וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ למקורביו: לא מאמין לנתניהו, כל מי שחושב לסגור איתו הסכמים - שייזהר

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 20:33

יו"ר כחול לבן הסביר בשיחה סגורה כי הלקח מהסערה סביב מינויו לשר המשפטים נשמע בהקלטות מישיבת הממשלה. עם זאת, הוא לא שלל סופית את ההצעה שקיבל מנתניהו להתמנות ראשון ברוטציה. ריבלין: "תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת"

בווידאו: גנץ ונתניהו על ישיבת הממשלה הסוערת והוויכוח על מינוי שר משפטים/צילום: דוברות כחול לבן ודוברות הליכוד

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר היום (רביעי) אחרי אישור מינויו לשר המשפטים כי הוא "לא מאמין" לראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה עם מקורביו, גנץ הסביר כי הלקח מהסערה סביב המינוי הוא "שכל מי שמעלה על דעתו לסגור איתו הסכמים כדאי שיישמע את ההקלטות מישיבת הממשלה".

עוד הוסיף כי "נתניהו עבר על החוק ביודעין, שיקול הדעת שלו השתבש לחלוטין, נחצו גבולות שטרם ראינו מנבחר ציבור". עם זאת, בריאיונות לערוצי הטלוויזיה הערב - גנץ לא שלל סופית את ההצעה שקיבל מנתניהו להתמנות לראש ממשלה ראשון ברוטציה, ורק חזר על אמירתו ש"אין לכך היתכנות".

מתגייסים למען איציק סעידיאן | גנץ במהלך מבצע התרמת דם במרכז הרפואי, שיבא 28 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"נחצו גבולות שטרם ראינו מנבחר ציבור". גנץ/ראובן קסטרו

במקביל, הנשיא ראובן ריבלין מתח ביקורת על התנהלות הממשלה בימים האחרונים. "נס קיומה של מדינת ישראל היה ועודנו תוצר עמל כפיים אליו כולנו מחויבים, והוא מושתת, בין השאר, גם על אדני חוק, מנהל תקין, משפט וצדק", הזכיר במפגש בין נציגי דתות, שגרירים וראשי מועצות באבו גוש.

"כבר תקופה ארוכה שאנו חיים באשליית תפקוד חוקתי בין מערכת בחירות אחת לאחרת, אך נדמה שאמש קרסה גדר נוספת", הוסיף. "אנחנו חייבים לחזור אל היסודות לפיהם על הממשלה לשרת את האזרחים ולא על האזרחים לשרת את הממשלה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס "לכל איש יש שם" כנסת, 8 באפריל 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"נדמה שקרסה גדר נוספת". ריבלין/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

השניים התייחסו לסערה הפוליטית סביב סוגיית המינויים. בעקבות הביקורת, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות לאישור הממשלה את מינויו של גנץ לשר המשפטים בממשלת המעבר, שעות לפני דיון שאמור היה להתקיים בבג"ץ. המינוי אושר, והדיון בוטל בעקבות בקשות מנתניהו והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בישיבת הממשלה שהתקיימה אמש בעקבות החלטת בג"ץ מיום ראשון, שחייבה את הממשלה לקיים דיון דחוף בנושא בתוך 48 שעות, עלתה ההצעה למינוי גנץ לשר המשפטים, ונפלה בהתנגדות 17 משרי הליכוד לעומת עשרה מכחול לבן. בהמשך, ראש הממשלה ביקש להעלות להצבעה את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד, אך מנדלבליט ושרי כחול לבן התנגדו בטענה שההצעה לא הייתה על סדר היום.

למרות זאת, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן החל בהצבעה על מינויו של אקוניס - והוא זכה ברוב קולות, לאחר ששרי כחול לבן לא השתתפו בהצבעה. מנדלבליט שב והבהיר כי הצעד מנוגד לחוק הרוטציה, שקובע שכל נושא שעולה בממשלה מחויב בהסכמת שני הגושים - אך ללא הועיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully