וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא במספר פשעי הימין הקיצוני בגרמניה: "הותירו שובל של דם במדינה"

שר הפנים הציג נתונים מדאיגים מהשנה החולפת, שבה תועדו 24 אלף פשעים המיוחסים לימין הקיצוני. הוא תיאר זאת כאיום החמור ביותר על המדינה: "החברה הפכה מקוטבת יותר בזמן מגיפת הקורונה". עלייה גם במספר הפשעים האסלאמיסטיים. נשיא הקונגרס היהודי האירופי: "קריאת השכמה"

בווידאו: נעצר חשוד בתקיפה אנטישמית בהמבורג/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

משטרת גרמניה תיעדה 24 אלף פשעים של הימין הקיצוני בשנה שעברה, עלייה של 6% בהשוואה ל-2019 ושיא של הזמנים מאז תחילת הרישומים לפני 20 שנה. שר הפנים, הורסט זיהופר, אמר אמש (שלישי) כי הקפיצה הדרסטית באלימות הימין הקיצוני, שמהווה כמחצית מכלל הפשעים הפוליטיים, מראה שהחברה הגרמנית הפכה "ברוטלית" יותר. הוא תיאר זאת כאיום החמור ביותר ליציבותה של המדינה ואמר כי פשעי הימין הקיצוני הותירו "שובל של דם" בגרמניה.

השר הוסיף כי אלימות פוליטית היא בעיה הולכת וגדלה, והבטיח להרחיב את המעקב המשטרתי אחרי קבוצות מחאה. בין הפשעים נכללו הצגת סמלים נאציים והערות אנטישמיות וכן אלימות פיזית ורצח. פעילי הימין הקיצוני תקפו בעיקר מהגרים, פליטים ואזרחים שחורים, אולם ב-2020 חלה עלייה באלימות כלפי אנשים ממוצא אסיאתי, על רקע מגיפת הקורונה.

באופן כללי, נרשמה עלייה של כמעט 9% במספר הפשעים על רקע פוליטי, לכ-45 אלף מקרים. קצת פחות מ-11 אלף מהם שויכו לשמאל הקיצוני, בהם 1,526 מקרי אלימות. שר הפנים ציין עלייה גם בהיקף הפשיעה על רקע אסלאמיסטי, שהייתה גבוהה יותר מאשר בשנים עברו. לדבריו, תקריות אנטישמיות, שמספריהן גדלו בכמעט 16% ובוצעו ביקר ברשת, "לא רק מדאיגות, אלא גם מבישות ביותר לאור ההיסטוריה שלנו".

משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, אמר כי הנתונים מגרמניה מצביעים על בעיה נרחבת יותר. "זאת קריאת השכמה, לא רק עבור גרמניה, אלא עבור העולם כולו", אמר. "הנתונים האלו צריכים להדליק נורות אזהרה, מאחר שאנחנו רואים מגמות דומות ברחבי העולם המערבי".

הפגנה בברלין בעקבות פיגוע הירי בעיר הנאו נגד מוסלמים, 80 בפברואר 2020. אי-פי, AP
פינת זיכרון באתר הפיגוע הימני קיצוני בהנאו, בשנה שעברה/AP, אי-פי

מתוך 3,365 פשעים אלימים על רקע פוליטי, היו 11 מקרי רצח ו-13 ניסיונות רצח, בהם רצח של תשעה אנשים ממוצא זר על ידי אדם חמוש בעיר הנאו ותקיפה של זוג הומואים בעיר דרזדן על ידי מהגר מסוריה, שרצח אחד מהם בסכין.

"המספרים האלו מדאיגים מאוד משום שזאת מגמה שהתבסה בשנים האחרונות", אמר שר הפנים. "במהלך המגיפה, ראינו קיטוב נוסף של השיח הפוליטי".

סוגיית הביטחון צפויה להיות אחת המרכזיות ביותר לקראת הבחירות הכלליות בספטמבר. המודיעין הגרמני חושש שפעילי ימין קיצוני מנסים לנצל את התסכול הציבורי מהסגרים שהוטלו לאורך המגיפה על מנת להסית לאלימות נגד מוסדות המדינה. מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה", השלישית בגודלה בפרלמנט, נמצאת אף היא תחת מעקב גובר של גורמי המודיעין.

עוד בוואלה!

"מתקפה על הדמוקרטיה": מתנגדי מגבלות הקורונה הסתערו על הפרלמנט בגרמניה

לכתבה המלאה

בתוך כך, התביעה בגרמניה הודיעה אתמול כי נעצר חשוד בשליחת הודעות שנאה במייל לאנשי ציבור, תוך שימוש בראשי תיבות של כנופיה ניאו-נאצית שרצחה עשרה אנשים. החשוד, בן 53, נעצר במהלך חיפוש בדירת ובברלין, שלח במשך שלוש שנים איומים והודעות שנאה לפוליטיקאים מהשמאל ולעורך דין ממוצא טורקי שיצג קורבנות של פשעי הימין הקיצוני.

התובעים אמרו כי החשוד חתם את מכתביו עם ראשי התיבות NSU 2.0, בקריצה למחתרת הנציונל-סוציאליסטית (NSU) שאחראית לרצח של שמונה טורקים, אדם ממוצא יווני ושוטרת בין שנת 2000 ל-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully