וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להתפשטות וריאנטים: משרד הבריאות קורא להימנע מנסיעות לחו"ל

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 18:22

המשרד גיבש רשימת מדינות בהן קיימת תחלואה גבוהה בנגיף, והמליץ לכלל האוכלוסייה להימנע מנסיעות לא הכרחיות אליהן, לרבות מחוסנים ומחלימים. המדינות ברשימה: טורקיה, הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה ומקסיקו

בווידאו: תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) אזהרת מסע לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, וביקש להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל. המשרד גיבש רשימת מדינות בהן קיימת תחלואה גבוהה בנגיף הקורונה ושבהן קיימת נוכחות מדאיגה של וריאנטים, והמליץ להימנע מנסיעה אליהן. רשימת המדינות כוללת את טורקיה, הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה ומקסיקו.

"נוכח שיעורי התחלואה הגבוהים בעולם ונוכחות וריאנטים מדאיגים, משרד הבריאות ממליץ לכלל הציבור, כולל המחוסנים והמחלימים, שלא לצאת מגבולות ישראל בעת הנוכחית", נמסר בהודעת המשרד. עוד אמרו כי מומלץ לעקוב אחר שינויים ברשימת המדינות באתר משרד הבריאות.

לפי המשרד, אזהרות מסע דומות פורסמו על ידי גופים שונים בעולם, בהם ה-CDC בארצות הברית, בריטניה ועוד.

נוחתים בשדה התעופה בן גוריון מצביעים לפני כניסתם לבידוד , 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
משרד הבריאות המליץ להימנע מנסיעות לא הכרחיות. נתב"ג/ראובן קסטרו

אתמול פורסם כי המשרד מגבש את רשימות המדינות שהשבים מהן יחויבו בבידוד במלוניות, וברשימה צוינו אותן 7 מדינות - הודו, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, אתיופיה, אוקראינה וטורקיה. לפי המשרד, במדינות אלו עדיין קיימת תחלואה גבוהה בנגיף וישנו סיכוי כי התפתחו בהן וריאנטים שהחיסון טרם הוכח כיעיל נגדן.

"המטרה היא לבלום את כניסת המוטציות ולא 'לאתגר' את החיסון הנוכחי של פייזר", הסביר בכיר במשרד הבריאות בשיחה עם וואלה!. בבדיקות הקורונה שנעשות לחוזרים מחו"ל, אחוז החיוביים לנגיף זהה לאחוז התחלואה בארץ, ועומד על 0.3%.

נוסעים שנחתו בארץ מלונדון נלקחו לבידוד בדן פנורמה, ירושלים, 20 בדצמבר 2020
הנוחתים מבריטניה זועמים על הפינוי לבידוד במלוניות: "לקחו לנו את הדרכונים". יונתן זינדל \ פלאש 90, פלאש 90
לפי המשרד, אזהרות מסע דומות פורסמו על ידי גופים שונים בעולם. נתב"ג/פלאש 90, יונתן זינדל \ פלאש 90

במקביל, במשרד הבריאות דנים גם בשאלה אם המחלימים יחויבו בבידוד בגלל הסכנה לתחלואה חוזרת בעקבות המוטציות. עד כה, בישראל נרשם מקרה של מחלים אחד מקורונה שחלה שוב במוטציה הדרום אפריקנית. בעולם תופעה זו שכיחה יותר, ונרשמו כמה מקרים מסוג זה.

חובת בידוד במלוניות מחייבת את אישור קבינט הקורונה, אך הפורום לא צפוי לקיים ישיבה בקרוב. במשרד הבריאות מעוניינים לדחוף את השרים לכנס את הקבינט במטרה להתקדם בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully