וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הבריאות של אוסטריה התפטר: תשוש מהקורונה; מרקל רוצה עוד סמכויות

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 14:50

השר, שהיה בתפקיד מאז ינואר אשתקד, אמר כי התקופה הרגישה לו כמו "15 שנה" וכי הוא לא כשיר ב-100% לתפקיד. בגרמניה, הקנצלרית מבקשת מהפרלמנט לאשר חוק שיאפשר לה להטיל סגר ארצי ולעקוף את מדינות המחוז: "חיוני למיגור הגל השלישי"

שר הבריאות של אוסטריה מכריז על התפטרותו, 13 באפריל 2021. AP
"המגיפה לא לוקחת הפסקות".שר הבריאות של אוסטריה מודיע על התפטרותו, היום/AP

שר הבריאות של אוסטריה, רודולף אנסשובר, הודיע היום (שלישי) על התפטרותו בשל שחיקתו מהטיפול במגיפת הקורונה. אנסשובר, בן 60, היה שר הבריאות מאז ינואר אשתקד, עם כניסת מפלגת הירוקים לממשלה השמרנית של הקנצלר סבסטיאן קורץ. הוא היה אחד מהפנים הבולטות במאבק של המדינה בווירוס, שזכה לתגובות מעורבות. הוא יוחלף על ידי וולפגנג מיוקסטיין, רופא מווינה.

אנסשובר, שסבל ממצב של תשישות נפשית לפני תשע שנים, סיפר כי הוא חווה שני מקרים של עייפות פתאומית בחודש האחרון, בנוסף ללחץ דם גבוה וצלצולים באוזניים. "התחושה שלי שאלו לא היו 15 חודשים, אלא 15 שנים", אמר כשתיאר את כהונתו. השר הוסיף כי הוא סבל מעומס יתר בעבודה בתקופה האחרונה וכי הוא לא חש היטב במשך כמה שבועות. לדבריו, אין מדובר שוב בתשישות נפשית, אך רופאיו יעצו לו לקחת הפסקה.

"במשבר הבריאות הקשה ביותר זה עשורים, הרפובליקה זקוקה לשר בריאות הכשיר ב-100%. אני לא כשיר ברגע זה, ולא אהיה בשבועות הקרובים אם לא אלחץ על בלם החירום. המגיפה לא לוקחת הפסקות, וגם שר בריאות לא יכול לקחת הפסקה".

"אף אחד לא חסין מטעויות במגיפה"

אוסטריה הייתה אחת המדינות הראשונות במערב אירופה שחייבו עטיית מסיכות בשנה שעברה, והממשלה הצליחה לצאת במהירות מהסגר הראשון. ואולם, כמו מדינות נוספות ביבשת, היא התקשתה למצוא את האיזון בין ההגבלות לפתיחת המשק. אוסטריה הסתמכה על פתיחת מגזרים מסוימים עבור אנשים עם תוצאות שליליות לקורונה, אך היא לא מצליחה לצאת ממעגל הסגרים וקצב ההדבקה הנוכחי שלה גבוה יותר משל השכנה גרמניה.

"בסך הכול, אני חושב שעשינו עבודה טובה", אמר אנשובר. "אף אחד לא חסין מטעויות במגיפה. כולם עושים טעויות, היינו בטריטוריה לא מוכרת".

קורץ, שמתח ביקורת על האיחוד האירופי בשל מבצע החיסונים המקרטע, הודה לשר הבריאות היוצא שלו ואיחל לו החלמה מהירה. "התפטרותו מראה שהמגיפה היא עול לא רק עבור האזרח הפשוט, אלא גם עבור מי שנושא באחריות פוליטית, מי שעובד לילות כימים וחייב לקבל החלטות", צייץ הקנצלר.

קורץ, שמתח ביקורת על האיחוד האירופי בשל מבצע החיסונים המקרטע, הודה לשר הבריאות היוצא שלו ואיחל לו החלמה מהירה. "התפטרותו מראה שהמגיפה היא עול לא רק עבור האזרח הפשוט, אלא גם עבור מי שנושא באחריות פוליטית, מי שעובד לילות כימים וחייב לקבל החלטות", צייץ הקנצלר.

מרקל רוצה חוק סמכויות

בגרמניה השכנה, הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה היום כי החלטתה השנויה במחלוקת לבקש מהפרלמנט לקבל סמכויות נוספות על מנת לאכוף סגרים כלל-ארציים חיונית למיגור הגל השלישי של המגיפה.

הממשלה אישרה מוקדם יותר את החוק המאפשר להפעיל "בלם חירום" ארצי אם מספר הנדבקים לכל מאה אלף תושבים במחוז או בעיר מסוימים גבוה ממאה במשך שלושה ימים רצופים בשבוע.

"דבר אחד מסייע לנו מאוד: בזמן שאנחנו נערכים להגבלות האלו, מבצע החיסונים מתקדם ואנחנו יוצרים מומנטום בכל יום", אמרה מרקל, שהתקשתה להטיל הגבלות בשל התנגדותם של מנהיג 16 מדינות המחוז בגרמניה.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בישיבת ממשלה, 13 באפריל 2021. AP
"אנחנו יוצרים מומנטום בכל יום". מרקל בישיבת הממשלה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully