וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: גם אם ישאלו עוד מאות פעמים - דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 15:22

יו"ר כחול לבן הבהיר לחברי סיעתו כי הוא מחויב אך ורק לגוש השינוי, למרות הצעתו של ראש הממשלה למנות אותו באופן מידי כראשון ברוטציה. לקראת פקיעת המנדט, גנץ ונתניהו שוחחו שוב בסוף השבוע על סירובו להצטרף לממשלה

בווידאו: גנץ ונתניהו על ישיבת הממשלה הסוערת והוויכוח על מינוי שר משפטים/צילום: דוברות כחול לבן ודוברות הליכוד

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (ראשון) לחברי סיעת כחול לבן כי "גם אם ישאלו עוד מאות פעמים - התשובה היא אחת וברורה מאוד: דלתי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו. אני מחויב אך ורק לגוש השינוי". גנץ אמר את הדברים ברקע ההצעות שקיבל מראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר להתמנות מידית לראש הממשלה ברוטציה.

בסוף השבוע השניים שוחחו וגנץ שב על סירובו להצטרף לממשלה עם נתניהו. כפי שפורסם בוואלה!, יו"ר כחול לבן התנה את המשך המגעים עם ראש הממשלה בכך שהממשלה שתקום תשמור על המבנה הפריטטי שמעניק כוח שוויוני וזכות וטו לכחול לבן למרות נחיתותה המספרית, ונתניהו סירב.

יו"ר כחול לבן, במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 31 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"מחויב אך ורק לגוש השינוי". גנץ/ראובן קסטרו

לנתניהו יש עוד שלוש יממות למהלך של הרגע האחרון, אבל אין לו, ככל הידוע, נתיב אפשרי להקמת ממשלה, לנוכח ההתנגדות העיקשת של בצלאל סמוטריץ' להסתמכות על קולות רע"ם.

אם לא תושג התקדמות מפתיעה של הרגע האחרון, ביום שלישי בחצות יפקע המנדט של נתניהו, ובסביבתו הכחישו אתמול את הדיווחים לפיהם הוא שוקל לבקש הארכה. מיד לאחר מכן, נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי לפתוח בסבב התייעצויות נוסף, שבסופו יחליט אם ולמי יעניק את המנדט. ביש עתיד מקווים שהיו"ר יאיר לפיד, עם 45 ממליצים, הוא שיקבל את המנדט ל-28 הימים הבאים, שבמהלכם יוכל להמשיך במו"מ עם בנט ולקבל שליטה בוועדה המסדרת בכנסת.

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, מצד שני, שואפים להימנע מהטלת המנדט על לפיד, וגם בליכוד שוקלים עכשיו לשבש לו את התוכניות ולהמליץ על בנט כמועמד המועדף להרכבת הממשלה. בגוש המרכז שמאל חוששים שאם בנט יקבל את המנדט הוא ירכיב ממשלה עם בלוק הימין-חרדים, כך שגם סביב הטלת המנדט צפוי מתח נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully