וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל חתמה על הסכם עם פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 22:58

בין השאר, סוכם מול ענקית התרופות על אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים יהיו מותאמים לווריאנטים השונים. נתניהו: "מצאנו דרך להתגבר על המכשולים". כחול לבן: "כפי שאמרנו, יש כסף לקניית חיסונים ללא הגדלת הגירעון; אי-מינוי שר משפטים - שיקול אישי"

בווידאו: רה"מ נתניהו מודיע על חתימה על הסכם עם פייזר לרכישת מיליוני חיסונים לקורונה ל-2022/אתר רשמי

ישראל חתמה היום (שני) על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים נגד נגיף הקורונה לשנת 2022. בנוסף לכך, ישראל ופייזר סיכמו על קיומה של אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בווריאנטיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר כי "היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות וריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו, אז חתמנו על רכש של מיליוני חיסונים נוספים עם פייזר, אני מקווה שבקרוב מאוד גם עם מודרנה".

"פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים - יצאנו מזה", נתניהו ציין.

מכחול לבן נמסר כי "כפי שאמרנו כל הזמן, יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגירעון על גבם של אזרחי ישראל". כחול לבן עוד תקפו כי "שוב הוכח שאי-מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה, תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק".

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "אני שמח שלמרות הקשיים הפוליטיים המיותרים, הגענו להסכם עם פייזר. ישראל יוצאת מהקורונה בזכות החיסונים, ישראל תמשיך להוביל את המאבק בקורונה גם בהמשך". אדלשטיין הוסיף והודה לאזרחי ישראל "על ההיענות המרשימה למבצע החיסונים, וקורא לאלה שטרם התחסנו לעשות זאת בהקדם".

בתוך כך, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל היא המדינה הראשונה בעולם איתה החברה חתמה על הסכם ל-2022. "פייזר וממשלות ברחבי העולם עובדות על הכנה פנדמית לטווח הרחוק", בורלא ציין, והוסיף כי חברת התרופות תספק לישראל "מיליוני מנות חיסוני פייזר וביוטק ל-Covid19, עם אופציה לרכישת מיליוני מנות נוספות".

המשבר עם פייזר החל בעקבות חוסר היכולת להגיע להסכמות בממשלה. זאת, לאחר שכחול לבן ביקשו לאשר מינוי שר משפטים, בעקבות פקיעת כהונתו של יו"ר המפלגה בני גנץ כממלא מקום בתחילת החודש, כתנאי להעברת כספים לרכישת החיסונים. לבסוף תשעת מיליוני החיסונים נרכשו מעודפי התקציב, מהלך שלא הצריך אישור בממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully