וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד בחנה את תמיכת יהדות התורה בממשלת בנט-לפיד - ונענתה בשלילה

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 22:55

לוואלה! נודע כי יו"ר סיעת ימינה נועדה בכנסת עם סגן השר פרוש, ובדקה עמו את אפשרות התמיכה בממשלה משותפת עם יש עתיד. בכיר יהדות התורה הסביר: "כל עוד ליברמן שר האוצר בממשלה כזאת, לא יקרה". במסגרת המו"מ, בנט וסער נפגשו: "מיישרים קו על הדרישות הימניות"

בווידאו: בנט לפיד וסער מתייחסים לקשיים בהקמת ממשלת אחדות/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר סיעת ימינה, איילת שקד, נפגשה ביום שני בכנסת עם סגן השר מאיר פרוש מיהדות התורה, ובמהלך הפגישה בחנה עמו אפשרות שמפלגתו תתמוך או תמנע בהצבעה על הקמת ממשלה בראשות יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד - כך נודע הערב (רביעי) לוואלה!. פרוש השיב בשלילה, והסביר: "כל עוד ליברמן שר האוצר בממשלה כזאת, לא יקרה. אם יתמנה לתפקיד מישהו אחר, אולי יהיה על מה לדבר".

שקד פעלה בשבועות האחרונים בניסיון לגייס את תמיכת או הימנעות החרדים לממשלה בראשות בנט ולפיד, זאת כדי להימנע מתמיכה או הימנעות של חלק מהמפלגות הערביות. בפגישה שהתקיימה השבוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יהדות התורה משה גפני הבהיר האחרון כי הוא שולל אפשרות של הימנעות בהצבעה על ממשלת בנט ולפיד "בכל מצב", כלשונו.

איילת שקד. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
פעלה בשבועות האחרונים בניסיון לגייס את תמיכת או הימנעות החרדים לממשלה בראשות בנט ולפיד. שקד/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער נפגשו הערב סביב האפשרויות להקמת ממשלה. לפגישה, שארכה שעות ארוכות בלשכתו של סער, הצטרפו גם חברי תקווה חדשה, ח"כ זאב אלקין וצביקה האוזר, ושקד.

השניים דנו בהקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד, מול הלחץ מימין להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, שגובר לקראת סיום המנדט של ראש הממשלה. לפי גורם המעורה בפרטים, הם דנים על נושאים מהותיים בממשלת שינוי וכן "מיישרים קו על הדרישות הימניות".

המגעים להרכבת ממשלה: סער ובנט במהלך פגשיתם יבלשכת יו"ר תקווה חדשה בכנסת. צילום: עטרה גרמן. עטרה גרמן, אתר רשמי
"מיישרים קו על הדרישות הימניות". סער ובנט, היום/אתר רשמי, עטרה גרמן

מוקדם יותר היום, נפגש בנט בלשכתו עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, ברקע הביקורת מהציונות הדתית על המגעים עמו. "השניים דנו בעמדות שתי המפלגות נוכח המצב הפוליטי הנוכחי. הפגישה היתה טובה", נמסר בהודעה משותפת מטעם המפלגות לאחר הפגישה.

לפי גורמים בגוש המתנגד לנתניהו, ברקע משבר מינוי שר המשפטים, השיחות בין כל הצדדים צפויות לעלות שלב, במאמץ להגיע להסכמות עד סוף המנדט של ראש הממשלה בשבוע הבא. אחת המחלוקות המרכזיות בין הצדדים נוגעת לשאלת יו"ר הכנסת: ביש עתיד דורשים שח"כ מאיר כהן יהיה המועמד המוסכם לתפקיד, בעוד בימינה ותקווה חדשה מעונינים שזה יהיה אלקין.

מקורבים לנתניהו לוחצים עליו לתת ליו"ר ימינה את הבכורה ברוטציה, אם יו"ר תקווה חדשה יחבור אליו להקמת הממשלה. לפי המתווה, בנט יכהן במשך שנה וחצי-שנתיים ולאחר מכן הרוטציה תעבור לנתניהו. זאת, מתוך הבנה שסער לא יצטרף לממשלה על בסיס מתווה של שנה אחת בלבד של בנט ברוטציה אלא רק של יותר מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully