל לסבב נוסף של בחירות ואמר: "מי שיקח את ישראל, בציניות, לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה - העם לא יסלח לו", והדגיש - "זה הזמן להקמת ממשלת אחדות".

הצהרה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט. כנסת, ירושלים 5 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"זה הזמן להקמת ממשלת אחדות". בנט, הערב/פלאש 90, יונתן זינדל

מוקדם יותר הודיעו מפלגות הליכוד, יהדות התורה ש"ס והציונות הדתית כי לא ימליצו על אף מועמד, וביקשו מריבלין להעביר את המנדט לכנסת. רע"ם הודיעה כי לא תמליץ על מועמד ספציפי לראשות הממשלה ועד כה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד זוכה ל-56 ממליצים, בעוד בנט רק ל-7.

להודעה של בלוק הימין ולבקשה להחזיר את המנדט אין משמעות רשמית מבחינת תהליך ההתייעצויות אצל הנשיא. אחרי הצהריים הוא צפוי להמשיך בסבב שיחות עם ראשי המפלגות שלאחריו יודיע על מי החליט להטיל את המנדט. לפי ההערכה, הנשיא ימסור את המנדט ללפיד.

עוד בוואלה!

נתניהו, החרדים והציונות הדתית ביקשו מהנשיא להחזיר את המנדט לכנסת

לכתבה המלאה

גפני: בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, תקף את דבריו של בנט. גפני מסר כי "את כל הדברים שבנט אמר אפשר גם לומר על ממשלה מהימין, הרי לא לנו ולא להם יש 61 מנדטים להקמת ממשלה. אף אחד לא טיפש, בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו. אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה כזו, לא תודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully