וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות לבנט וסער: ועדת החוקה בליכוד אישרה את הצעת שריון המפלגות של נתניהו

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 22:23

הוועדה הסמיכה את נתניהו לחתום על הסכמי ריצה משותפת בבחירות הבאות עם מפלגות שיישארו נאמנות לבלוק. במקביל, במפלגה מקדמים מתווה לפיו נתניהו יוותר זמנית על כסאו לטובת מועמד מהליכוד או מהימין. בכיר בליכוד: "המפלגה במכירת חיסול"

נתניהו משיב לבנט: אתה מתעתע בציבור וסותר ב180 מעלות את מה שהתחייבת/צילום: לע"מ

תשעה ימים לסוף המנדט של הליכוד להרכבת הממשלה, ועדת החוקה של הליכוד אישרה הערב (ראשון) את הצעת ראש הממשלה להסמיך אותו להציע שריונים והסכמי ריצה משותפת לח"כים ולמפלגות שיישארו נאמנות לבלוק הימין. ההצעה קובעת ש"על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין בכנסת ה- 24 ועדת החוקה מסמיכה את יו"ר התנועה להביא הצעה עקרונית להגשת רשימת מועמדים משותפת בבחירות לכנסת ה- 25, הרשימה תוגש לאישור מזכירות הליכוד". ההחלטה הסופית כפופה לאישור מרכז הליכוד, שחבריה יוזמנו להצבעה בעניין ביום רביעי הקרוב.

ההצעה נועדה לסלול את הדרך הפוליטית-המשפטית עבור נתניהו להציע שריונים בליכוד לימינה, תקווה חדשה, או ח"כים בודדים בהן, כחלק מהמאמץ לסכל את הניסיונות להקמת ממשלת בנט-לפיד. היא לא קובעת איזה שריונים יוצעו ולמי, אבל מאפשרת לנתניהו מרחב פעולה פוליטי רחב להצעות יצירתיות לפני פיזור הכנסת לבחירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ועדת החוקה של הליכוד, 25 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
כינוס הוועדה, הערב/אתר רשמי, ללא

ההצעה גם מסמיכה את מזכירות הליכוד, שבראשה עומד השר ישראל כץ, לאשר את הרשימה הסופית ובכך עוקפת את מרכז הליכוד. במהלך הישיבה, נתניהו אמר כי ההצעה היא "אילוץ כדי למנוע ממשלת שמאל. ייתכן שלא נצטרך את ההסדר והוא יבוטל. זו רשת בטחון אם נלך לבחירות".

עוד בוואלה!

על שפנים, צפרדעים ויוני שלום: נתניהו ויריביו במרוץ עד סוף המנדט

לכתבה המלאה

מתווה "פוטין מדבדב"

במקביל, בכירים בליכוד מנסים לקדם את מתווה ראש הממשלה החליפי, המכונה גם מתווה "פוטין מדבדב" שלפיו נתניהו יוותר על ראשות הממשלה באופן זמני לטובת מישהו אחר מהליכוד או מהימין. המטרה של המהלך היא להזיז את נתניהו זמנית מתפקיד ראש הממשלה, כדי לאפשר ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, "לרדת מהעץ" ולחבור לממשלת ימין.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
תשעה ימים למנדט. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו עדיין לא נתן אור ירוק לתוכנית, אך בליכוד סבורים שזו הדרך היחידה שאפשר לשכנע את סער לחזור הביתה ולהימנע מבחירות חמישיות ובוחנים אם אפשר למצוא מועמד מוסכם שנהנה מאמונו של ראש הממשלה שאפשר יהיה להציב בתפקיד. בין היתר, הוזכרו שמותיהם של יו"ר הכנסת יריב לוין ושל שר האנרגיה יובל שטייניץ, אך אם נתניהו אכן יסכים לזוז מכסאו צפויים בכירים נוספים במפלגה לדרוש שמחליפו ייבחר על ידי מוסדות התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully