וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 10 חודשים: יום ללא מתים מקורונה בישראל

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 10:59

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספרי המונשמים והחולים באורח קשה הם הנמוכים ביותר מאז יולי 2020. במקביל, לראשונה זה חודשיים חלה עלייה במספר הנדבקים השבועי - 1,144 בני אדם. יותר מחמישה מיליון חוסנו במנה השנייה: "הישג ענק למערכת הבריאות ולאזרחי ישראל"

בווידאו: תדרוך מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

נתוני

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 1,144 בני אדם אובחנו השבוע כחולים בקורונה. מדובר בפעם הראשונה שנרשמת עלייה ראשונה במספר הנדבקים השבועי מאז תחילת פברואר, לפני יותר מחודשיים. בשבוע שעבר, לשם השוואה, אובחנו 1,085 חולים. מספר הנדבקים הכולל הוא כעת 837,870.

לצד זאת, מספר הישראלים המחוסנים בשתי מנות חצה את רף חמשת המיליון, וממשיכה הדעיכה בתחלואה הקשה: מספר החולים קשה הוא 160 (לעומת 205 בשבוע שעבר) ומספר המונשמים הוא 97 (לעומת 123 בשבוע שעבר) - הנתונים הנמוכים ביותר מאז יולי 2020.

במהלך היממה האחרונה לא נרשמו מקרי מוות מקורונה - לראשונה זה עשרה חודשים. 31 בני אדם מתו השבוע - וגם במקרה זה מדובר בנתון הכי נמוך זה תשעה חודשים. ומספר המתים הכולל מפרוץ המגיפה בישראל הוא 6,346.

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחסנים לקורונה בפתח תקווה, פברואר/ראובן קסטרו

ביממה האחרונה 129 בני אדם אובחנו כחולים בנגיף הקורונה. מתוך 35,027 בדיקות, שיעור החיוביים הוא 0.4%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים ירד אף הוא, ונכון להבוקר ישנם 1,897 חולים, ירידה של 960 מהשבוע הקודם, אז עמד הנתון על 2,857. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים 257 - ירידה של 83 לעומת השבוע הקודם.

נקודת ציון במבצע החיסונים

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על ההיענות הגבוהה למבצע החיסונים, ועל חציית רף חמשת מיליון המחוסנים בשתי מנות שנחצה הבוקר. "זהו הישג ענק למערכת הבריאות ולאזרחי ישראל. ביחד ממגרים את הקורונה", כתב השר.

מבצע החיסונים לקורונה בישראל נפתח ב-20 בדצמבר 2020. מתן החיסונים החל בהדרגה, ותחילה התבסס על תעדוף שנתן עדיפות לאוכלוסיות כמו קשישים, חולים כרוניים וצוותים רפואיים. בהמשך התרחב המבצע, ובחודש פברואר נפתח לכלל האוכלוסייה מעל גיל 16.

השבוע, ישראל חתמה על הסכם עם חברת פייזר לרכישת מיליוני מנות חיסונים נגד קורונה לשנת 2022. בנוסף לכך, ישראל ופייזר סיכמו על קיומה של אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון. החיסונים שנרכשו ושנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בווריאנטים.

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ישראל היא המדינה הראשונה בעולם איתה החברה חתמה על הסכם ל-2022. "פייזר וממשלות ברחבי העולם עובדות על הכנה פנדמית לטווח הרחוק", בורלא ציין, והוסיף כי חברת התרופות תספק לישראל "מיליוני מנות חיסוני פייזר וביוטק ל-Covid19, עם אופציה לרכישת מיליוני מנות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully