וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהבוקר: בוטלה החובה לעטות מסכות בשטח פתוח

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 17:25

מנכ"ל משרד הבריאות חתם על הצו, בהחלטה שהתקבלה בעקבות נתוני התחלואה הנמוכים בכל הארץ ובעקבות המלצת אנשי המקצוע. המשרד שב והדגיש כי עדיין קיימת חובה לעטות מסכות בשטח סגור: "חשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתידרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות"

בווידאו: בוטלה החובה לעטות מסכות בשטח פתוח/צילום: רויטרס

חובת עטיית המסכות בשטח פתוח מבוטלת החל מהבוקר (ראשון), אך עדיין קיימת חובה לעטות אותן בשטח סגור. משרד הבריאות אישר את ההקלה בעקבות נתוני התחלואה הנמוכים בכל הארץ, ומנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי חתם על הצו המאשר את הצעד.

"המשמעות היא שניתן לשהות בשטחים פתוחים בהם אין התקהלות ללא מסכה. כך גם בשטח המגורים האישי", נמסר ממשרד הבריאות, שהדגיש כי בשטחים שאינם פתוחים עדיין יש להקפיד לעטות מסיכה. "משרד הבריאות מזכיר שחשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתידרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות - מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה, למען הבריאות של כולנו".

פתיחת חנויות רחוב בראשל"צ
 8 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
החל ממחר ניתן לשהות בשטחים פתוחים בהם אין התקהלות ללא מסכה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הודיע שר הבריאות יולי אדלשטיין על המהלך, בהחלטה שהתקבלה לאחר שאנשי המקצוע במשרד הבריאות המליצו עליו. בהודעה מטעמו של אדלשטיין נכתב כי "המסכות נועדו להגן עלינו מנגיף הקורונה. לאחר שאנשי המקצוע הגיעו למסקנה כי הדבר לא נצרך עוד בשטח פתוח, החלטתי לאפשר את הורדת המסכות בהתאם להמלצתם".

שר הבריאות הוסיף כי "רמת התחלואה בישראל נמוכה מאוד הודות למבצע החיסונים המוצלח של ישראל, וכך ניתן לבצע הקלה נוספת עבורכם, אזרחי ישראל. אני מבקש מכם עדיין להיות מצוידים במסכה לצורך כניסה למבנים סגורים. יחד נשמור על תחלואה נמוכה".

יום העצמאות | המונים פוקדים את פארק צ'ארלס קלור, תל אביב 15 באפריל 2021. ראובן קסטרו
חובת עטיית המסיכות בשטח פתוח מבוטלת/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully