וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: 20 הרוגים בהפגנות נגד רפורמת מס של הממשלה

4.5.2021 / 20:42

המחאה פרצה בעקבות מהלך של הנשיא הימני דוקה להגדיל את מס ההכנסה בעקבות מגיפת הקורונה. הוא כבר נסוג בו ושר האוצר התחלף, אך המפגינים דורשים צעדים נוספים למלחמה בעוני. האו"ם והאיחוד האירופי מודאגים מהשימוש המופרז בכוח, בממשלה מאשימים "קבוצות חמושות"

בווידאו: עימותים עם כוחות הביטחון בקולומביה בהפגנה נגד העלאת מיסים/צילום: רויטרס

לפחות 20 בני אדם נהרגו בהפגנות נגד ממשלת קולומביה בימים האחרונים. ההפגנות החלו במחאה נגד רפורמת מס, שכבר בוטלה, ועתה התרחבו לקריאה נגד העוני ושימוש בכוח מופרז מצד כוחות הביטחון. המשטרה אמרה כי היא תחקור יותר מ-20 תלונות על אלימות נגד מפגינים, בעוד ששר ההגנה טען שקבוצות חמושות לא חוקיות הסתננו לשורות ההפגנות כדי להלהיט את הרוחות. בין ההרוגים גם שוטר.

קאלי, שבמערב המדינה, היא מוקד המחאה נגד שלטונו של הנשיא הימני איוון דוקה, ו-11 מ-19 המפגינים שמותם אומת בידי נציבות זכויות האדם של המדינה נהרגו שם. "לא עוד דם בקאלי", קרא ראש העיר, איוון אוספינה, בציוץ שפרסם מוקדם יותר היום. הוא הוסיף כי נעשים מאמצים למניעת אובדן חיים נוסף בעיר.

הפגנה נגד רפורמת המס בבוגוטה, קולומביה, 30 באפריל 2021. רויטרס
הפגנה נגד רפורמת המס בבוגוטה, בשבוע שעבר/רויטרס

הרפורמה במס, שאליה התנגדו המפגינים, הייתה אמורה להגדיל את מס ההכנסה ואת המס על עסקים על מנת לפצות על הנזקים הכלכליים שהסבה מגיפת הקורונה. הנשיא הודיע על ביטולה ביום ראשון ושר האוצר, אלברטו קרסקילה, התפטר. למרות זאת, המפגינים לא התרצו והם קוראים לשביתה כללית מחר בדרישה לשיפורים במערכות הפנסיה, הבריאות והחינוך, נוסף זעמם על הכוח המופרז שלטענתם הופעל נגדם.

דוקה הבטיח לגבש רפורמת מס חדשה, בהתייעצות עם חברי פרלמנט, ארגוני חברה אזרחית ובעלי עסקים, וקרא לאחדות בנאום ששודר בטלוויזיה בשעות הלילה. "הדבר החשוב ביותר היום הוא שכולם, לחלוטין כולם, יהיו מאוחדים עבור מטרה בסיסית כלשהי", אמר דוקה.

הפגנה נגד רפורמת המס בקאלי, קולומביה, 3 במאי2021. רויטרס
קוראים לשביתה כללית. מפגינים בקאלי, אתמול/רויטרס
נשיא קולומביה מכריז על ביטול רפורמת המס בעקבות המחאות, 2 במאי 2021. רויטרס
דוקה מכריז על ביטול רפורמת המס בעקבות המחאות, שלשום/רויטרס

לאורך המשבר, שהחל בסוף החודש שעבר, הציע דוקה להפעיל את הצבא כדי להגן על תשתיות ולהבטיח גישה לשירותים חיוניים, אך שראשי הערים, כולל בבירה בוגוטה ובמדאין, אמרו כי זה לא הכרחי.

האו"ם והאיחוד האירופי קראו להרגעת הרוחות והביעו דאגה מהפעלת הכוח של כוחות הביטחון. בשנה שעברה, 13 איש נהרגו בהפגנות שפרצו בעקבות מותו של אדם שהיה במעצר משטרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully