וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההקלות נמשכות: לא מחוסנים ייכנסו לחדרי כושר, ההתקהלויות יורחבו

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 20:22

לפי תכנית אותה גיבשו בכירי משרד הבריאות, ההקלות שיעלו לאישור כוללות בין היתר התקהלות של עד 500 איש בשטח פתוח ו-50 במבנה סגור, ביטול מגבלת התפוסה של 75% בתחבורה ציבורית. אדלשטיין: "הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג"

בווידאו: אש מבהיר שבקרוב תותרנה התקהלויות גדולות יותר/צילום: לע"מ

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הודיע הערב (ראשון) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה שורת הקלות נוספות על הציבור. אם יאושרו בממשלה, ההקלות ייכנסו לתוקף ב-6 במאי "ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך".

לפי תכנית אותה גיבשו בכירי משרד הבריאות, ההקלות שיעלו לאישור כוללות בין היתר התקהלות של עד 500 איש בשטח פתוח ו-50 במבנה סגור, ביטול מגבלת התפוסה של 75% בתחבורה ציבורית וכניסת לא מחוסנים לחדרי כושר ובריכות שחייה. כמו כן, ילדים ומנועי חיסון יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק באמצעות בדיקת קורונה שגרתית.

בהודעה שפרסם אדלשטיין הוא הדגיש כי עדיין תהיה חובה לעטות מסכות בחלל סגור ולשמור על מרחק של שני מטרים בין אנשים.

פתיחת בתי קפה ומסעדות בנמל ת"א, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
הגבלת ההתקהלות תורחב. בית קפה בת"א/ראובן קסטרו

"בזכות החיסונים התחלואה בישראל הגיעה לשפל שכמותו לא היה מאז תחילת הקורונה, וזאת כאשר רוב מוחלט של המשק פתוח. במצב כזה ניתן להרחיב עוד את ההקלות על הציבור. הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג ולכן שם לא נאפשר הקלות בשלב זה", אמר שר הבריאות.

מוקדם יותר אמר ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש כי במשרד הבריאות בוחנים להרחיב את הגבלות ההתקהלות ותוך כמה ימים מקווים להציג לציבור את ההנחיות החדשות. "יישארו מגבלות על התקבלות בחוץ, אבל נכון להקל ולהרחיב אותן", אמר אש והוסיף, "לפי שעה, לא נוכל לפתוח באופן מוחלט".

הפרויקטור הוסיף כי במשרד מקדמים גם אפשרות שילדים יוכלו לבצע בדיקות קורונה עד 72 שעות לפני כניסה למקומות הדורשים תו ירוק. "המשימה שלנו היא הגדלת השתתפות הילדים בפעילויות", אמר אש בתדרוך לכלי התקשורת.

ראש "מגן ישראל" דיבר על הצלחת מבצע החיסונים והשפעתו על החזרה לשגרה בישראל. "אם מסתכלים מסביב בעולם רואים את התחלואה הרבה שיש במדינות רבות רואים שמגפה לא הסתיימה. אצלנו המצב טוב מאוד בגלל החיסונים, אך עדיין צריך להיזהר. החיסונים הם כיפת ברזל שלנו, והם מאפשרים לנו לקיים שגרת חיים מלאה".

פרויקטור הקורונה נחמן אש, 21 במרץ 2021. ללא, צילום מסך
"המצב טוב בגלל החיסונים, אך עדיין צריך להיזהר". אש/צילום מסך, ללא

בתדרוך סיפר פרופ' אש על מקרה הדבקה המוני בפרדס חנה, בו נדבקו 48 מבוגרים וילדים בנגיף. "שני הורים לא מחוסנים הדביקו את שלושת ילדיהם, הילדים הלכו לבית הספר והדביקו את הילדים ועוד שתי מורות מחוסנות. ואחת המורות הדביקה ילדים בבתי ספר אחרים".

אש דיבר גם על תופעת הלוואי של אוטם שריר הלב בקרב מחוסנים מתחת לגיל 30, שנבדקה בדוח בקרה ואיכות של החיסונים. "משרד הבריאות בוחן האם מדובר בעודף תחלואה ואם זה מיוחס לחיסונים. כשהמשרד יסיים לבחון את הבחינה הוא יפרסם את התוצאות".

ממונה הקורונה שוחח עם התקשורת על הילולות ל"ג בעומר, ועל המתווה שיאושר לחוגגים. "ישנם שלושה אזורי הדלקה במירון. בכל אזור יהיו עד 3,000 משתתפים בכל מדורה ויהיו כמה סבבים. לאזור מורדות ההר אפשר להגיע חופשי, בכפוף להגבלת ההתקהלות. לקבר עצמו אפשר להיכנס בתו ירוק או לילדים בעזרת בדיקות. יהיה איסור להכניס אוכל ומזנונים, למעט דברים מסוימים שהמתפללים יביאו איתם".

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה לילדים, ראשון לציון/ראובן קסטרו

אש חזר על דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי לגבי טיסות לחו"ל וקרא לציבור לצמצם אותן. "השהייה בחו"ל עלולה לגרום להדבקות מיותרות, עדיף לדחות את הטיסה לזמנים שתהיה פחות תחלואה בעולם", אמר הפרויקטור, "הניסיון שלנו עם המלוניות היה לא מאוד מוצלח והיתה בעיה אכיפה קשה. בגלל זה החלטנו שהעובדים הזרים יכנסו למלונית, והישראלים יכנסו לבידוד ביתי. מקווה שהצמידים האלקטרונים יתחילו לפעול בקרוב".

אש הוסיף כי אין צפי להכנסת מדינות נוספות לרשימת המדינות אליהן מומלץ שלא להגיע, "אבל בכל שבוע נבחן את הרשימה ונבדוק אם צריך להוסיף או להסיר מדינה מהרשימה. חובת הבידוד לילדים לא צפויה להתבטל בקרוב, כל מי שאינו מחוסן או מחלים צריך בידוד. התחלואה המיובאת מחו"ל מדאיגה אותנו, ככל שהתחלואה כאן תקטן, שיעור יבוא התחלואה יהיה גדול יותר".

מנכל איגוד המסעדות שי ברמן מסר כי ביטול מגבלת התפוסה הוא "צעד חשוב בדרך חזרה לשיגרת פעילות", אך הוא הדגיש כי הם לא מבינים את המשך סירוב משרד הבריאות "לאפשר להכניס ילדים לחלל הפנימי של מסעדות, לאור הירידה הדרמטית בתחלואה, ביטול הקפסולות וההגבלות במוסדות החינוך והאפשרות להכניס ילדים לאטרקציות במבנים סגורים".

ברמן עוד הוסיף כי "הסכנה הבריאותית שנשקפה לילדים בשבוע שעבר, בשעה שנאלצו לשבת יחד עם משפחותיהם בטמפרטורה של 40 מעלות גדולה לאין שיעור, כמו גם הנזק הכלכלי שזה גורם לבעלי העסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully