וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולידריות: התל אביבים תרמו דם לפצועים ממירון, גם בחברה הערבית נרתמו לסייע

עודכן לאחרונה: 1.5.2021 / 8:34

בטמרה, חורפיש ובית ג'אן הקימו עמדות התרעננות לחוזרים מההר. תושב ירכא הזמין לביתו את מי שיזדקק למקום לישון. ראש העדה הדרוזית: "ליבנו עם משפחות ההרוגים, ערוכים לספק כל עזרה". תורים ממושכים לתרומות דם בתל אביב: "הגענו בגלל הצער והכעס. יש אסונות שניתן למנוע"

בווידאו: מאות התגייסו לתרום דם לפצועי האסון במירון/צילום: דוד מיכאל כהן TPS וספיר לוי, עריכה: אסף דרורי

בחברה הערבית מתגייסים לסייע בעקבות האסון במירון, למרות צום הרמדאן. ביוזמת ראש עיריית טמרה ובשותפות עם גני האירועים גני טמרה נפתחה תחנת התרעננות לכל החוזרים ממירון למרכז ולדרום. "לכל עובר מחכה אוכל, שתייה ומקום להתרעננות", הודיעו משם.

גם ביישובים הדרוזים חורפיש ובית ג'אן פתחו תחנות ריענון מאולתרות לטובת היורדים מההר בדרכם הביתה, ומציעים בהן שתייה. ראש מועצת בית ג'אן, ראדי נאג'ם, מסר כי המועצה והתושבים "פותחים את בתיהם ומתקני המועצה להגשת כל עזרה" וכן "ערוכים לקבל מפונים ומשפחות מאזור האסון". בתוך כך הוסיף כי "אנו מאמינים בכוחות הבטחון וההצלה להכיל את האירוע. יפיקו את הלקחים הנדרשים".

ראש העדה הדרוזית, השיח מואפק טריף, מסר גם הוא כי "בני העדה הדרוזית והכפרים הדרוזים משתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן, וכן נכונים וערוכים לספק כל עזרה באזור הר מירון".

שייח' טריף בבית העלמין הצבאי בעוספיא, 28 באפריל 2020. יואב איתיאל
"כל אזרחי המדינה שותפים לכאב על האובדן". טריף/יואב איתיאל

"ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון בהר מירון ותפילותנו להחלמת הפצועים", הוסיף. "תחושות קשות ועצב רב למשמע החדשות על האירוע הנורא. כל אזרחי המדינה שותפים לכאב על האובדן".

נרשמו גם יוזמות סיוע עצמאיות. משתמש בשם סאהר, תושב ירכא, הזמין בטוויטר בלילה את אלו שתקועים במירון לבוא ולהתארח בביתו בירכא. "חברים כל מי שרואה את הפוסט שלי מאזור המרכז וירושלים ותקוע במירון בשל האסון, שם אני גר, בירכא - 25 דקות ממירון, מוכן לבוא לקחת כל משפחה שתישן אצלי עכשיו. יש לי בית וקומה ריקה, אשמח לעזור מהלב ובלי תמורה. כל מי שאין לו איפה ללכת בלילה עכשיו עקב סגירת הכבישים בגליל שידבר איתי", כתב, בצירוף מספר טלפון..

במחלף זרזיר, הסמוך ליישוב, הקימו תחנת התרעננות עם מים,שתיה קרה ופירות כשרים למהדרין, לחוזרים מהר מירון למרכז דרך צומת המוביל.

תחנת התרעננות בצומת זרזיר לשבים מהר מירון, 30.4.21. אלי אשכנזי
תחנת התרעננות לשבים ממירון, צומת זרזיר/אלי אשכנזי

גם הנציגים הפוליטיים של החברה הערבית בכנסת שלחו את תנחומיהם לנפגעי האסון. "תחושה קשה עקב האסון הנורא במירון", צייץ ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"ם, "מביעים צער עמוק על הקורבנות, ומתפללים לרפואה מהירה ושלמה של הפצועים. תנחומינו למשפחות האבלות. מי ייתן ולא נדע עוד צער".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עוד שלח גם הוא את תנחומיו למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. "ממשיך לעקוב בלב כואב אחרי האסון הנורא במירון שהותיר עשרות משפחות אבלות וקרועות. לצד ההלם והאובדן ישנם אזרחים רבים שנרתמים לעזור, ומוכיחים שהסולידריות חוצה לאומים ודתות, ומספקים נקודת אור קטנה בתוך האסון הגדול", מסר עודה. עמיתו למפלגה, ח"כ אחמד טיבי, כתב דברים ברוח דומה. "אסון נורא. צער עמוק על מי שנספו ביום שבאו לשמוח בחגם. ליבי עם המשפחות. מאחל החלמה לפצועים. תנחומיי על האובדן הכבד", מסר.

בתל אביב המתינו זמן ממושך כדי לתרום דם

במקביל, התל אביבים עמדו זמנים ממושכים בתורים לתרומות הדם עבור נפגעי האסון. מיכאל לוין, שהמתין מעל שעתיים כדי לתרום דם בעמדת התרמה בכיכר רבין אמר לוואלה! כי "חבר במרפאה שאנחנו מתנדבים בה התחיל לחפש את הבן שלו בן ה-16 היום גילינו שהוא כבר לא בן החיים. פשוט צריך דם. אני במקרה רופא מנתח ויודע שזה באמת מציל חיים, גם בשגרה וגם באירועים כאלה". לדבריו, "זה נורא נעים לראות שיש התגייסות של העם, אבל הייתי רוצה לראות יותר ניהול ממשלתי. זה מדהים שאנחנו מתגייסים כשזה כבר קורה, אבל יש אסונות שניתן היה למנוע. הייתי רוצה שמי שאחראי יקח אחריות כדי שהפעם הבאה לא תקרה".

נויה שגיב, שתרמה אף היא דם בעמדה, סיפרה כי הגיעה "בגלל הצער והכעס. תנחומיי למשפחות ותפילה לשלום הפצועים. אני חושבת שאין זמן יותר טוב מאשר עכשיו לתת את הדין ולקחת את האחריות על המעשה, שהכתובת שלו הייתה על הקיר". גילה אלקין, שהמתינה עדיין לתורה, אמרה כי היא "רוצה לבקש מעם ישראל שימשיכו לבוא לתרום. תודה לכל מי שהגיע מכל המגזרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully