וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של בן ה-13 שנהרג במירון: "הוא שכב לצדי, ומסת האנשים הייתה עלינו"

2.5.2021 / 8:26

ידידיה משה חיות שמצא את מותו בטרגדיה בהילולת הרשב"י הובא למנוחות בבני ברק. "הילד השני צעק 'אבא אני מת', אבל ידידיה הוא זה שלא שרד", סיפר אביו, אביגדור, שנפצע בהר ושוחרר מביה"ח להלוויה. אחיו שהה גם הוא לצדו ברגעיו האחרונים: "ידעתי שיכול להיות שלא אהיה כאן"

בווידאו: אחיו של ידידיה בן ה-13 שנהרג במירון/צילום: יהונתן גוטליב, ערוץ 7

ידידיה משה חיות בן ה-13 שאיבד את חייו באסון הר מירון הובא אמש (שבת) למנוחות בבני ברק. אביו ואחיו, שהגיעו עמו להילולת רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י), שהו לצדו ברגעיו האחרונים, וסיפרו כי לא היו רחוקים מגורל דומה. האב נפצע במעבר הצר ושוחרר מבית החולים זיו בצפת כדי להשתתף בהלוויה.

"הייתי במדרגות שם ונפלתי, ידעתי שיכול להיות שלא אהיה כאן וצעקתי 'שמע ישראל' מהלב", תיאר אחיו, שמואל חיות, את רגעי האימה. "כשהבנתי שה' מציל אותי, דבר ראשון אין מה לחשוב - הזעקתי את כוחות ההצלה שיצילו את אבא ואמרתי למשטרה שיחפשו את אח שלי. הרגשתי באותם רגעים ביטחון באמונה, שרק ה' יכול להציל אותי. רק להאמין בקדוש ברוך הוא. חשבתי שזה הרגעים האחרונים שלי והבנתי שהקדוש ברוך הוא הציל אותי".

הרוגי אסון הר מירון ידידיה חיות, בן 13. באדיבות המשפחה
"הוא שכב לידי על הרצפה". ידידיה משה חיות/באדיבות המשפחה

אביו של ידידיה, אביגדור, אמר כי "אנחנו בלוויה של הבן שלי, הוא היה נעדר מחמישי בלילה עד שהתברר שהוא נהרג במקום, לא פונה אפילו לבית החולים. הוא שכב לידי על הרצפה כשהיינו למטה וכל המסה של האנשים עלינו, זה הילד (שמואל) שצעק 'שמע ישראל, אבא אני מת', וברוך השם הכול בסדר, אבל ידידיה לצערי הרב לא שרד".

הוא סיפר כי ידידיה "היה ילד צדיק, קדוש, ואם הוא היה רוצה שאגיד משהו, זה דבר אחד - יש לנו משותף אחד, אנחנו יהודים. לא מחפשים אשמים, אנחנו אנשים מאמינים שמה שהקדוש ברוך הוא עושה הוא יודע מה עושה. בואו נתאחד, זה הזמן וזה המקום. אנחנו גדולים מאוד באסונות, כולם עוזרים אחד לשני. אנחנו לא צריכים להגיע לכאלה מצבים, מספיק. אנחנו מדינה קטנה, קצת יהודים מול כל העולם. הקורונה לא הספיקה לנו כנראה, בואו נתאחד. אף יהודי לא שונא את השני. זה מה שידידיה היה אומר אם היה מדבר".

אביגדור חיות שנפצע באסון בהר מירון, 30 באפריל 2021. יואב איתיאל
"הוא היה נעדר מחמישי בלילה עד שהתברר שהוא נהרג במקום". חיות במיטתו בבית החולים/יואב איתיאל

אביגדור הגיע בצהריים לבית משפחתו של משה לוי, תלמידו שנהרג באסון, ושוחח עם אביו דוד. חיות פרץ בבכי, ואמר: "עשיתי כל מה שיכולתי. הוא תפס אותי בשתי ידיים כל הדרך". לוי החזיק בידו והגיב לו: "אתה יודע כמה אני אוהב אותך".

"אהבתי אותו כמו את הבן שלי", אמר חיות לאביו של משה, שסיפר עליו כי היה "ילד ואח טוב". לדבריו של דוד, "אנחנו שמחים שהקדוש ברוך הוא מילא את משאלת לבו. הוא כבר שנתיים מדבר על זה שרוצה להגיע למירון. בשנה שעברה הוא לא יכל בגלל הקורונה, השנה הגיע הזמן. משה ירד בתחנה שלו. כולם אהבו אותו, החברים שלו".

אביגדור חיות, שאיבד את בנו ידידה בן ה-13 באסון בהילולה במירון בעת הגעתו לביתו של דוד לוי. מתוך חשבון הטוויטר של אריאל אלחרר, אתר רשמי
"עשיתי כל מה שיכולתי". אביגדור חיות ודוד לוי, היום/אתר רשמי, מתוך חשבון הטוויטר של אריאל אלחרר

המכון לרפואה משפטית באבו כביר הודיע הבוקר כי תהליך זיהוי גופותיהם של כל 45 ההרוגים באסון הר מירון הסתיים. 44 מהם שוחררו לקבורה, והאחרון ישוחרר בהמשך היום לבקשת משפחתו. אחרי לילה רצוף בהלוויות, יום אבל לאומי יצוין החל מהבוקר ברחבי הארץ.

יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית במירון, 13 מהם עדיין מאושפזים בבית החולים ברחבי הארץ. המעבר בו נפגעו שימש יציאה מרחבה מרכזית בהר, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים במעבר היה גרם מדרגות, ועקב הדוחק אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully