וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת הסלולרית קרסה במירון, המשפחות מחפשות את יקיריהן

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 11:43

בהלה גדולה בקרב בני משפחות שקרוביהם עלו להשתתף בהילולת הרשב"י, כשמיד לאחר האסון רשת התקשורת במקום קרסה ולא אפשרה שיחות והודעות כתובות. ארגונים חרדים קראו לא להפיץ ברשתות את שמות ההרוגים. משפחות גילו על מותם של קרובים בהודעת ווטסאפ: "תודה שככה מעדכנים"

בווידאו: 45 הרוגים וכ-155 פצועים באסון הר מירון/צילום: נ.מ, kol haolam, אדמה, צ'אט בוואטסאפ, ירון בלושטיין TPS, תיעוד מבצעי מד''א, יוסי פלור, אלי ידיעות מהשטח בטלגרם, דוברות המשטרה, גבריאל בן שמעון ושלומי גבאי; עריכה: אסף דרורי

התקשורת בהר מירון קרסה הלילה (שישי) מיד לאחר האסון, והשוהים במקום לא הצליחו לחייג לבני משפחותיהם או לשלוח הודעות כתובות. קריסת הטלפונים גרמה לבהלה גדולה בקרב בני המשפחות שקרוביהם עלו להשתתף בהילולה של רבי שמעון בר יוחאי ובעקבות כך החלו במגזר החרדי יוזמות לאיתור הנעדרים.

בארגון זק"א שמתנדביו היו במקום הקימו חפ"ק לאיתור נעדרים, ובני המשפחות הפיצו את פרטיהם ותמונותיהם של קרוביהם ברשתות החברתיות וביקשו מהציבור לעזור לאתר כל מידע על מצבם. יוזמה פרטית אחת הובילה לפתיחת עשרות קבוצות בווטסאפ תחת הכותרת "הודעה ממירון שאני בסדר", שבהן סייעו לבני המשפחות לקבל מידע או להעביר פרטים על יקיריהם שנעדרים.

אחד הילדים שנעדרו במהלך האסון במירון, 30 באפריל, 2021. באדיבות המשפחה
פרסום ברשתות החברתיות של אחד הנעדרים/באדיבות המשפחה

במקביל, ארגונים חרדים פרסמו הבוקר קריאה לא להפיץ ברשתות החברתיות שמות או תמונות של הרוגים לכאורה באסון הגדול בהר-מירון הלילה. בקריאה הם מציינים כי חלק מההרוגים לא זוהו והמשפחות עדיין לא יודעות. בצילום מסך שהפיץ ארגון זק"א ישראל מתוך קבוצה בוואטספ נראה מישהו כותב על מותו של אחד ההרוגים, ובתגובה גולשת הגיבה: "אני אחותו ותודה שככה מעדכנים".

במקרה אחר, ישראל דיסקין, מנסה לאתר את אחיו מאז שעות הלילה סמוך לאירוע האסון. אחיו הוא שמחה דיסקין, בן 23 ואב לשניים שהגיע לחגוג בהילולה במירון, אך טרם יצר קשר עם משפחתו. אחיו, ישראל, סיפר הבוקר כי הוא התקשר לכל בתי החולים אליהם נקלטו פצועים והרוגים, אך לא הצליח לאתר מידע על אחיו וכך גם אף גורם רשמי כמו המשטרה לא נתן לו את המידע. לעומת זאת, ישראל קיבל הודעה בוואטספ על כך שאחיו נהרג. "לא קיבלתי הודעה מאף גורם, חוץ מבווטסאפ. אני מקווה שזה לא נכון".

במסגרת האסון, 44 בני אדם נמחצו למוות בשל דוחק במעבר צר. יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית, ביניהם 18 פצועים פונו במצב קשה, שמונה פונו במצב בינוני והיתר במצב קל. במשרד לשירותי דת הודיעו על סיום האירוע, בהתאם להחלטת המשטרה, ופרסמו הודעה לציבור שלא להגיע למירון.

ארגונים חרדים פרסמו הבוקר קריאה לא להפיץ ברשתות החברתיות שמות או תמונות של הרוגים לכאורה באסון הגדול בהר-מירון הלילה, 30 באפריל 2021. ללא, צילום מסך
הודעת ווטסאפ שקיבלה אחותו של הרוג/צילום מסך, ללא

שירותי בריאות עבור נפגעי האסון ובני משפחותיהם

  • קופת חולים כללית:
  • אזור הצפון: מרפאות צפת, מרום הגליל וחצור יתוגברו בעובדים סוציאליים ופסיכולוגים. שעות פעילות מרפאות צפת מרכז ומרום גליל יוארכו עד לשעה 16:00.
  • ירושלים: מרפאת כיכר השבת תפעל עד לכניסת שבת ותתוגבר בפסיכולוג ועובדי סוציאלים.
  • בני ברק: מרכז בריאות הנפש בארי יפתח עד השעה 16:00 לקבלת סיוע ראשוני.
  • מודיעין עילית: מרפאת קריית ספר תפעל עד השעה 16:00.
  • אשדוד: מרפאת הלל באשדוד תפעל עד השעה 16:00.
  • מכבי שירותי בריאות:
  • קו חם טלפוני יפעל לאורך השבת עם עובדים סוציאלים ופסיכיאטרים לסיוע וייעוץ רגשי ונפשי לפונים בטלפון *3555 היום עד השעה 20:00 ומחר בין השעות 09:00-22:00.
  • אזור הצפון: יינתן מענה רפואי וסוציאלי לאורך כל סוף השבוע במרפאות בעיר צפת. צוותים רב תחומיים הוצבו בתחנת רכבת כרמיאל, עבור החוזרים מההילולה.
  • מערך סיוע נפשי מיוחד:
  • מוקדים לסיוע נפשי הוקמו במירון ובבית החולים זיו בצפת, ובערים בני ברק, ירושלים, מודיעין עלית ואשדוד. ארגון "בית חם" לסיוע נפשי בקהילה החרדית מפעיל את המוקד הטלפוני *9518.
זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
זירת האסון, הבוקר/פלאש 90, דוד כהן

פיקוד העורף פרסם מספרי חירום לידיעת הציבור: ביה"ח נהריה 04-9850505, ביה"ח זיו 04-6828838, ביה"ח פוריה 04-6652211 וחיפוש נעדרים- *1201

בעקבות פניות רבות בנושא איתור נעדרים ומנותקי קשר, הסבה המשטרה את מוקד המידע לבאי ההילולה למוקד מידע בדבר חסימות הצירים, תנועה ואיתור אנשים שאבד עימם הקשר. במשטרה מוסרים כי על הפונים להתאזר בסבלנות, ומזכירים שבמשך שעות לא הייתה קליטה סלולרית באזור. עוד נמסר כי המוקד עומד לרשות הציבור במספר 8201*. בנוסף, ניתן לפנות למוקד 110 של המשטרה.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully