וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב באיחוד האירופי: טראמפ הורה לי לעבוד עם ג'וליאני מול אוקראינה

18.10.2019 / 16:21

גורדון סונדלנד העיד בפני ועדה של הדמוקרטים, המנהלת חקירת הדחה, כי הנשיא הורה לו ולגורמים דיפלומטיים אחרים לפעול ישירות מול עורך דינו. לדבריו, הוא היה "מאוכזב" מההנחיה ואמר כי אין זה ראוי להזמין ממשלה זרה להתערב בבחירות

קרדיט צילום: רויטרס

השגריר האמריקני לאיחוד האירופי, גורדון סונדלנד, אמר אתמול במסגרת הליך החקירה של פרשת "אוקראינה-גייט" בקונגרס האמריקני כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הנחה אותו, כמו גם שליחים אחרים, לעבוד עם עורך דינו האישי רודי ג'וליאני על המדיניות בנוגע לאוקראינה. הוא אמר שהוא היה "מאוכזב" מן ההנחיה. סונלנד ענה לשאלותיהם של חברי בית הבחרים במשך כעשר שעות בדיון שהתקיים בדלתיים סגורות.

מחוקקים שיצאו מהדיון אמרו כי היו פערים בעדותו של סונלנד, וסיפרו כי הוא השיב "איני יודע", ו"איני זוכר" לשאלות רבות. עם זאת, הם אמרו גם עדותו שפכה אור על מעורבותו של ג'וליאני בנושא הזה. סונלנד ביקש בעדותו להרחיק את עצמו מהפרשה, ואמר כי הוא היה מודאג מכך שהנשיא האציל לג'וליאני סמכויות שהוא חשב ששייכות למשרד החוץ, אך הוא מילא את ההוראות בכל זאת. הוא התעקש שהוא לא מילא שום תפקיד בעידוד חקירה בנוגע להאנטר ביידן, בנו של סגן הנשיא לשעבר, ומסר כי לדעתו אין זה ראוי להזמין ממשלה זרה לנהל חקירות פליליות כדי להשפיע על הבחירות בארצות הברית.

"אני חושב שזה חשוב לאזרחים האמריקנים להבין שרודי ג'וליאני הוא דונלד טראמפ ודונלד טראמפ הוא רודי ג'וליאני. אם רודי ג'וליאני עושה משהו זה בגלל שהוא עורך הדין של דונלד טראמפ, ועורכי דין לא עושים דבר שלא ברשות לקוחותיהם", אמר אריק סאלוול, חבר קונגרס דמוקרטי המייצג את קליפורניה.

ועדת החקירה בקונגרס תמשיך בשבוע הבא את עבודה, כשדיפלומטים נוספים ואנשי הבית הלבן צפויים להתייצב לענות על שאלות.

שגריר ארצות הברית באיחוד האירופי גורדון סונלנד מגיע להעיד בפרשת אוקראינה, 17 באוקטובר 2019. רויטרס
היו פערים בעדותו. סונלנד/רויטרס

ראש הסגל בפועל של הבית הלבן, מייק מולבני, הגן על מעורבותו של ג'וליאני במדיניות החוץ. "זאת החלטה של הנשיא", אמר. "אפילו אם כמה אנשים לא אוהבים זאת, זה לא אומר שזה לא חוקי. זה לא משהו שמדיחים בגללו. הנשיא נוהג להשתמש במי שהוא רוצה להשתמש".

אחד מהם הוא מי הדיפלומט הבכיר כיום בשגרירות האמריקנית באוקראינה, וויליאם טיילור, שהחליף מסרונים עם סונדלנד במהלך החודשים האחרונים במהלך המאמצים של נציגי הממשל לנווט דרך הדרישות של טראמפ.

עוד בוואלה!

היום ה-10 למבצע הטורקי בסוריה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 באוקטובר 2019. רויטרס
סונלנד ניסה להתנער מהנשיא ועורך דינו. טראמפ/רויטרס

הניסיון של סונדלנד להתנער מטראמפ וג'וליאני הוא משמעותי, משום שבניגוד לעובדי ציבור אחרים שהעידו עד עתה במסגרת הליך ההדחה, הוא מונה ישירות על ידי הנשיא. הוא אף תרם מיליון דולר לטקס ההשבעה של טראמפ.

העדות שלו עוררה ציפיה רבה מאחר שהמסרונים ועדוית אחרות הציבו אותו במוקד הפרשה. סונדלנד ניסה להרחיק את עצמו ממאמצי הנשיא וג'וליאני לגרום לאוקראינה לחקור יריב פוליטי, כפי שעשו גורמי ממשל אחרים שסיפרו לקונגרס על הערוץ החשאי בין הממשל לקייב. ואולם, מרכזיותו בשיחות בין הצדדים, כולל כאלו שעסקו בעסקת חליפין של ביקור רשמי של זלנסקי בבית הלבן תמורת השבעת רצונו של טראמפ בכל הנוגע לחקירות נגד ביידן, הובילו חלק מהדמוקרטים לחשוד שהוא היה יותר מעורב בעניינים מאשר הוא טוען.

"מבחינת חקירת ההדחה, זה לא משנה אם סונדלנד השתתף מידיעתו בהונאה הזו, או שהוא היה כלי משחק לא מודע", אמר חבר הקונגרס הדמוקרטי טד ליו בסיום השימוע. "הוא עדיין ביצע את המדיניות של רודי ג'וליאני, ורודי מילא את הוראות הנשיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully