וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנים פשטו על ביתו ומשרדו של ג'וליאני כחלק מחקירת עסקיו עם אוקראינה

לפי דיווח בניו יורק טיימס, החוקרים החרימו מכשירים אלקטורניים מדירתו של עורך דינו של טראמפ במנהטן, החקירה מתמקדת בקשריו של ג'וליאני עם אוקראינה, כולל בקשתו לחקירה של עסקיהם של ג'ו ביידן ובנו האנטר לפני הבחירות

בווידאו: ג'וליאני מאשים את החברה שסופרת את הקולות בקשרים לסורוס/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סוכנים פדרלים פשטו היום (רביעי) על דירתו ומשרדו של רודי ג'וליאני בניו יורק, כחלק מחקירת עסקיו עם אוקראינה. לפי דיווח בניו יורק טיימס, החוקרים החרימו מכשירים אלקטרוניים מביתו של ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק ועורך דינו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ.

החקירה של התביעה הפדרלית במנהטן מתמקדת בקשריו של ג'וליאני עם אוקראינה, כולל בקשתו לחקירה של עסקיהם של ג'ו ביידן ובנו האנטר במדינה לפני הבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית. משפחת ביידן מכחישה שפעלה שלא כשורה.

אף שצו החיפושים לא בהכרח אומר שג'וליאני בן ה-76 עבר על החוק, אישורו על ידי שופט מאותת על פריצת דרך בחקירה, בין היתר משום שמדובר בצעד חריג נגד עורך דין.

בוב קוסטלו, עורך דינו של ג'וליאני, אמר כי המכשירים האלקטרוניים שהוחרמו מכילים מידע חסוי במסגרת יחסי עורך דין ולקוח. לדבריו, "צווי החיפושים מצביעים על חשד לתקרית אחת של אי-רישום בתור סוכן זר". הוא הוסיף כי ג'וליאני מכחיש זאת.

רודי ג'וליאני, עורך דינו של דונלד טראמפ, בעצרת בסמוך לגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. רויטרס
החקירה מתמקדת בקשריו עם אוקראינה. ג'וליאני, ינואר/רויטרס

ג'וליאני החל לייצג את טראמפ באפריל 2018 כחלק מצוות ההגנה של הנשיא לשעבר בחקירת התובע המיוחד לשעבר רוברט מולר, שבחן את התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ב-2016. בעודו בוושינגטון, תפקידו של גו'ליאני היה מסובך, כשהוא טען לעתים קרובות שהוא יועץ עסקי ועורך דין במגזר הפרטי, בעודו נהנה מגישה יחודית לבית הלבן.

שניים משותפיו לשעבר, לב פרנס ואיגור פרומן, הואשמו בהפרת חוקי מימון בחירות ועבירות אחרות. הם בין היתר סייעו לג'וליאני לחפור אחרי מידע מזיק על משפחת ביידן, כולל ניסיון להדיח את השגרירה האמריקנית באוקראינה מרי יובנוביץ'.

"אני גאה להיות מספר אחת ברשימת הנקמה של ממשל ביידן", צייץ בדצמבר ג'וליאני, שהוביל את המאמץ המשפטי הכושל של טראמפ להפוך את תוצאות הבחירות. "נשמע שהגורמים האנטי-טראמפיסטים במשרד המשפטים לא יכולים להמתין עד שביידן יהפוך את משרד המשפטים למשטרה החשאית של הממשלה כפי שהיה תחת אובמה".

ג'וליאני הוא לא עורך הדין היחיד של טראמפ שהסתבך בפלילים. מייקל כהן, שריצה עונש מאסר והפך למבקר חריף של טראמפ, צייץ לאחר הפשיטה על דירתו של ג'וליאני: "הנה זה בא חברים".

אנשי העסקים לב פרנס ואיגור פרומן החשודים במעורבות בפרשת אוקראינה-גייט, 21 במאי 2019. AP
הואשמו בפרת חוק מימון בחירות ועבירות אחרות. פרנס ופרומן/AP

ג'וליאני החל לבסס את מעמדו בשנות ה-80, בתור תובע פדרלי במנהטן שהפיל את ראשי המאפיה בניו יורק והכניס לכלא את איש העסקים מייקל מילקן, שנודע בכינוי "מלך אג"ח הזבל" והורשע בעבירות מס. אחרי פיגועי 11 בספטמבר, כשהיה ראש עיריית ניו יורק, הפך ג'וליאני לגיבור לאומי וכונה "ראש העיר של אמריקה" בזכות מאמציו לשקם את העיר ההרוסה. ב-2008 הוא כשל בפריימריז הרפובליקניים לקראת הבחירות לנשיאות.

"זה רגע מכונן בחקירה", אמרה ג'סיקה לווינסון, פרופסור מבית הספר למשפטים "לויולה" שבלוס אנג'לס. "זה משמעותי כשמאשרים צו חיפוש הנוגע לעורך דין בשל סוגיית חיסיון עורך דין-לקוח", הוסיפה. "זה משמעותי עוד יותר כשמדובר בצו חיפוש אצל עורך דין שעבד עבור נשיא לשעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully