וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהאסון בהר מירון: שניות לאחר ה"מפולת האנושית"

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 13:54

התיעוד מראה את צוואר הבקבוק ובו עשרות אנשים שוכבים אחד על השני, כשכמה מהם איבדו את הכרתם. לפני שלוש שנים, התריעו כמה משתתפים על אותו מקום בדיוק בו התרחש האסון, על הסכנות האפשרויות מהצפיפות בעקבות ההילולה במירון

בווידאו: תיעוד הרגע שבו ההילולה במירון הופכת לטרגדיה/צילום: המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים

תיעוד שהתפרסם הבוקר (שישי) חושף את הרגעים שלאחר האסון בהר מירון, בו נמחצו למוות 45 בני אדם וכ-150 נפצעו. בתיעוד ניתן לראות את צוואר הבקבוק ובו עשרות אנשים שוכבים אחד על השני, כשכמה מהם איבדו את ההכרה.

בעבר כבר התריעו משתתפים בהילולה במירון מפני הסכנות האפשריות. משתתפים בהילולה שנערכה לפני שלוש שנים, בשנת 2018, התריעו מפני הדוחק והצפיפות בדיוק במקום שבו אירע האסון הלילה.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
זירת האסון במירון, הלילה/פלאש 90, דוד כהן
תיעוד האסון בהר מירון: צוואר הבקבוק, הדוחק והקריאות לעזרה/צילום: נ.מ , kol haholam, אדמה, צ'אט בוואטסאפ, תיעוד ברשתות לפי סעיף 27 א לחוק היוצרים;עריכה: אסף דרורי

העיתונאי החרדי אריה אליך מעיתון משפחה צייץ אז בטוויטר את הדברים הבאים: "‏הערה ראשונה לסדר - שביל היציאה הצר שמוביל מטקס ההדלקה של חסידות תולדות אהרן יוצר צוואר בקבוק אנושי ודחיפות איומות, ברמה של סכנת הימחצות ממשית. וזו היציאה היחידה(!). אם רוצים למנוע הישנות של מקרה הלווית הרב וואזנר זצ"ל (מקרה בו נמחצו שני אנשים למוות) אסור לערוך את ההדלקה במקום לפני יצירת יציאה רחבה ומשולטת".

"מי ימנע את האסון במעמד ההדלקה של תולדות אהרון", נכתב גם בכותרת שפורסמה אז באתר החרדי "חרדים 10". בכותרת עצמה הובאו ציטוטים של אלו שהשתתפו אז בהילולה, שטענו: "מטורף פה. דחיפות איומות, סכנת הימחצות ויש רק יציאה צרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully