וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איוש משרד המשפטים: בג"ץ ביטל את הדיון בעתירות למינוי שרים קבועים

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 17:53

השופטים החליטו לקבל את טענת היועמ"ש ורה"מ כי העתירות התייתרו בשלב זה בעקבות מינויו של גנץ. עם זאת, דרשו להשיב על סוגיית המחליפים לממלאי המקום עד שני, יום לאחר המועד שקבע נתניהו שיעלו לאישור הממשלה. התנועה לאיכות השלטון השאירה את ההכרעה בידי ביהמ"ש

בווידאו: בג"ץ דן באי מינוי שר משפטים לאחר דיון סוער בממשלה/צילום: רוני כנפו

בג"ץ החליט היום (רביעי) לבטל את הדיון בעתירות למינוי שרים קבועים למשרדי הממשלה שמאוישים על ידי ממלאי מקום. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וראש הממשלה בנימין נתניהו ביקשו לבטל את הדיון בעקבות ההחלטה למנות את בני גנץ לשר המשפטים, והתנועה לאיכות השלטון השיבה כי תשאיר את ההחלטה בידי בית המשפט. השופטים דרשו תשובה בנושא המינויים עד שני בשעה 16:00, יום לאחר המועד שקבע נתניהו להעלאתם לאישור הממשלה.

השופטים ציינו את איוש משרד המשפטים והודעת נתניהו על המשך המינויים בראשון בסיבות להחלטתם. "בשל התפתחויות אלה, ובלא שנעלמה מעינינו התנגדות העותרת בבג"ץ 2228/21, אנו נעתרים לבקשת המשיבים ומורים על ביטול הדיון שנקבע להיום בשעה 17:00", כתבו, והוסיפו כי "לאחר קבלת הודעות העדכון יוחלט על המשך הטיפול בעתירות".

בג"ץ | עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד מינוי השרים 27 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
התשובה - עד שני. דיון בג"ץ, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

הדיון בבג"ץ אמור היה לעבור בשידור חי בשעה 15:30, ולפני שבוטל נדחה לשעה 17:00, ברקע אישור המינוי של גנץ בממשלה במקום השר אופיר אקוניס. אתמול הוציא בג"ץ צו ביניים נגד ההחלטה שהתקבלה בישיבת הממשלה למנות את אקוניס לתפקיד, וקבע כי הוא לא יכהן כשר המשפטים עד לקבלת החלטה אחרת בנושא.

לפני ההודעה על המינוי, התנועה לאיכות השלטון הגישה הבוקר בקשה דחופה לבג"ץ, לפיה יש להותיר את סמכויות שר המשפטים בידי גנץ, עד שתוכרע העתירה שהגישה בעניין אי-מינוי השרים. "סבורה עותרת כי יש למצוא פתרון דחוף - גם אם זמני - אשר יוכל ליתן מענה לבעיה חמורה זו", נכתב בבקשה.

בליכוד ממשיכים לתקוף

לאחר ישיבת הממשלה היום, שר הדיגיטל והסייבר דודי אמסלם המשיך ותקף את שר המשפטים הטרי. "גנץ לפני הכל. האיש שגרם באופן מעשי להפלת הממשלה והביא לבחירת פרקליט מדינה בניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים, והיום הוא מיילל ורוטן מדוע לא מכבדים הסכמים קואליציוניים שאבד עליהם הכלח", כתב בפייסבוק. "אני רוצה להזכיר למר גנץ שהציבור נתן לו בבחירות הנוכחיות 8 מנדטים בלבד, והוא ואנשיו עדיין ממשיכים לזעוק את טענת 'הקוזאק הנגזל' שהסכמים צריכים לקיים".

"מר גנץ, אם הייתה לך טיפת כבוד עצמי, וכנראה זה מושג שאתה לא מכיר, היית פורש, אתה ואנשיך, לאופוזיציה, ולא פועל כסוס טרויאני בתוך הממשלה", הוסיף. "אני מתנגד בתוקף לסידור העבודה הזה שבו בג"ץ והיועץ המשפטי, יחד עם התקשורת המגויסת - קובעים את הפרסונה הנוחה והמתאימה להם לשר המשפטים במדינת ישראל, וכל זאת בשם 'הדמוקרטיה'. זה יום שחור לדמוקרטיה בישראל - ולכן אני מתנגד להצעה הזו ומתנער ממנה מכל וכל". אמסלם שלח את הדברים גם בקבוצת הווטסאפ של שרי הממשלה.

יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן | נתניהו גנץ. דני שם טוב/דוברות הכנסת, אתר רשמי
סערה בממשלה הפריטטית. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דני שם טוב/דוברות הכנסת

לדיונים קדמה סערה פוליטית שסימנה עליית שלב נוספת בעימותים בין הליכוד וכחול לבן. בישיבת הממשלה שהתקיימה בעקבות החלטת בג"ץ מיום ראשון, שחייבה את הממשלה לקיים דיון דחוף בנושא בתוך 48 שעות, ההצעה למינוי גנץ עלתה ונפלה בהתנגדות 17 משרי הליכוד לעומת עשרה מכחול לבן.

בהמשך הישיבה, ראש הממשלה ביקש להעלות להצבעה את מינוי אקוניס לתפקיד, אך מנדלבליט ושרי כחול לבן התנגדו בטענה שההצעה לא הייתה על סדר היום. למרות זאת, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן החל בהצבעה על מינויו של אקוניס - והוא זכה ברוב קולות, לאחר ששרי כחול לבן לא השתתפו בהצבעה. מנדלבליט שב והבהיר כי הצעד מנוגד לחוק הרוטציה, שקובע שכל נושא שעולה בממשלה מחויב בהסכמת שני הגושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully