וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נלחמים על חיסונים": יותר מ-400 אלף נדבקים בהודו, ארה"ב סוגרת שערים

שיא עולמי חדש בהודו, שהרחיבה את מבצע החיסונים לבני 18 ומעלה, אך ברוב המקומות יש מחסור במנות. מדענים הזהירו בתחילת מרץ מפני וריאנט חדש ומדבק, אך מודי והפוליטיקאים המשיכו לקיים עצרות המוניות. 18 איש נספו בשריפה בבית חולים, ביידן מטיל מגבלות כניסה

בווידאו: תיעוד מרחפן של שריפת גופות המונית בניו דלהי/צילום: רויטרס

הודו רשמה היום (שבת) שיא עולמי נוסף במספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה, אחרי ש-401,993 איש אובחנו עם הווירוס. מספר המתים היומי ממשיך להיות גבוה מ-3,000, וביממה האחרונה תועדו 3,523 קורבנות נוספים, בעוד שמומחים מאמינים כי הנתונים האמיתיים גבוהים בהרבה.

זאת הפעם הראשונה שבה נרשמו 400 אלף מקרים חדשים בהודו בתוך יממה, אחרי עשרה ימים רצופים שבהם אובחנו 300 אלף ומעלה. מספר המקרים הכולל מאז פרוץ המגיפה עלה ליותר מ-19 מיליון, שני רק לארצות הברית, ומניין המתים ל-211,853, הרביעי בגודלו בעולם.

המדינה השנייה בגודל אוכלוסייתה בעולם מתקשה לבלום את הגל השני של המגיפה, החמור פי כמה מזה שפקד אותה בשנה שעברה. היום נודע כי קבוצת מדענים הזהירה את הממשלה בתחילת החודש שעבר מפני הופעתו של וריאנט חדש ומדבק המתפשט בהודו, אך למרות זאת הממשלה הפדרלית בהנהגת ראש הממשלה נרנדרה מודי לא הטילה הגבלות משמעותיות להכלתו.

קרובי משפחה של אדם שמת מקורונה אוספים אפר ממשריפה בניו דלהי, הודו, 30 באפריל 2021. רויטרס
קרובי משפחה של אדם שמת מקורונה אוספים אפר ממשריפה בניו דלהי, אתמול/רויטרס

בתקופה זו, מיליוני אנשים, רובם ללא מסיכות, השתתפו בעצרות פוליטיות של מודי ופולטיקאים אחרים, ממפלגת השלטון ומהאופוזיציה. במקביל, עשרות אלפי חקלאים המשיכו לחנות בפאתי הבירה ניו דלהי במחאה על הרפורמות שמקדמת הממשלה. המשבר הנוכחי הוא הגדול ביותר מאז עלייתו של מודי לשלטון ב-2014, ועדיין לא ברור אם המחדלים בטיפול במגיפה ישפיעו על כוחה של מפלגתו ההינדית הלאומנית.

בנוסף למחסור באספקת החמצן, מיטות לטיפול נמרץ ותרופות חיוניות, בתי החולים בהודו עברו כמה שריפות קטלניות בתקופה האחרונה. היום נספו 18 איש, בהם 16 חולי קורונה ושני אנשי צוות, בדליקה בבית חולים בגוג'ראט, מדינת הבית של מודי.

מודי הביע את תנחומיו בפני משפחות הקורבנות, שעות אחרי שפרסם תמונות שלו מתפלל במסגד סיקי בבירה ניו דלהי. העיר היא אחד ממוקדי המגיפה במדינה, והיא נמצאת בסגר לפחות עד השבוע הבא. ראש ממשלת מחוז הבירה, הפציר אתמול בתושבים שלא להצטופף בתורים למרכזי החיסונים, והבטיח שחיסונים נוספים יגיעו "מחר או מחרתיים".

הודו היא יצרנית חיסוני הקורונה הגדולה ביותר בעולם, אך המחסור במספר המנות הזמינות לאזרחים מקשה עוד יותר על המצב העגום, שבו לבתי הקברות ולאתרי שריפות הגופות לא נותר מקום פנוי עבור המתים.

אישה בוכה מעל גופת בעלה שמת מקורונה באמבולנס החונה במשריפה בניו דלהי, הודו, 30 באפריל 2021. רויטרס
אישה בוכה על גופת בעלה שמת מקורונה בניו דלהי, אתמול/רויטרס

החל מהיום, כל אזרח בן 18 ומעלה יכול להתחסן, אחרי שעד כה המבצע היה פתוח עבור הצוותים הרפואיים, עובדים בחזית ובני 45 ומעלה. עם זאת, האתר הממשלתי לקביעת תורים קרס ומעט מאוד צעירים, הנואשים להתחסן, הצליחו לקבוע תור. רק שש מתוך 28 מדינות המחוז בהודו החלו לחסן בני 45 ומטה, ובמקרים רבים היה מדובר בכמה בודדים.

"התורים כאן אדירים", סיפר ג'יאנטי וסאנט, תושב מומביי, בזמן שהמתין שעות בתור למרכז חיסונים. "אנשים נלחמים בינם לבין עצמם". בעיר אחמדאבאד שבמדינת גוג'ראט עמדו היום מאות אנשים בתור כדי להתחסן, בעוד שבמדינת אודישה שבמזרח הודו רק כמה אנשים הורשו לצאת ולקבל מנות חיסון בשל הגבלות חדשות.

עד כה, ניתנו 150 מיליון מנות חיסוני קורונה בהודו, כ-11.5% מכלל האוכלוסייה בת 1.4 מיליארד איש. ואולם, רק 25 מיליון קיבלו את שתי מנות.

רופא בוחן בדיקות רנטגן של חולה קורונה בבית חולים בניו דלהי, הודו, 1 במאי 2021. רויטרס
רופא בוחן בדיקת רנטגן של חולה קורונה בבית חולים בניו דלהי, אתמול/רויטרס

השתוללות המגיפה בהודו, ששמי עריה מוארים בלילות בשל שריפת הגופות ההמונית, הובילה את ארצות הברית להטיל הגבלות נסיעה. לפי החלטתו של הנשיא ג'ו ביידן, שהבטיח לסייע להודו במאבקה בנגיף, תיאסר כמעט לחלוטין כניסה של אזרחים לא אמריקנים המגיעים מהודו.

גם מדינות אחרות מטילות הגבלות. אוסטרליה תאסור החל מיום שני על כניסת אזרחים או תושבים שהיו בהודו בשבועיים שקדמו לתאריך חזרתם. בריטניה, גרמניה, איטליה וסינגפור הטילו הגבלות דומות, בעוד שקנדה, הונג קונג וניו זילנד עצרו את כל הטיסות המסחריות עם הודו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully