וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההצהרות: גנץ העביר לנתניהו דרישות להקמת ממשלה עתידית - וסורב

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 15:03

גורמים המעורים במגעים אמרו לוואלה! כי יו"ר כחול לבן לא סירב מידית להצעה לכהן ראשון ברוטציה והציב תנאי של פריטטיות, ורה"מ השיב בשלילה. אתמול טען כי "אין היתכנות" לאפשרות, אך לפי הגורמים השניים ניהלו שיחות בנושא לאורך השבוע האחרון. כחול לבן: לא היה ולא נברא

בווידאו: גנץ ונתניהו על ישיבת הממשלה הסוערת והוויכוח על מינוי שר משפטים/צילום: דוברות כחול לבן ודוברות הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להתמנות לראש הממשלה ראשון ברוטציה - אך סירב שהממשלה שתוקם תהיה פריטטית, כמו הממשלה הנוכחית. גורמים המעורים במגעים בין הצדדים בימים האחרונים אמרו לוואלה! שגנץ דרש לשמור על הפריטטיות שמבטיחה לכחול לבן כוח שוויוני וזכות וטו למרות הנחיתות המספרית - ונתניהו סירב בתוקף.

נתניהו וגנץ קיימו כמה שיחות השבוע שבהן נדונה ההצעה של נתניהו לגנץ להצטרף לממשלה ולהתמנות כראש ממשלה ראשון ברוטציה. גנץ אמר אתמול שהתשובה הייתה כי "אין היתכנות" להצעה, ואנשי כחול לבן אומרים שהיא לא על הפרק, במיוחד אחרי סערת מינוי שר המשפטים.

עם זאת, לפי הגורמים, כן התקיים דין ודברים בין הצדדים, וגנץ הציב תנאי מוקדם - שהממשלה תהיה פריטטית, כמו הממשלה הקודמת שהשניים הקימו - שתעניק כוח שוויוני לכחול לבן עם 8 מנדטים לעומת 52 המנדטים של גוש הימין.

נתניהו סירב לשמוע על הפריטטיות, ולדברי הגורמים, אף נעשו ניסיונות בסביבת נתניהו לחפש מנגנונים אחרים שיפצו על הכוח החסר של גנץ, אך לא הושגה הסכמה - והשיחות לא התקדמו. בכחול לבן מכחישים את הדברים ומסרו בתגובה: "שקר מוחלט, לא היה ולא נברא". גורמים במפלגה אמרו כי "אין שום אירוע של מו"מ עם נתניהו" וכי "ראש הממשלה אמר לגנץ שיש לו פתרונות לכל. אבל בני לא ביקש ממנו כלום ולא הציב שום תנאי".

בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת, 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שוחחו לאורך השבוע האחרון. נתניהו וגנץ/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

גנץ אמר אתמול בריאיון לערוץ 13 שגם אתמול הגיעו אליו שליחים מטעמו של נתניהו, "אולם מבחינתי - הוא סיים את תפקידו כראש ממשלה". אך הוא סירב לשלול באופן מוחלט את הצעת הרוטציה שקיבל ורק שב וחזר על האמירה ש"אין לה היתכנות".

ההצעה של נתניהו לרוטציה, גם בלי הפריטטיות, משמשת את גנץ כקלף מיקוח במו"מ מול בנט ולפיד להקמת ממשלת אחדות, בו הוא דורש את תיק הביטחון וגם את תיק המשפטים. יחד עם זאת, העובדה שהוא לא מוריד את האפשרות סופית מהשולחן מעוררת חשש אצל בכירים בגוש המתנגד לנתניהו, שטוענים שהוא גישש ובחן בשיחות עמם אם תהיה לו תמיכה או לגיטימציה למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully