וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצת משרד הבריאות: גם מחוסנים יידרשו בבידוד בחזרה ממדינות בסיכון

27.4.2021 / 12:02

המשרד יציע לממשלה לאסור על יציאת ישראלים למדינות בהן קיים חשש להדבקה בווריאנטים של הקורונה. על אזרחים שיקבלו אישור חריג לצאת תוטל עם כניסתם חובת בידוד - גם אם הם מחוסנים או מחלימים. עוד ימליצו: דחיית פיילוט התיירות הנכנסת בחודש

בווידאו: אש מבהיר שבקרוב תותרנה התקהלויות גדולות יותר/צילום: לע"מ

משרד הבריאות המליץ היום (שלישי) לממשלה לאסור על יציאת ישראלים, למעט חריגים, למדינות בעלות סיכון גבוה להדבקה בווריאנטים של נגיף הקורונה. לפי ההמלצה, ישראלים שיחזרו ממדינות אלו יהיו מחויבים לבידוד - גם אם הם מחוסנים או מחלימים. זרים שכניסתם לישראל מהמדינות בעלות הסיכון הגבוה תאושר באופן חריג, ייכנסו לבידוד במלונית.

הקריטריונים לפיהם ייקבעו מדינות כבעלות סיכון גבוה יתבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע, הכוללים התייחסות להימצאות וריאנטים חשודים במדינה ולשיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלה לישראל.

בשלב זה, מדינות אלו כוללות את השבע שפורסמו באזהרת המסע: הודו, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, אתיופיה, אוקראינה וטורקיה.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג, מרץ/ראובן קסטרו

עדכון המדינות יתבצע אחת לשבועיים, בדומה לרמזור החינוך ולהגדרת המדינות הירוקות והאדומות. במקרה של מדינה שבה תחול עלייה חריגה בקריטריונים, ניתן יהיה להכריז עליה בתוך שבועיים.

לגבי מדיניות התיירות הנכנסת, משרד הבריאות ממליץ לדחות את פיילוט התיירות הנכנסת בחודש, עד לסוף חודש יוני, לאור מצב התחלואה המתפשטת בעולם וגילוי הווריאנטים החדשים.

"על מנת לשמור על תחלואה נמוכה ולאפשר את המשך ההקלות במשק כבר בשבוע הבא, משרד הבריאות מבקש להביא לאישור הממשלה היום את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים. כלומר, שמירה על רמת תחלואה נמוכה ככל שניתן בתוך ישראל, תוך מניעת כניסת תחלואה ווריאנטים מבחוץ", נמסר מטעם משרד הבריאות.

נתניהו: "נקבל החלטות בזמן הקרוב ביותר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא בפתח ישיבת הממשלה הבוקר ואמר כי "כדי להבטיח את ההישגים בתחום הקורונה אנחנו בוחנים עצירת כניסה ממדינות שיש בהן וריאנטים. נקבל החלטות בזמן הקרוב ביותר". נתניהו הוסיף כי "אחת מהמדינות בהן המגפה מתפשטת בצורה אכזרית זו ידידתנו הודו. אנחנו מוכנים לעזור בכל דבר שנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully