וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: 7 מקרי תחלואה בווריאנט ההודי לקורונה זוהו בישראל

16.4.2021 / 16:47

לפי משרד הבריאות, הזן זוהה בקרב שבים מחו"ל שלא חוסנו עד כה נגד הנגיף. מהמשרד נמסר כי בשלב זה אין מידע ברור על השלכותיו על מחוסנים ומחלימים, אך הדגישו את חשיבות הבידוד לשבים לישראל ממדינות בהן התחלואה קשה

עובדי כללית לוקחים בדיקות קורונה, מודיעין עילית. 22 בספטמבר 2020. יוסי אלוני, פלאש 90, פלאש 90
הזן החדש זוהה במהלך תהליך ריצוף. בדיקות קורונה/פלאש 90, יוסי אלוני, פלאש 90

שבעה מקרים של וריאנט הודי לנגיף הקורונה זוהו לראשונה בישראל - כך הודיע היום (שישי) משרד הבריאות. הזן החדש אובחן בקרב שבים מחו"ל באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי. בשלב זה אין מידע ברור על הווריאנט והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים. במשרד הבריאות הדגישו "את חשיבות הבידוד לשבים מחו"ל לישראל, במיוחד ממדינות בהן התחלואה בקורונה קשה".

בישראל חוסנו עד כה כחמישה מיליון איש בשתי מנות, ולפי שעה לא אותרה מוטציה שהחיסון אינו יעיל נגדה, למעט זו הדרום האפריקנית הנדירה בה אובחנה יעילות פחותה. על פי נתוני התחלואה שבידי המשרד, המוטציה הבריטית מופשטת בארץ ב-90%, ואילו הדרום אפריקנית רק באחוז אחד לאחר מאמצים גדולים לבלימת התפשטותה. ביולי התגלתה מוטציה ישראלית, אולם לא היו לה כל השפעות על ההדבקה או קטלניות הנגיף.

בדיקת קורונה בנתב"ג 22 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
מתחם בדיקות קורונה בנתב"ג/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות בודקים כעת אם מחלימים הצליחו לפתח עמידות למוטציה ההודית, או שקיימת סכנה להדבקה חוזרת כמו בזו מדרום אפריקה.

בשלב זה, גילוי הווריאנט החדש לא צפוי להשפיע על כניסתו לתוקף של שלב ההקלות הבא במשק, במסגרתו תבוטל חובת עטיית המסיכות במרחבים פתוחים וחזרת הלימודים במתכונת מלאה, שכן נמשכת מגמת בלימת התחלואה.

בדקו את מגמת התחלואה ביישוב שלכם:

הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי 35 בני אדם מתו מקורונה בשבוע החולף - ירידה ביחס לשבוע שקדם לו, אז מתו 60 חולים. מדובר בנתון הנמוך ביותר זה תשעה חודשים - מאז יולי 2020. מספר הנדבקים הכולל בישראל מפרוץ המגיפה הוא 6,315.

כמו כן, 1,085 חולים אובחנו השבוע - לאחר שבשבוע שעבר אובחנו 1,934 איש. מספר הנדבקים הכולל הוא כעת 836,726. מתוך 14,180 בדיקות, שיעור החיוביים הוא 0.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully