וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי המו"מ של ימינה, יש עתיד ותקווה חדשה דנים באפשרויות להקמת ממשלה

29.4.2021 / 16:58

נציגי המפלגות נועדים החל משעות הבוקר במסגרת המגעים להרכבת ממשלה. בימינה מעוניינים להגיע למתווה כללי עד סוף השבוע או תחילת שבוע הבא, במטרה להשיג הסכמות עוד לפני פקיעת המנדט של נתניהו. לפי גורמים המעורים במשא ומתן, לצדדים נכונות להתקדם אך נותרו פערים גדולים

בווידאו: בנט לפיד וסער מתייחסים לקשיים בהקמת ממשלת אחדות/צילום: ערוץ הכנסת

צוותי המו"מ של ימינה, יש עתיד ותקווה חדשה נפגשים היום (חמישי) מאז שעות הבוקר ודנים באפשרויות להקמת ממשלה. לפי הודעת ימינה "הצוותים דנים בדרישות הצדדים ובצעדים הנדרשים להרכבת ממשלה". בימינה מעוניינים להגיע למתווה כללי על הקמת ממשלה עד סוף השבוע או תחילת שבוע הבא, במטרה להשיג הסכמות עוד לפני סבב ההתייעצויות שייפתח בבית הנשיא בשבוע הבא עם תום המנדט של נתניהו.

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער ובכירים ממפלגותיהם נועדו אמש במשך שעות ארוכות כדי להגיע להסכמות תוך גושיות על התנאים והדרישות שיוצגו לגוש המרכז שמאל במשא ומתן, ובמקביל, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד קיים פגישות ושיחות עם ראשי כל המפלגות בגוש המרכז שמאל.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
ישנה התקדמות אך קיימים פערים בין הצדדים. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

לפי גורמים המעורים במשא ומתן, יש בכל הצדדים נכונות להתקדם אך נותרו עוד פערים גדולים בעניין תיקים וקווי יסוד. בגוש הימין של ימינה ותקווה חדשה דורשים לקבל שורה של תיקים בעלי ערך אידיאולוגי ופוליטי בימין - כמו המשפטים, החינוך, הפנים והדתות, ודורשים ייצוג יתר בממשלה.

בגוש המרכז-שמאל דורשים גם כן דריסת רגל בחלק מהתיקים הללו ויש חילוקי דעות על מספר והרכב התיקים שתקבל כל מפלגה. במפלגת העבודה דורשים לקבל את תיק המשפטים, החינוך או הפנים כתיק בכיר, במרצ דורשים גם כן את תיק החינוך, בכחול לבן דורשים את תיק הביטחון, המשפטים והחקלאות ועל חלק מהתיקים הללו מסרבים בכל תוקף לוותר בגוש הימין.

המגעים להרכבת ממשלה: סער ובנט במהלך פגשיתם יבלשכת יו"ר תקווה חדשה בכנסת. צילום: עטרה גרמן. עטרה גרמן, אתר רשמי
הדיונים בין הצדדים נמשכים. סער ובנט במהלך פגישתם בלשכת יו"ר תקווה חדשה, אתמול/אתר רשמי, עטרה גרמן

נקודת מחלוקת נוספת בשיחות קשורה לשאיפה של גוש הימין להשאיר את הדלת פתוחה להצטרפות הסיעות החרדיות לממשלה. בימין דורשים לא לבצע צעדי מדיניות אנטי-חרדיים עם הקמת הממשלה כמו קיצוץ בקצבאות ילדים או בתקציבי הישיבות, אך ביש עתיד וישראל ביתנו מתקשים להשלים עם הדרישה.

את המו"מ היום מנהלים אנשי אמונם של לפיד, בנט וסער: הלל קוברינסקי מטעמו של לפיד, טל גן צבי ושלום שלמה מטעמו של בנט, וזאב אלקין, צביקה האוזר וערן דוידי מטעם סער.

לפיד: כולנו נעשה פשרות שלא נאהב

ברקע האצת המגעים להקמת ממשלת אחדות, לפיד פירסם פוסט בפייסבוק תחת הכותרת "על מה אנחנו כבר מסכימים?", שבו התייחס לניסיונות להקים ממשלה עם בנט. בין היתר, לפיד כתב כי ישנה הסכמה שהחוק הראשון של הממשלה, אם תקום, תהיה הגבלת קדנציות של ראשי ממשלה.

"אנחנו מסכימים שצריך ממשלה מתפקדת, הוגנת, שבה יש בין השותפים כבוד הדדי ורצון לעבוד יחד. אנחנו חושבים שהגינות היא כלי עבודה. אנשים שלא מרמים אחד את השני יצליחו יותר. אנחנו מסכימים לבוא בטוב", לפיד כתב. בענייני דת ומדינה, הוסיף, "צריך לנהוג בחוכמה ובעיקר בזהירות. הנושאים שנמצאים במחלוקת ברורים לכל הצדדים, ועכשיו העת לחפש גם אחר הנושאים עליהם יש הסכמות".

עוד כתב לפיד כי "אנחנו מסכימים, קצת בצער, שאם אכן תקום פה ממשלת אחדות ישראלית היא לא תהיה מושלמת. לא יהיו בה אנשים מושלמים (יש אנשים כאלה?), והיא תגרום לכולנו לעשות פשרות שלא נאהב. יהיו גם מי שיחשבו, כל אחד מהזווית שלו, שאנחנו צריכים היינו להתעקש יותר ולעשות יותר. זה בסדר לגמרי. זה מה שקורה כשאנשים שונים זה מזה מחליטים לשתף פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully