וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: זאת רשימת המדינות שהשבים מהן יחויבו בבידוד במלוניות קורונה

21.4.2021 / 23:36

במשרד הבריאות צפויים לבקש כי הנוחתים ממדינות בהן קיימת תחלואה גבוהה וסיכוי להתפתחות מוטציות יועברו לבידוד במתקנים יעודיים. בכיר במשרד: "המטרה היא לבלום את כניסת המוטציות ולא לאתגר את החיסון הנוכחי של פייזר". בין המדינות: הודו, מקסיקו, ברזיל וטורקיה

נתניהו: אנחנו נערכים למבצע חיסונים נוסף בעוד חצי שנה/צילום: גיל יוחנן

משרד הבריאות מגבש רשימת מדינות שהשבים מהן יחויבו בבידוד במלוניות, בהן הודו, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, אתיופיה, אוקראינה וטורקיה. לפי המשרד, במדינות אלו קיימת תחלואה גבוהה בקורונה וסיכוי להתפתחות מוטציות שהחיסון טרם הוכח כיעיל נגדן.

"המטרה היא לבלום את כניסת המוטציות ולא 'לאתגר' את החיסון הנוכחי של פייזר", הסביר בכיר במשרד הבריאות בשיחה עם וואלה!. המשרד צפוי לפרסם אזהרת מסע לשבע מדינות אלו, בו יפרט את הסיכונים בטיסה אליהן.

בבדיקות הקורונה שנעשות לחוזרים מחו"ל אחוז החיוביים לנגיף זהה לאחוז התחלואה בארץ, ועומד על 0.3%.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
נוחתים מגיעים למלונית קורונה בירושלים, דצמבר/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

במקביל, במשרד הבריאות דנים גם בשאלה אם המחלימים יחויבו בבידוד בגלל הסכנה לתחלואה חוזרת בעקבות המוטציות. עד כה, בישראל נרשם מקרה של מחלים אחד מקורונה שחלה שוב במוטציה הדרום אפריקנית. בעולם תופעה זו שכיחה יותר, ונרשמו כמה מקרים מסוג זה.

חובת בידוד במלוניות מחייבת את אישור קבינט הקורונה, אך הפורום לא צפוי לקיים ישיבה בקרוב. במשרד הבריאות מעוניינים לדחוף את השרים לכנס את הקבינט במטרה להתקדם בנושא.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ממתינים בתור לבדיקת קורונה בנתב"ג, מרץ/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות כי שבעה מקרים של וריאנט הודי לנגיף הקורונה זוהו לראשונה בישראל. הזן החדש אובחן בקרב שבים מחו"ל באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. בשלב זה אין מידע ברור על הווריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. במשרד הבריאות הדגישו "את חשיבות הבידוד לשבים מחו"ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully