וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שאיבד שלושה מבני משפחתו באסון במירון: "רוצים שיבדקו מה קרה"

אחרי הטרגדיה בהר, יצחק בצרי נכח בהלווייתם של בני דודו משה מרדכי ויוסף דוד אלחדד בני ה-12 ו-18, אך לא הספיק גם לזו של בן דודו ישראל אנקווה. בריאיון ל-103FM, הוא הדף את הביקורת ששמע על חוסר הרצון של הציבור הדתי לחקור את המחדל: "רוצה שיבדקו מה אפשר לתקן"

בווידאו: תפילות במירון ובכותל המערבי הערב/מערכת וואלה!

הרב יצחק בצרי איבד שלושה מבני משפחתו באסון ההילולה בהר מירון. הוא פקד אמש את הלווייתם של אחייניו משה מרדכי אלחדד בן ה-12 ויוסף דוד אלחדד בן ה-18, אך לא הצליח להספיק גם לזו של בן דודו ישראל אנקווה. בריאיון ל-103FM, הוא ביקש הבוקר (ראשון) להקים ועדת חקירה כדי למנוע את המקרה הבא.

"אני שומע שיש מי שאומר 'למה הציבור הדתי לא מבקש ועדת חקירה'. אנחנו מבקשים ועדת חקירה, רוצים שיבדקו כי התורה שלנו מצווה 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'", הסביר בצרי. "לאדם אסור להכניס סכנה אל הבית שלו, אני רוצה ועדת חקירה שיבדקו מה אפשר לתקן, אבל אנחנו לא מחפשים אשמים כי בגלל האמונה החזקה אנחנו מאמינים שהם קורבנות".

ריאיון עם הרב יצחק בצרי

הרב יצחק בצרי 25 בספטמבר 2019. נתי שוחט, אתר רשמי
"מבינים שהייתה טעות גדולה". בצרי/אתר רשמי, נתי שוחט

בצרי סירב לנקוב בשמות של אשמים באסון. עם זאת, ציין כי ההנחיות לא היו מספקות. "בוודאי שהיו צריכים להחמיר, בוודאי שאנחנו מאוד כועסים", הבהיר. על הלחץ בהנהגה החרדית לפתוח את ההר ללא הגבלות, אמר כי "כשכולנו רואים מה קרה אנחנו מבינים שהייתה טעות גדולה. אבל אני שומע ביומיים האלה מאנשים שהיו צריכים לתת את הדעת לכך שצריך להכין את המקום לקבל כל כך הרבה אנשים, המדינה הייתה צריכה להשקיע שם".

הוא הוסיף כי הדרישה החרדית אינה מהווה תירוץ למחדל. "יש כעס גדול על המדינה שלא השקיעה וחשבה על זה. היו צריכים לעשות את כל ההכנות. למה לא משקיעים שם? פחונים וברזלים, לא יאומן - כמו תרבות של אלפי שנים. הכול נראה מוזנח. אני חושב שזה תלוי יותר הנהגה למעלה. כולם צריכים לטפל בזה, להשקיע במקום הזה. אסור לסמוך על הנס".

"אני לילדים שלי לא ארשה להגיע בשנה הבאה", סיכם. "אני חושב שגם אני לא אגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully