וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההמונים ממשיכים להתפנות ממירון: "היה דוחק ביציאה מההר"

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 0:18

כמה אלפים עדיין נמצאים במתחם קבר הרשב"י במירון, על אף האסון הגדול שאירע במקום. חלק מהמבקרים חלקו את התחושות הקשות שחשו בעקבות האירועים, בעוד אחרים הפנו חיצי ביקורת כלפי המשטרה. בתוך כך, פועל ניקיון ערבי הותקף במתחם הקבר

אלימות בקבר הרשב"י: מבקרים תקפו פועל ניקיון ערבי/צילום: אלי אשכנזי

אלפי בני אדם עדיין שוהים הערב (שבת) במתחם קבר הרשב"י במירון, למרות האסון הגדול שאירע בחמישי בלילה, בו נהרגו 45 בני אדם. חלק מהמבקרים סיפרו על התחושות הקשות בעקבות האירועים, בעוד אחרים הפנו חיצי ביקורת כלפי המשטרה. בתוך כך, במתחם הקבר הותקף פועל ניקיון ערבי בידי המבקרים.

"הייתה שבת קשה מאוד, אי אפשר לישון", סיפר משה מירושלים, שבא להילולה עם משפחתו, בהם 11 ילדיו. "למה הייתי צריך לעזוב? היה דוחק גדול ביציאה ממירון. ככל שמתרחקים מהאסון ההרגשה יותר קשה. אי אפשר לתאר. לא יודע אם אבוא שנה הבאה, ואם אבוא זה בלי המשפחה".

תפילות בזירת האסון בהר מירון, 1 במאי 2021. דוד כהן/ פלאש 90, פלאש 90
"היה השנה מפחיד מהרגע הראשון, הכול היה אחרת". תפילות במתחם הקבר, הערב/פלאש 90, דוד כהן/ פלאש 90

משה הוסיף כי חשוב לו לדעת כיצד התרחש האסון, וכי מבחינתו צריך להגיע לחקר האמת. "היה השנה מפחיד מהרגע הראשון, הכול היה אחרת", אמר. "היו פה שינויים, חשבו שבונים את העולם מחדש. אני פחדתי, הרגשתי את הלחץ. נחשוב השנה הרבה מחשבות".

לדבריו, הוא אינו משוכנע כי המשטרה מבינה באמת את הציבור החרדי ואת צרכיה. "אולי שוטר שרואה חושב שאני מעם אחר? כל השנה פגעו בציבור החרדי. יצרו פה אווירה קשה נגדנו", הוסיף.

"אי אפשר לעכל את האסון הקשה, אנשים פה ממש בטראומה", חלק מבקר אחר, תושב בית שמש. "באנו לשמוח בשמחת רבי שמעון, ובמקום לשמוח זה הפך לאירוע עצוב. החג הזה הפך לט' באב", ציין.

תפילות בזירת האסון בהר מירון, 1 במאי 2021. דוד כהן/ פלאש 90, פלאש 90
"המשטרה לא מבינים את הניואנסים". תפילות במתחם הקבר, הערב/פלאש 90, דוד כהן/ פלאש 90

"כמו שאנחנו לא ננהל אירועים גדולים כמו משחקי כדורגל, המשטרה לא יכולה לנהל אירוע כמו ההילולה", אמר מבקר במקום שלא רצה להזדהות. "הם לא מבינים את הניואנסים. אנשים כמוני, שכבר 50 שנה כאן, מכירים פה כל מקום ואת מה שהיה בשנים קודמות". לדבריו, ההדלקות באירוע היו במרווחי זמן צפופים מדי, "צריך לבנות אמון ודו שיח, ואם זה היה כך, ההדלקות לא היו נערכות כאן כדי למנוע צפיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully