וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורים ארוכים לקלפיות: בחירות מקומיות בהודו בזמן השתוללות הקורונה

תורים ארוכים נצפו מחוץ לקלפיות במדינת מערב בנגל, והחשש הוא מהתפשטות נוספת של הנגיף שעושה שמות ברחבי הודו. זאת אחרי יממה של שיאים במספר הנדבקים והמתים. מומחים קוראים להטיל סגרים. "המצב מחמיר מדי יום. למה אנחנו מחכים?

בווידאו: שריפת גופות מתים מקורונה בהודו/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

מדינת מערב בנגל שבהודו מקיימת היום (חמישי) את השלב האחרון בבחירות שלה, למרות שיאים בהתפרצות מגיפת הקורונה. תורים ארוכים נצפו מחוץ לקלפיות, והחשש הוא מהתפשטות נוספת של הנגיף שעושה שמות ברחבי הודו. ביממה האחרונה שוב נשברו שיאי נדבקים ומתים בהודו כולה, והמומחים חוששים שמערב בנגל עלולה להיות מוקד המגיפה החדש, לאור קיום קמפיינים ממושכים בהשתתפות קהל רב והעדר הגבלות כמו סגרים.

מערב בנגל, שרשמה 17 אלף נדבקים חדשים ביממה האחרונה - הזינוק החד ביותר מאז תחילת המגיפה - כבר עברה שבעה שלבי הצבעה במסגרת הליך הבחירות המסורבל במדינת הענק. המדינה שבמזרח הודו היא אחת הבודדות שבהן למפלגתו ההינדית הלאומנית של ראש הממשלה נרנדרה מודי אין רוב.

מודי ספג ביקורת רבה על שקיים עצרות בחירות גדולות במערב בנגל, גם כשהווירוס החל להשתולל במדינה. באותן עצרות פוליטיות גדולות, כולל כאלו שבהן השתתף מודי, ההמונים לא עטו מסיכות או שמרו על ריחוק חברתי.

אתמול רשמה הודו ציון דרך עגום כשמספר המתים חצה את ה-200 אלף, אך רבים מאמינים שהמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה. בתי החולים לא מצליחים לקלוט חולים, אספקת החמצן דלילה ואתרי שריפות הגופות עובדים ללא הפסקה. ב-24 השעות האחרונות אובחנו 379,257 מקרים חדשים של הנגיף, שיא יומי עולמי. בנוסף לכך, היה זה היום הקטלני ביותר במגיפה, אחרי ש-3,645 חולים מתו מהווירוס.

בוחרים ממתינים בתור להצביע במערב בנגל במהלך הבחירות בהודו, 17 באפריל 2021. AP
תורים מחוץ לקלפיות בבחירות במערב בנגל, החודש/AP

הממשלה אמרה כי כל בני 18 ומעלה יוכלו להתחסן נגד קורונה החל מיום שבת, אחרי שאתמול נפתח הרישום באינטרנט. עם זאת, גולשים ברשתות החברתיות התלוננו שהם לא יכולים לקבוע תור משום שהאתר קרס זמן קצר אחרי השקתו. עד כה התמקדה הודו בחיסוני צוותים רפואיים, עובדים בקו החזית ובני 45 ומעלה. אך פחות מ-10% מתוך 1.4 מיליארד האזרחים קיבלו לפחות מנה אחת של החיסון עד כה.

על אף שהודו היא אחת היצרניות הגדולות ביותר בעולם של חיסונים, אין לה מלאי דרוש עבור כ-600 מיליון אזרחי שיהיו זכאים להתחסן החל מיום שבת.

ארצות הברית, בריטניה, גרמניה ומדינות אחרות הציעו סיוע להודו ושלחו ציוד רפואי. הבית הלבן הודיע כי ארצות הברית תקצה את ההזמנה שלה לחיסוני אסטרהזניקה להודו, מה שיאפשר לה לקבל יותר מ-20 מיליון מנות של החיסונים.

עוד בוואלה!

שורפים גופות בפארקים וחניות: מספר המתים מקורונה בהודו עלה ל-200 אלף

לכתבה המלאה
שריפת גופות המתים מנגיף הקורונה בניו דלהי, 28 באפריל 2021. רויטרס
גופות חולי קורונה מוכנות לקבורה, בדלהי/רויטרס

האפידמיולוגית בהרמר מוקהרג'י אמרה שעל הודו לשלב בין מבצע החיסונים לסגר נרחב, על מנת להאט את התפשטות הווירוס. "אנחנו זקוקים לסגרים נרחבים בהרבה בהודו. המצב מחמיר מדי יום. למה אנחנו מחכים? זה מצב חירום לאומי. בשלב זה החיים חשובים בהרבה מהפרנסה. ספקו עזרה לעניים, אבל בבקשה, הטילו סגר וחסנו".

כמה אזורים במדינת הענק נמצאים תחת סגר או עוצר, כולל הבירה ניו דלהי. במומביי, הבירה הפיננסית של הודו, שוקלות הרשויות להאריך את הסגר עד אמצע החודש הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully