וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לנתניהו לוחצים: תן לבנט את הבכורה ברוטציה תמורת חבירה לסער

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 17:20

נתניהו טרם הסכים למתווה, שבו יו"ר ימינה יכהן ראשון ברוטציה למשך שנה וחצי-שנתיים ולאחר מכן נתניהו. זאת, אף שהלחץ בסביבתו גובר לקראת סוף המנדט. בנט וסער דיווחו על "פערים" במגעים והם נועדו בכנסת. לפיד: "אפשר לסגור ממשלת אחדות בתוך שבוע"

בווידאו: בנט לפיד וסער מתייחסים לקשיים בהקמת ממשלת אחדות/צילום: ערוץ הכנסת

מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו לוחצים עליו לתת ליו"ר ימינה נפתלי בנט את הבכורה ברוטציה, אם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער יחבור אליו להקמת הממשלה. לפי גורמים בסביבת ראש הממשלה, נתניהו טרם הסכים למתווה שבו בנט יכהן ראשון ברוטציה, אך הלחץ בסביבתו גובר לקראת סוף המנדט.

המתווה עליו מדברים מקורבים נתניהו הוא של שנה וחצי-שנתיים לבנט בראשות הממשלה ולאחר מכן הרוטציה תעבור לנתניהו. זאת, מתוך הבנה שסער לא יצטרף לממשלה על בסיס מתווה של שנה אחת בלבד של בנט ברוטציה אלא רק של יותר מכך.

בתוך כך, מרכז הליכוד יתכנס מחר אחר הצהריים כדי לאשר את ההצעה שמסמיכה את נתניהו כיו"ר המפלגה להציע שריונים והסכמי ריצה משותפת למפלגות וח"כים שיישארו נאמנים לליכוד ולא יתמכו בהקמת ממשלה אחרת בכנסת ה-24. הישיבה היתה אמורה להתקיים ביום רביעי והוקדמה למחר אחרי הצהריים.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
לחץ מימין. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בפתח ישיבות סיעותיהם, בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער דיווחו על "פערים" במגעים להקמת ממשלת אחדות. השניים נועדים בשעה זו בכנסת.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי אם שותפיו לגוש השינוי יגלו אחריות ומנהיגות - אפשר להקים ממשלת אחדות בתוך שבוע. לפיד הבהיר כי "זאת לא ממשלה שבה כולם יקבלו מה שהם רוצים. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות".

במקביל, בנט שב והדגיש כי יעשה כל מאמץ למנוע בחירות חמישיות, אך הבהיר כי קיימים פערים גדולים בהקמת ממשלת אחדות. יו"ר תקווה חדשה הצטרף לדבריו ואמר כי יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות. אחרי שדיווחו על "פערים" במגעים להקמת ממשלת אחדות, בנט וסער נועדים כעת בכנסת.

במענה לשאלת וואלה! האם קיבל הצעה לכהן ראשון ברוטציה בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והאם ייכנס עם יו"ר כחול לבן בני גנץ לממשלה אם האחרון יכהן ראשון ברוטציה, הוא השיב כי לא קיבל הצעה. "צריכים ממשלה אחרת. בלתי סביר בעליל שגנץ שנכווה זה עתה ייכנס שוב לממשלה עם נתניהו, אני מאוד לא אבין אם זה יקרה", אמר.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בישיבת סיעה, 26 באפריל 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות". לפיד/צילום מסך, ערוץ כנסת

בפתח ישיבת סיעתו, הזהיר בנט כי "הזמן אוזל". לדבריו, "התחלנו לנהל מו"מ שכל המפלגות יוזמנו אליו, לא נחרים אף אחד. אבל הפערים לא קטנים, גם בענייני מהות וגם ברמת האחריות. אחדות זה לא קל, מדובר בתפיסות עולם שונות, זה דורש הרבה איפוק מכל הצדדים. אנחנו עומדים על זה שהממשלה תשקף את רצון העם".

"לא יכול להבטיח שהמאמצים יישאו פרי, רואה רצון טוב. אבל דבר אחד אבטיח: אהפוך כל אבן כדי למנוע בחירות חמישיות בשבוע שנותר", הוסיף יו"ר ימינה.

נפתלי בנט בישיבת סיעת ימינה, 26 באפריל 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"הזמן אוזל". בנט, היום/צילום מסך, ערוץ כנסת
גדעון סער, 26 באפריל 2021. ערוץ הכנסת, צילום מסך
"הזמן הולך ומתקצר". סער, היום/צילום מסך, ערוץ הכנסת

זמן קצר לפני כן, סער אמר גם הוא כי "יש קשיים בהקמת ממשלת אחדות, הזמן הולך ומתקצר".

בפתח ישיבת סיעתו, סער הציג את שתי האפשרויות שעומדות, בראייתו, בפני תקווה חדשה. "אלה ימים מכריעים במערכת הפוליטית. האפשרות הראשונה היא הקמת ממשלה לאומית בראשות אחר. השנייה היא הקמת ממשלת אחדות שתאפשר להגן על הערכים שלנו והשקפת העולם שלנו", אמר.

גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי נשאה דברים בפתח ישיבת סיעתה, וקראה לבנט "להפסיק לשחק לידיו של נתניהו, לשחרר את ישראל ממנו". לדבריה, "אנחנו מחויבים לעשות הכול כדי להחליף את נתניהו, נעשה כל דבר לצורך העניין הזה. סומכים על יאיר לפיד כמי שאמור לייצג את כל הגוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully