וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל ביה"ס בחולון לא עודכן, מבצע בדיקות במעלה אדומים: בלבול הווריאנט ההודי

ההודעה על איתור חמישה תלמידים שחולים בזן הקורונה עוררה ביקורת בבתי הספר. בעיריית חולון טענו כי ייתכן שמשרד הבריאות טעה בדיווחיו. תלמידים במעלה אדומים הופתעו מהבשורה: "אפילו לא ידעתי שיש וריאנט". בפרדס חנה זעמו: "היכן הפיקוח?"

בווידאו: תלמידות בית הספר במעלה אדומים מספרות שלא עודכנו שיש אצלם נדבקים בווראינט ההודי/צילום: רוני כנפו

בתי הספר והעיריות הופתעו לשמוע היום (חמישי) כי משרד הבריאות אבחן חמישה תלמידים ברחבי הארץ כחולים בווריאנט הקורונה ההודי. תלמידים סיפרו כי הם כלל לא מכירים את דבר קיומה של המוטציה, והורים זעמו על כך שהתפשטותה לא נעצרה בזמן. מעבר לכך, גורמים במשרד החינוך אמרו לוואלה! כי ייתכן שזיהוי הנדבקים במעלה אדומים היה טעות, וכך טענה גם עיריית חולון.

הגורמים סיפרו כי הנושא נמצא בבדיקה, ושטווח הפעולה של משרד החינוך מוגבל מאחר שרק משרד הבריאות מוסמך לקבוע אם אכן מדובר בווריאנט. "הסיפור מורכב", הדגישו. "משרד הבריאות צריך לקחת אחריות על האירוע כי גם מי שמחוסן כנראה חשוף לווריאנט - גם ההורים, גם המורים, כל מי שהיה חשוף לאותם תלמידים. כולם צריכים להיבדק".

במשרד הבריאות אומרים כי הם פנו אתמול לאנשי המקצוע במשרד החינוך במטרה לתאם כבר הבוקר דיגום לבתי הספר, "אך נתקלו בקשיים". בנוסףך, נמסר כי ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, פנתה בנושא במכתב אל מנכ"ל משרד החינוך, ובו הובהר כי יש צורך דחוף בכך.

ביה"ס קשת באשדוד 29 באפריל 2021. ניב אהרונסון
חמישה תלמידים אובחנו ברחבי הארץ. בית ספר קשת באשדוד/ניב אהרונסון

בחולון, מנהל בית הספר היסודי בית יוסף, הרב יוסף אלנתנוב, אמר שהמקרה נמצא בבדיקה וייתכן שהכרזת משרד הבריאות כי זוהה נדבק במוסד היא טעות. העירייה הצטרפה לדבריו. "לאחר בדיקה של מנהל בתי הספר לבנים ולבנות, לא נמצא אף תלמיד חולה ב'בית יוסף' בחולון".

"ייתכן שמדובר בטעות של משרד הבריאות בשם העיר, כי יש לא מעט בתי ספר בשם 'יוסף' ברחבי הארץ ובאתר משרד הבריאות זה השם שנכתב", שיערו. "בחולון הוא נקרא 'בית יוסף' ולא יוסף'. יודגש, כי על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להיום יש ארבעה חולים בלבד בחולון, כולם מעל גיל 50".

ביה"ס דקל וילנאי במעלה אדומים 29 באפריל 2021. רוני כנפו
"העובדה שאנחנו לא יודעים על זה באופן אישי מאוד מלחיצה". התלמידות בדקל וילנאי/רוני כנפו

במעלה אדומים, העירייה הודיעה כי נשלחו ניידות בדיקות לשני בתי הספר שבהם אותרו חולים, ועד סוף היום ייבדקו כלל התלמידים באופן מלא. שתי התלמידות אובחנו בנגיף כבר לפני שבועיים, אך רק עתה התברר כי מדובר בזן ההודי. כעת, רוצים בצוות המוטציות המיוחד לערוך דיגום כללי חוזר, למרות התנגדות בתי הספר.

"אם יש לנו את הווראינט ההודי בבית ספר, אז צריך לפחות ליידע אותנו, את התלמידים, שנדע להתמודד, כי עכשיו זה הפתעה בשבילי", דרשה הילה בלס, תלמידת בית ספר אורט דקל וילנאי. "העובדה שאנחנו בכלל לא יודעים על זה באופן אישי מאוד מלחיצה. אמרתי 'אני מחוסנת, אני מוגנת', חשבתי שאפשר להוריד לחץ קצת".

זוהר אלמקייס, חברתה לבית הספר, חשה דברים דומים. "אפילו לא ידעתי שיש וריאנט הודי, ובטח לא שיש בבית ספר. לא ידעתי שיש חולים במעלה אדומים בכלל. היום לא אמרו לנו כלום, כמעט לא מדברים על זה בבית ספר. כיתות י' לא מחוסנים, אבל אנחנו פחות באים איתם במגע. ההקפדה על מסיכות תלויה במורים, אם נהיה עם המסיכה על הסנטר, לא אומרים לנו כלום". היא הוסיפה: "נעצרו לנו החיים לשנה, אם נחזור עכשיו לבתים אני אאבד את זה".

ביה"ס צמח השדה במעלה אדומים 29 באפריל 2021. רוני כנפו
"אפילו לא ידעתי שיש וריאנט הודי". בית ספר צמח במעלה אדומים/רוני כנפו

יו"ר ועד ההורים במעלה אדומים, שלומי ירוחם, סיפר כי אחד הילדים כבר הבריא וחזר לבית ספר וכי התלמידים עוברים בדיקות. "ההורים נלחצים מעצם העובדה שיש וריאנט כזה או אחר שעוד לא יודעים איך לעכל אותו, אבל בגדול הטיפול כמו כל דבר אחר. העניין הוא איך זה מתמזג עם הנושא של החיסונים, אם הם תקפים", אמר. "עדיין יש הרבה סימני שאלה וההורים רוצים לדעת איך זה מטופל. ברגע שנקבל את כל התשובות יירד מפלס הלחץ".

וריאנט במוקד הסרבנים

בפרדס חנה-כרכור חידשה התגלית על הווריאנט ההודי את השיח הסוער סביב החיסונים. "היכן הפיקוח? היכן משרד הבריאות והיכן המשטרה?", תהה שרון אוחנה, עובד משרד הרווחה בן 44 שמתגורר במועצה המקומית. "האוכלוסייה בישוב חייבת להתעדכן, אסור להשתיק. אני מתקומם על אלה שעושים לנו דווקא, לא רוצים להיבדק. הילדים שלהם לא סגורים בבית הספר, ומתערבבים עם הילדים שלנו בחוגים. אם היה מדובר בחרדים שלא מתחסנים אז הם עצמם היו יוצאים נגדם".

שרון אוחנה מפרדס חנה. באדיבות המצולם, אתר רשמי
"מתקומם על אלה שעושים דווקא". שרון אוחנה/אתר רשמי, באדיבות המצולם

תושבת נוספת, מרגנית קטעבי בת ה-38 שעוסקת בראיית חשבון, תקפה גם היא את מתנגדי החיסונים. "הם שוללים דעות של רופאים פרופסורים ודוקטורים. אלה 'דוקטורים של חדר השירותים', יושבים על האסלה ומשגרים לנו בפייסבוק ובווטסאפ תאוריות שהם ממציאים. הם הפכו את זה לפוליטי כי הם נגד הממשלה ונגד ראש הממשלה. 'השאנטים' האלה מסכנים את כולם".

בעקבות מקרה הווריאנט ההודי בבית הספר "שבילים", קיימה הבוקר ראש מועצת פרדס חנה, הגר פרי יגור הערכת מצב עם מטה משרד הבריאות "מגן ישראל", דסק משרד החינוך ודסק הבריאות, פיקוד העורף, השיטור העירוני וגורמי המועצה נוכח התחלואה במושבה ואיתור המקרה של הווריאנט ההודי.

מרגנית קטעבי, תושבת פרדס חנה-כרכור. באדיבות המצולמים
"דוקטורים של חדר השירותים". קטעבי/באדיבות המצולמים

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אותרו 41 מקרים של הווריאנט ההודי של נגיף הקורונה. בין המאובחנים 24 חוזרים מחו"ל, מתוכם 21 אזרחים זרים, ו-17 מקרי הדבקות בקהילה. לחלקם לא נמצא קשר לחוזרים מארצות אחרות. ארבעה מהמאומתים מחוסנים. עדיין אין מידע ברור ביחס לווריאנט, ועל השלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

החולים זוהו במוסדות החינוכיים שבילים בפרדס חנה, קשת באשדוד, יוסף בחולון ודקל וילנאי וצמח השדה במעלה אדומים. משרד הבריאות מסר כי הוא מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים. עם זאת, לפי משרד הבריאות, במשרד החינוך טוענים כי בתי הספר מתנגדים לבדיקות "בלי תחלואה חדשה". בהתאם להיענות הדיגום היום יישקל לסגור את אותם בתי ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully