וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרבני החיסונים מפרדס חנה מגבירים את החשש באזור: "מסכנים את היקרים לנו"

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 22:07

הדיווחים על התפרצות קורונה בפרדס חנה-כרכור הסעירו את תושבי היישובים הסמוכים החוששים כי הנגיף המתפשט במועצה יגיע אליהם בחזרה. עם עשרות חולים חדשים ומאות תלמידים בבידוד, שכני היישוב מותחים ביקורת על מי שבחר לא להתחסן - ומתריעים: "לא נגיע לשם"

בווידאו: תגובות בפרדס חנה - כרכור להתפרצות הקורונה במקום/צילום: שלומי גבאי

תושבת זכרון יעקב הסמוכה, עליזה לב רון בת ה-68, אמרה לוואלה! כי התחלואה מדאיגה אותה בשל הקרבה בין היישובים. "ברור שיש חשש גם אצלנו ביישוב מאחר ואנחנו כל כך קרובים, כמעט כמו עיר אחת", אמרה.

"הם באים אלינו לענייניהם ואנחנו מגיעים אליהם על בסיס יומיומי", הוסיפה לב רון. "הנה, גם הבוקר אני בדרכי לפרדס חנה, לסידורים. אמנם זכותו של כל אדם להחליט אם הוא מתחסן או לא, איש הישר בעיניו יעשה אבל אני לא אכחיש שאני קצת חוששת".

פרדס חנה כרכור. דוברות פרדס חנה כרכור, אתר רשמי
"איש הישר בעיניו יעשה אבל אני לא אכחיש שאני קצת חוששת". פרדס חנה/אתר רשמי, דוברות פרדס חנה כרכור

חלי קיסרי, כבת 50 מבנימינה, חוששת וגם קצת כועסת. "בגלל כמה אידיוטים שהחליטו לא לחסן את הילדים שלהם, אנחנו מסכנים את היקרים לנו", אמרה. "במקרה שלי, זה לבת האסמטית ולחמותי שהיא אישה מבוגרת שאני דואגת לה ואמרנו לה שלא תיסע בינתיים לפרדס חנה אפילו לא לקניות שזה חבל, כי הקניון שלהם קרוב אלינו מאד".

עוד אמרה קיסרי כי "מרגע שאני שמעתי על ההתפרצות אני אישית הפסקתי לנסוע לפרדס חנה, לא למתחם ביג, לא למרפאת השיניים, ולא לכל מה שיש שם. במקום זה מחפשים אלטרנטיבות בישובים סמוכים אחרים כמו לזכרון יעקב".

מתחם בדיקות הקורונה באנדרטת הנחל, פרדס חנה. מועצה מקומית פרדס חנה כרכור, אתר רשמי
"לא אכחיש שאני קצת חוששת". מתחם בדיקות קורונה בפרדס חנה/אתר רשמי, מועצה מקומית פרדס חנה כרכור

נתוני התחלואה מצביעים על 48 נדבקים חדשים מהימים האחרונים. מוקדי התפרצות התגלו בבתי ספר במועצה, וילדים מ-13 כיתות ושלושה גנים נשלחו לבידודים ביתיים. בסך הכל, לפני נתוני המועצה, כ-400 איש נמצאים בבידוד. כמו כן, 95% מהתושבים מעל גיל 50 מחוסנים נגד קורונה, ו-76% מתחת לגיל 50. לאור מצב התחלואה, ביום ראשון נפתח מתחם בדיקות קורונה דרייב-אין בחניון אנדרטת הנח"ל במועצה.

"עכשיו שקט אז נופלים עלינו"

מנגד, אל"מ אורי פרץ בן ה-56, חבר מליאת המועצה פרדס חנה-כרכור אמר כי "אדון נחמן אש רצה להראות מה קורה כשלא מתחסנים ועשה כותרת". לדבריו, "אז נכון שנדבקו כמה תלמידים בשני בתי ספר, נכון שנכנסו כמה כיתות לבידוד, אבל במספרים זה בודדים ודרמה אין פה. בימים רגילים זה אפילו לא היה מקבל ביטוי איזוטרי איפשהו אבל עכשיו שקט ואנחנו בתקופת פוסט קורונה, אז פתאום נפלו עלינו".

פרץ הוסיף כי "לטעמי מישהו ברמות האלה צריך להתבטא קצת יותר בממלכתיות, קצת יותר באחריות ובלי התבטאויות בהן יש הסתה מסוימת כלפי ציבור זה או אחר. אישית, אני הייתי שמח אם כולם היו מחוסנים אבל אנחנו בהחלט לא מעוז הלא-מתחסנים. זה ממש לא נכון. אין שחר לתדמית הזו שמנסים להדביק לנו. לידיעתי מעל 90% מבני החמישים פלוס כבר מחוסנים. אני במקום משרד הבריאות הייתי מוצא דרך לעודד גם את מי שמתנגדים אידיאולוגית ולא בוחר להוקיע אותם. זה רק מעורר אצלם יותר אנטי ברגע שאתה הופך אותם מצורעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully