וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת היציאה לוושינגטון: בכירי מערכת הביטחון הונחו להתנגד להסכם עם איראן

23.4.2021 / 1:58

לפי גורם מדיני, נתניהו, גנץ ואשכנזי תדרכו את הבכירים לא לדון באפשרות של חזרה להסכם הגרעין בשיחות עם ממשל ביידן בשבוע הבא. בדיון שקיימו בנושא, הדגיש רה"מ כי ישראל אינה מחויבת להסכם מ-2015, והוחלט לנסות להשפיע על פרטיו של הסכם משופר במקרה של מגעים עתידיים

בווידאו: גנץ מתייחס לאיומים האיראנים - ישראל תמשיך להגין על עצמה/צילום: משרד הביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי הנחו בסיום דיון שקיימו אתמול (חמישי) את בכירי מערכת הביטחון שטסים לשיחות בוושינגטון בשבוע הבא להביע התנגדות להסכם עם איראן ולא לדון בו, כיוון שמדובר בחזרה להסכם הקודם המסוכן לישראל ולאזור - כך אמר גורם מדיני שמעורה בפרטי הדיון.

הגורם המדיני ציין כי נתניהו הדגיש בדיון כי ישראל אינה צד להסכם הגרעין עם איראן ואינה מחויבת לו, והבהיר כי ישראל מחויבת לאינטרסים הביטחוניים שלה ותפעל רק בהתאם לכך. עוד אמר הגורם כי ראש הממשלה הדגיש שחופש הפעולה של ישראל יישמר.

הרמת כוסית של ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי וחברי פורום מטכ"ל לרגל יום העצמאות. דובר צה"ל
לא מחויבים להסכם. נתניהו, גנץ וכוכבי/דובר צה"ל

בדיון הוחלט שאם בעתיד יתקיימו מגעים בין ארצות הברית ושאר המעצמות לבין איראן על הסכם גרעין משופר, ישראל תביע את עמדתה בעניין המאפיינים והפרטים שצריכים להיות כלולים בו.

בשבוע הבא ייצאו לוושינגטון שורה של בכירים במערכת הביטחון. היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ייצא לשיחות בבית הלבן בנושא איראן בראש משלחת של נציגי כל משרדי הממשלה הרלוונטיים. במקביל יגיעו לשיחות בוושינגטון הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ן תמיר היימן וראש המוסד יוסי כהן, וייפגשו כל אחד עם מקבילו האמריקני כדי לדון בנושא האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully