וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בהודו יעניש את האחראים למחסור בחמצן: "אנשים לא יכולים למות"

2.5.2021 / 14:09

העליון בניו דלהי מזהיר את השלטונות מפני המשך המצב הקיים, שבו חולי קורונה מתים בשל העדר חמצן. "הגיעו מים עד נפש", קבעו השופטים, אחרי שיא במספר המתים - 3,689 - ועוד 392,488 נדבקים. הצבא פותח את בתי החולים שלו לאזרחים, אך מבצע החיסונים ממשיך לקרטע

בווידאו: תיעוד מרחפן של שריפת גופות המונית בניו דלהי/צילום: רויטרס

בית משפט בניו דלהי הזהיר היום (ראשון) כי הוא יתחיל להטיל עונשים על גורמים בממשלה אם יימשך המחסור באספקת חמצן ואמצעים אחרים להצלת חיים, בצל מותם של חולי קורונה והעומס על בתי החולים במדינה. היום רשמה המדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה בעולם שיא חדש במספר המתים, 3,689 ב-24 השעות האחרונות, ו-392,488 נדבקים חדשים, ירידה קלה אחרי השיא של 401,993 ביממה הקודמת. המומחים סבורים כי הנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה.

הממשלה של נרנדרה מודי, שנועד הבוקר עם שר הבריאות שלו כדי לדון במשבר, מזרימה מכלי חמצן אל מוקדי המגיפה באמצעות רשת הרכבות, חיל האוויר והצי. רק אתמול מתו 12 חולי קורונה, בהם רופא, בבית חולים בבירה ניו דלהי אחרי שאזלה אספקת החמצן שלהם למשך כשעה וחצתי. בעיתון "טיים אוף אינדיה" דווח כי 16 חולים נוספים מתו ממחסור בחמצן בשני בתי חולים במדינת אנדהרה פרדש, ושישה אחרים בבית חולים בפאתי הבירה.

מאחר שהממשלה מתקשה לנהל אסקפת חמצן סדירה, כמה בתי חולים פנו לבית המשפט בבירה כדי שיתערב במצב. אתמול האריכו הרשויות בניו דלהי בשבוע נוסף את הסגר שנועד לעצור את התפשטות הנגיף.

"הגיעו מים עד נפש, מספיק זה מספיק", קבע בית המשפט העליון בניו דלהי, שהזהיר מפני עונשים שיושתו על גורמים רשמיים בשלטונות אם לא יקצו די חמצן לבתי החולים. "לא ייתכן שאנשים ימותו". בית המשפט הודיע כי יחל בהליכי ביזיון בית המשפט. הבירה ניו דלהי רשמה ביממה החולפת 412 מקרי מוות, שיא מאז פרוץ המגיפה.

חולת קורונה מטופלת בבית חולים צפוף בניו דלהי, הודו, 1 במאי 2021. רויטרס
חולת קורונה מטופלת בבית חולים צפוף בניו דלהי, היום/רויטרס

במקביל, הצבא פתח את בתי החולים שלו עבור האזרחים, והממשלה העניקה לו סמכויות חירום פיננסיות כדי להקים מתקני בידוד ובתי חולים חדשים ולרכוש ציוד. הצבא גם גייס 600 רופאים שסיימו את שירותם בשנים האחרונות, והצי שלח 200 עוזרי רפואה לבתי חולים אזרחיים.

החל מאתמול, הודו מאפשרת לכל אזרח בן 18 ומעלה להתחסן נגד קורונה. מאז ינואר, כ-10% מהאזרחים קיבלו מנה אחת, אבל רק כ-1.5% קיבלו את שתיהן, אף שהודו היא יצרנית החיסונים הגדולה ביותר בעולם. בסך הכול, ניתנו יותר מ-156 מיליון מנות חיסון בהודו, אך כמה ממדינותיה כבר הודיעו שאין להם מלאי מספיק עבור כל התושבים. אפילו השלב הקודם של מבצע החיסונים, שכלל בני 45 ומעלה, קרטע.

ארצות הברית, בריטניה, גרמניה וכמה מדינות אחרות שלחו בימים האחרונים להודו ערכות בדיקה, מאגרי חמצן וחומרי גלם ליצור חיסונים, במקביל להטלת הגבלות על הבאים מהמדינה.

שריפת גופות חולי קורונה בניו דלהי, הודו, 1 במאי 2021. רויטרס
שריפת גופות חולי קורונה בניו דלהי, אתמול/רויטרס

הודו, שבה חיים כ-1.4 מיליארד איש, מתקשה לבלום את הגל השני של המגיפה, החמור פי כמה מזה שפקד אותה בשנה שעברה. אתמול נודע כי קבוצת מדענים הזהירה את הממשלה בתחילת מרץ מפני הופעתו של וריאנט חדש ומדבק המתפשט בהודו, אך למרות זאת הממשלה הפדרלית בהנהגת מודי לא הטילה הגבלות משמעותיות להכלתו.

בתקופה זו, מיליוני אנשים, רובם ללא מסיכות, השתתפו בעצרות פוליטיות של מודי ופולטיקאים אחרים, ממפלגת השלטון ומהאופוזיציה. במקביל, עשרות אלפי חקלאים המשיכו לחנות בפאתי הבירה ניו דלהי במחאה על הרפורמות שמקדמת הממשלה. המשבר הנוכחי הוא הגדול ביותר מאז עלייתו של מודי לשלטון ב-2014, ועדיין לא ברור אם המחדלים בטיפול במגיפה ישפיעו על כוחה של מפלגתו ההינדית הלאומנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully