וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות לפני הגעת נתניהו למירון: "ביבי אחראי, המשטרה רצחה אותם"

עימותים פרצו בין חרדים ושוטרים בהר, לקראת הגעת ראש הממשלה למקום. פוליטיקאים ואנשי ציבור שלחו את תנחומיהם למשפחות הנפגעים. ריבלין: "מתפלל להחלמתם של הפצועים". גנץ: "מחויבים לחקור ולהפיק לקחים". בנט: "אחד האסונות הכבדים בתולדות המדינה"

בווידאו: תיעוד הרגע שבו ההילולה במירון הופכת לטרגדיה/צילום: המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים

עימותים פרצו בהר מירון בין חרדים ושוטרים, לקראת הגעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לזירה. "ביבי אחראי, המשטרה רצחה אותם", זעקו המוחים, שקראו לשוטרים "נאצים", והשליכו בקבוקי מים לעבר המשטרה. זאת, ברקע האסון הכבד במהלך ההילולה הלילה, שגבתה את חייהם של 45 בני אדם.

פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים התייחסו מוקדם יותר לאסון בהר. "בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים. אל נא רפא נא להם", מסר נשיא המדינה ראובן ריבלין.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. רויטרס
זירת האסון במירון, הבוקר/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת האסון בהר מירון, 30 באפריל 2021. רויטרס
נתניהו במירון, הבוקר/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בלילה ברוב דומה. "אסון כבד בהר מירון", מסר, "כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום". ראש הממשלה החליפי בני גנץ הביע גם הוא את כאבו. "‏בשעה הקשה הזו, אין מילים שיכולות לנחם ואין מילים שיכולות לתאר את גודל הכאב מהאסון הנורא בהר מירון. מעומק ליבי, אני משתתף בצערן הכבד של המשפחות שאיבדו את היקר להן מכל ומתפלל להחלמתם של הפצועים", מסר גנץ, "זו שעה קשה וליבנו עם המשפחות. יש לנו מחויבות עליונה לחקור ולבדוק את הכשלים, להפיק לקחים ולהטמיעם כדי שאסון כזה לעולם לא יחזור".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, שלח אף הוא את תנחומיו למשפחות. "כאב עצום ואבל גדול. יום חג במירון שהפך לאסון כבד למדינת ישראל כולה. אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים. הלב נשבר", מסר.

עימותים עם המשטרה בהר מירון, 30 באפריל 2021. ללא, צילום מסך
העימותים במירון, הבוקר/צילום מסך, ללא

גם שרים רבים הגיבו לתקרית שגבתה את חייהם של 45 בני אדם. "קשה לומר בוקר טוב בבוקר כזה", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "הטיפול המהיר והיעיל כאן לא היה מקרי. אתמול התקיים כאן תרגיל של אסון המוני ולכן כשאנשים התעוררו והוזעקו הם היו מוכנים וידעו לקראת מה באים. אני בטוח שגם בבתי חולים אחרים זו התמונה משעות הלילה מנכ"ל משרד הבריאות והחמ"ל שלנו בודקים את המצב בכל בתי החולים ונכון לעכשיו הרב המכריע של המשפחות יודעות איפה נמצאים יקיריהם". הוא ציין כי רוב הפגיעות הן "שברים כתוצאה מהדחק".

"ודאי שנבדוק כממשלה מה בדיוק קרה ומה בדיוק התרחש שם בהר", הדגיש אדלשטיין. "כרגע הלב של כולנו עם המשפחות של ההורגים ועם הפצועים, וודאי עם כל הצוותי הרפואיים שפעלו בהר". הוא הדגיש כי "אנחנו בשעות הראשונות אחרי האסון, אני לא חושב שזה הזמן לפתח בוויכוחים מה היה אחראי על מה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי "כוחות המשטרה בפיקוד המפכ"ל עושים כמיטב יכולתם לפנות כעת את צירי התנועה כדי לאפשר לאלפי האנשים שעדיין שוהים על ההר לצאת בבטחה לבתיהם". עוד מסר כי הוא "קורא לכל הציבור להישמע להוראות. ‏למרבה הצער, רבים מהנפטרים טרם זוהו כמתחייב, ומטבע הדברים יש משפחות רבות שעדיין בחוסר ידיעה". בהמשך מסר אוחנה כי "ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה". הוא הוסיף כי הוא "שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות ומתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים".

אדלשטיין: "הרוב המרכיע יודעים איפה יקיריהם"

בווידאו: אדלשטין בבית החולים זיו בצפת - נבדוק מה קרה בהר/צילום: יואב איתיאל, עריכה: אסף דרורי

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי היא "עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון". שר הפנים אריה דרעי הגיב אף הוא. "מחזק את הכוחות הפועלים במקום. הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים", מסר.

ראשי מפלגות האופוזיציה הביעו אף הם את כאבם. "אסון כבד. לילה נורא. הלב ממאן להאמין", מסרה יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, שהוסיפה כי "שולחת ניחומים מעומק הלב למשפחות וחיזוק ידיים באיחולי החלמה לפצועים. כמה קשה ועצוב". יו"ר ימינה, נפתלי בנט, הדגיש כי "זהו אחד האסונות הגדולים בתולדות מדינת ישראל. ליבנו דואב וכואב על עשרות הרוגים. ליבנו עם המשפחות האבלות. תפילותינו למען הפצועים".

ח"כ איתמר בן גביר (מפלגת "הציונות הדתית"), שנכח באירוע, קרא להקים ועדת חקירה ממלכתית כבר הבוקר. "בשעה קשה זו, אני כואב את כאב משפחות ההרוגים ושולח להם את תנחומיי, ליבי איתם וכולנו מתפללים לשלומם של הפצועים באסון הקשה", מסר, "למשטרה אסור לחקור את עצמה. ממשלת ישראל צריכה להקים הבוקר ועדת חקירה ממלכתית". עוד הוסיף כי "זו לא העת להפנות אצבע מאשימה עוד לפני קיום בדיקה יסודית של התנהלות האחראים לאסון הקשה בתולדות המדינה".

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, מסר כי חש "תחושה קשה עקב האסון הנורא במירון". הוא הוסיף: "מביעים צער עמוק על הקורבנות, ומתפללים לרפואה מהירה ושלמה של הפצועים. תנחומינו למשפחות האבלות. מי ייתן ולא נדע עוד צער". ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מסר גם הוא את תנחומיו. "אסון נורא. צער עמוק על מי שנספו ביום שבאו לשמוח בחגם. ליבי עם המשפחות. מאחל החלמה לפצועים. תנחומיי על האובדן הכבד", כתב.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. רויטרס
זירת האסון במירון, הבוקר/רויטרס

גם אנשי דת התייחסו לתקרית, שאירעה במהלך ההילולה המסורת לזכר רשב"י. הרב הראשי לישראל, יצחק יוסף, קרא לציבור הרחב "להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים, לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם". הוא קרא להימנע מהפניית אצבע מאשימה. "המשכיל בעת ההיא יידום, אין זו עת לחיפוש אשמים", מסר.

בנוסף, מועצת ההגמונים הקתולים בישראל הביעה את תנחומיה בפני הנשיא ריבלין, ומסרו כי הם מתפללים להחלמתם של עשרות הנפצעים.

השייח' מוואפק טריף, ראש העדה הדרוזית אמר בהתייחס לאירוע הטרגי: "ליבנו עם משפחות ההרוגים באסון בהר מירון ותפילותנו להחלמת הפצועים. בני העדה הדרוזית והכפרים הדרוזים משתתפים בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן, וכן נכונים וערוכים לספק כל עזרה באזור הר מירון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully