וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד וארדן נועדו עם שר החוץ האמריקני: "מוטרדות רבה מסוגיית הגרעין"

29.4.2021 / 22:49

לפי מקור המעורה בפגישה, יוסי כהן ושגריר ישראל בוושינגטון הביעו חשש בפני בלינקן מהתקדמות הגרעין האיראני. דובר משרד החוץ האמריקני: ארה"ב ואיראן לא נמצאות על סף פריצת דרך וחזרה להסכם הגרעין

בווידאו: זריף אומר שישראל לקחה הימור גרועה בפגיעה בנתנז/צילום: רויטרס

ראש המוסד יוסי כהן ושגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן נפגשו היום (חמישי) עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והביעו בפניו "מוטרדות רבה לגבי סוגיית הגרעין האיראני על נגזרותיה" - כך אמר מקור שמעורה בפרטי הפגישה. בפגישה, שנמשכה שעתיים, השתתפו כמה מבכירי ממשל ביידן, ובהם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, סגנית שר החוץ וונדי שרמן, האחראי על המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגרק והיועץ הבכיר של שר החוץ האמריקני דרק שולה.

בתדרוך היומי לכתבים, דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי ארצות הברית ואיראן לא נמצאות על סף פריצת דרך וחזרה להסכם הגרעין. הוא סירב להתייחס לפגישה בין שר החוץ בלינקן לראש המוסד.

ראש המוסד, יוסי כהן במהלך השתתפותו בכנס הסייבר אוניברסיטת תל-אביב 24 ביוני 2019. -, פלאש 90
"מוטרדות רבה לגבי סוגיית הגרעין האיראני על נגזרותיה". כהן/פלאש 90, -

"הייתה התקדמות מסוימת בשיחות בווינה. אבל יש עדיין אתגרים מאוד גדולים. אנחנו לא על סף פריצת דרך", אמר פרייס. "כולם מדברים על מה ארצות הברית תצטרך לעשות. לא מדברים מספיק על מה איראן תצטרך לעשות. אם איראן תחזור להסכם הגרעין היא תצטרך לגלגל לאחור את תכנית הגרעין שלה בצורה שתחסום כל נתיב לעבר פצצה גרעינית".

עוד הוסיף פרייס כי "היינו בקשר קרוב עם הישראלים. עדכנו את הישראלים לפני כל סבב שיחות, אחרי כל סבב שיחות והתייעצנו איתם תוך כדי המו"מ. אנחנו מתנהלים בשקיפות כיוון שלארצות הברית וישראל יש אינטרס משותף למנוע נשק גרעיני מאיראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully