וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים ולוחמות מפיקוד העורף: הותקפנו במהלך פינוי הפצועים במירון

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 2:54

חברי הכוח שסייע בטיפול בפצועים ובעבודות הפינוי העידו כי הותקפו במהלך עבודתם במתחם. עיקר התלונות באו מצדן של לוחמות בכוח. בצה"ל אמרו כי רואים את האירוע בחומרה. גנץ: גאה בחיילים ובחיילות, ומגנה בתוקף את התקיפות

בווידאו: עימותים וקריאות "רוצחים" לפני הגעת נתניהו להר מירון/צילום: אלי אשכנזי, רויטרס ובאדיבות חדשות 13

לוחמים ולוחמות פיקוד העורף שסייעו בפינוי הפצועים ובחילוצם בליל האסון במירון שלשום, טענו כי הותקפו במהלך פעילותם על ידי הנוכחים במקום. הטענות הועלו בשיחה שערך מפקד החטיבה הסדירה בפיקוד העורף, אלוף משנה שלומי בן מוחה בזמן ביקורו במירון שעות לאחר שהתבררו מימדי האסון.

לאחר הלילה ריכז בן מוחה את "צוות אסף" שכלל לוחמים ולוחמות ושיבח אותם על פועלם. לאחר מכן, שמע מהם על הפינוי של הפצועים וההרוגים והמראות הקשים. עוד סיפרו לוחמים ובעיקר לוחמות על יחס משפיל מצד חרדים שנכחו במקום האסון באופן שכלל דחיפות, קללות ולטענתם גם יריקות. עוד סיפרו החיילים כי נאלצו להשתמש בכוח כדי להתקדם לעבר הנקודה באתר ממנה היו צריכים לפנות את הפצועים וההרוגים.

אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
לוחמים ובעיקר לוחמות מספרים על יחס משפיל מצד חרדים שנכחו במקום האסון. זירת האסון/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

אל"מ בן מוחה הנחה להעביר את הדיווח הלאה אל הפיקוד הבכיר, ועוד באותו היום עם היציאה מהשטח והחזרה לבסיס לקיים שיחות עם קציני בריאות נפש והמפקדים כדי לראות האם אחד החיילים נזקק לעזרה וסיוע. לאחר האירוע, מדובר צה"ל נמסר כי בצבא "רואים את האירוע בחומרה רבה ומגנים כל אלימות, פיזית או מילולית, כלפי חיילותיו וחייליו. צה"ל בכלל ופיקוד העורף בפרט ימשיכו להושיט יד, לסייע ולהציל כל אזרח או תושב בעת צרה".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירוע: "הצלת חיים היא ערך עליון ואני גאה בכל חיילות וחיילי צה"ל שסייעו בטיפול בפצועים באסון במירון ומגנה בתוקף את מי שתקף את החיילות במקום. אזרחים רבים חבים למי שהוקפצו לאירוע את חייהם. בדיוק כמו במירון, בדיוק כמו בקורונה, חיילות וחיילי צה"ל ימשיכו להציל חיים בכל מקום בו יידרשו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully