וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה מגיב לביקורת: אני אחראי, אך אחריות אין פירושה אשמה

עודכן לאחרונה: 1.5.2021 / 22:17

לאחר הביקורת החריפה שספג, התייחס השר לביטחון הפנים בפעם הראשונה לכשלים החמורים שהובילו לאסון, ואמר כי יתייצב מול המצלמות לאחר שתסתיים קבורת המתים. אוחנה גיבה את צמרת המשטרה ואף את המפכ"ל שבתאי, שהגיב גם הוא לאירוע: לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות

בווידאו: השר אוחנה מוברח מבית החולים זיו כדי להימנע משאלות עיתונאים/צילום: יואב איתיאל

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי התייחסו הערב (שבת) לראשונה לאסון בהילולת הרשב"י בהר מירון, שגבה את חייהם של 45 בני אדם. אוחנה, שספג ביקורת נוקבת על שתיקתו מאז האסון, אמר כי יתייצב מול המצלמות לכשתסתיים קבורת המתים והבהיר: "אחריות - אין משמעותה אשמה".

"אני אחראי - אך אחריות אין פירושה אשמה", כתב אוחנה בפייסבוק, בהתייחסות ראשונה לאירועים במירון. "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות. אתייצב ואקח אחריות. כן, אני אחראי לכל דבר הקשור בגופים שתחת אחריותי. אני אחראי לכל תאונת דרכים. אני אחראי לכל אדם שהותקף והמשטרה לא הייתה שם כדי להצילו. אני אחראי לכל שריפה ודליקה, ולכל הנספים משאיפת עשן. אני אחראי לכל מקרה רצח, ומקבל בעיטה בבטן כשאני שומע על כזה. אני אחראי לכל אסיר וסוהר לכל עצור ושוטר, לכל לכוד ולוחם כיבוי והצלה".

בפוסט פירט אוחנה את השתלשלות האירועים במירון, וחלק כמה מחוויותיו מאז האסון. "הייתי במירון בלילה. חזרתי לשם בבוקר. וההבדל - לילה ויום. בלילה - שמחה, וריקוד, ושירה, ותפילה, והודיה. ביום - משאיות עמוסות במתים, דמעות, סבל ועצב בל יתואר. ביקרתי את הפצועים, שוחחתי איתם", כתב אוחנה, ואז תיאר מפגשים עם נוכחים באירוע. "שמעתי עוד סיפורים, והגרון משתנק".

המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע ל"שבת האור" בירושלים ביחד גדי יברקן, 1 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
"לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות אשר הובילו לאסון". שבתאי בטקס בעיר העתיקה, היום/דוברות משטרת ישראל

בהמשך סיפר אוחנה כי קיבל טלפונים ממשפחות בנושא מצב גופות ההרוגים במכון לרפואה משפטית, וכי פעלו ביחד עם המשטרה לזרז את התהליך כדי לאפשר לקיים לוויות לפני כניסת השבת.

בהתייחסו למשטרה, כתב אוחנה כי "שרשרת הפיקוד עשתה את תפקידה", ואף שיבח את תפקודם של המפכ"ל שבתאי ומפקד המחוז הצפוני ניצב שמעון לביא. "ניצב שמעון לביא הוא מהקצינים הטובים והאיכותיים ביותר שיש במשטרת ישראל, לוחם אמיץ שמוביל בעוז את כוחותיו למאבק בפשיעה בצפון הארץ, וימשיך לעשות זאת, כתב השר לביטחון הפנים.

על המפכ"ל שבתאי, אמר אוחנה כי הוא "בודק יום יום שאיננו מתחרט שלקח על עצמו את המשימה הכבדה והמאתגרת הזאת (לשמחתי, איננו). מרגע שנכנס לתפקידו הוא מקדיש לילות כימים ומיישם תכניות שיצעידו את המשטרה למילוי משימותיה למאבק בפשיעה ובטרור. אני יודע שהוא יצליח כי אני רואה את הדברים שבדרך".

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה במירון 30 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
"בודק יום יום שאיננו מתחרט שלקח על עצמו את המשימה הכבדה והמאתגרת הזאת". אוחנה ושבתאי/דוברות משטרת ישראל

במקביל, הביע המפכ"ל שבתאי תנחומים למשפחות ההרוגים באסון, ואמר כי יפעל לבירור נסיבותיו. "ברצוני להביע צער עמוק באבלן הכבד והנורא של משפחות ההרוגים ולאחל רפואה שלמה לפצועים. לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות אשר הובילו לאסון זה", אמר. "משטרת ישראל תחת פיקודי תשתף פעולה באופן מלא עם כל גורם בדיקה שיקבע, בשקיפות מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully