וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתב שהזהיר לפני 55 שנה: מירון אינו ערוך לקבלת המוני המשתתפים בהילולה

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 8:18

עשרות שנים לפני האסון שגבה את חייהם של 45 איש, המועצה האזורית מרום הגליל התריעה מפני "תאונה" בהילולת הרשב"י. במכתב שהובא לפרסום ב-103FM, טענו כי התנאים הלקויים בהר מחריפים משנה לשנה, "בשל מספר המבקרים וחוסר תנאים לקבלת רבבות רבות של שוהים במקום"

בווידאו: תיעוד מהמדרגות בהר מירון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

עשרות שנים לפני האסון במירון, המועצה האזורית מרום הגליל הזהירה כי ההר שבשטחה אינו ערוך לקבלת המוני המשתתפים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י). במסמך שפורסם ביוני 1965, אותר בארכיון המדינה והובא לשידור ב-103FM, המועצה אף טענה כי הבעיה הופכת חמורה יותר ויותר, ועשויה להביא לתאונות.

ראש המועצה באותה תקופה שלח את המכתב למנכ"ל משרד הפנים, עם עותקים למנכ"ל משרד הדתות, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד העבודה ומפכ"ל המשטרה. "הבעיות במקום קדוש זה הולכות ומחריפות משנה לשנה, בשל גודל מספר המבקרים במקום ובשל חוסר תנאים לקבלת רבבות רבות של שוהים במקום ימים עד שבועות", כתב.

הוא הבהיר כי האחריות למניעת אסון נמצאת בידי הממשלה. "דבר זה מחייב את המדינה לדאוג לתנאי בטיחות, בריאות ומיקום נאותים על מנת להיות מוגנים בפני תאונות אפשריות, התפרצות מחלות וכדומה".

מכתב אזהרה מפני אסון במירון של המועצה האזורית מרום הגליל, 1965. ., מערכת וואלה!
"המדינה חייבת לדאוג לתנאי בריאות, בטיחות ומיקום נאותים". המכתב מ-1965/מערכת וואלה!, .

55 שנים אחרי, האזהרות התמששו לכדי טרגדיה בקנה מידה היסטורי. 45 מהמשתתפים נהרגו בהילולה, וכ-150 נפצעו. המעבר בו נפגעו שימש יציאה מרחבה מרכזית בהר, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים במעבר היה גרם מדרגות, אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו למוות.

אתמול פנה שר המשפטים בני גנץ ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האסון, עוד בזמן ממשלת המעבר. "ישנה דחיפות בהקמת הוועדה במהירות בכדי שתוכל לבצע בדיקה ראשונית כשהמידע זמין, ומבלי שהתקיימו פעולות חקירה רבות של גורמים אחרים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully