וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל קיבלה את החיסון של אסטרהזניקה: "המפתח לנצח את המגיפה"

16.4.2021 / 22:44

קנצלרית גרמניה מנסה להפיג את החשש ביחס לחיסון אחרי שורת מקרים של קרישי דם, ובחרה בו על פני זה שפותח בגרמניה בשיתוף פייזר. היא נאמה בפני הפרלמנט כדי לשכנע את המחוקקים לתמוך בחוק שיסמיך את הממשלה להטיל סגרים: "המצב מאוד חמור"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מגיעה לדיון בפרלמנט, 16 באפריל 2021. AP
מתקשה להשתלט על הגל השלישי. מרקל מגיעה לפרלמנט, היום/AP

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קיבלה היום (שישי) את המנה הראשונה בחיסון של אסטרהזניקה נגד נגיף הקורונה, בניסיון להפיג את החששות ביחס לחיסון שנקשר בכמה מקרים נדירים של קרישי דם.

"אני מודע לכל המעורבים בקמפיין החיסונים - ולכל מי שהתחסן", צייץ הדובר של מרקל. "החיסונים הם המפתח להתגבר על המגיפה". הרשויות בגרמניה הגבילו לאחרונה את השימוש בחיסון של אסטרהזניקה לבני 60 ומעלה. מרקל, בת 66, התחסנה במרכז רפואי צבאי בברלין.

אסטרהזניקה, שפותחה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, אמור היה לספק מענה למדינות רבות בעולם בשל העלות הנמוכה ותנאי השינוע והאחסון הנוחים יותר בהשוואה לחיסונים אחרים, דוגמת זה של פייזר, שפותח יחד עם חברת ביונטק הגרמנית.

מוקדם יותר היום קראה מרקל לפרלמנט להעביר את החוק שיסמיך את הממשלה להפעיל "בלם חירום" לאומי בעת התפרצות קשה של הנגיף. הקנצלרית, שלא תתמודד בבחירות הקרובות בספטמבר, אמרה כי החוק הכרחי כדי למנוע עומס רב מדי על מערכת הבריאות.

"המצב חמור, מאוד חמור, ואנחנו צריכים להתייחס אליו ברצינות", אמרה למחוקקים. מרקל הוסיפה כי החוק הכרחי לבלימת הגל השלישי של המגיפה, "וכדי להשיג זאת, אנחנו צריכים שילוב טוב יותר בין היכולות של הרשויות הפדרליות, המדינתיות והמקומיות מזה שיש לנו כרגע".

תעודת ההתחסנות של מרקל

מרקל עומדת בפני התנגדות של ממשלות מדינות המחוז לוותר על חלק מסמכותן לטובת הממשלה הפדרלית. החוק זקוק לאישור הבית התחתון של הפרלמנט, שבפניו נאמה היום מנהיגת גרמניה, ושל הבית העליון גם כן. ההצבעות אמורות להתקיים בשבוע הבא.

ביממה שקדמה לנאום של מרקל, נרשמו גרמניה 25,831 מקרים חדשים ו-247 מתים מהנגיף. לפי החוק, הממשלה תוכל להטיל סגר באזורים שבהם יש יותר ממאה מקרים חדשים לכל מאה תושבים. החקיקה אמורה לשים קץ לפערים בתגובה של גרמניה למגיפה, שנוצרו בשל חילוקי הדעות בתוך 16 מדינות המחוז השונות.

אלו יצרו בקרב אזרחי גרמניה, מאחר שמנהיגי מדינות המחוז פירשו בצורות שונות את ההגבלות שעליהן סיכמו עם הממשלה בברלין, למרות שיעורי תחלואה דומים. במסגרת החוק המוצע, המדינות יהנו מגמישות רבה יותר במחוזות שבהם יש פחות ממאה מקרים על כל מאה אלף תושבים לאורך שבוע. כיום, הממוצע הארצי הוא יותר מ-160 מקרים לכל מאה אלף תושבים.

"רופאים במחלקות לטיפול נמרץ מבקשים עזרה אחד אחרי השני. מי אנחנו אם לא נענה להן?", שאלה מרקל. "אנחנו לא יכולים להותיר את הרופאים והאחיות לבדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully