וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-10 למבצע הטורקי בסוריה

הלחימה בין צבא טורקיה לכוחות הכורדיים נמשכת חרף הפסקת האש שסוכמה עם ארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר
  • 14:18/ארדואן: טורקיה לא תקפה בסוריה לאחר הפסקת האש

    נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן אמר כי טורקיה לא ביצעה התקפות בצפון מזרח סוריה, לאחר שהכריזה על הפסקת אש. הדברים נאמרו על רקע דיווחים על הפצצות אוויריות מצד טורקיה על העיר ראס אל עין שבסוריה, ואף על אבדות בנפש. הוא אמר כי בכירים אמריקניים וטורקיים יהיו בקשר רציף האחד עם השני בכדי להבטיח את יישום ההסכם יחד.

  • 19:15/טראמפ: ארדואן והכורדים מעוניינים שהפסקת האש תעבוד

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום כי הוא שוחח עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שאמר לו כי למרות הפסקת האש, אכן התבצעו ירי צלפים ופצצות מרגמה בצפון-מזרח סוריה, אך הם היו "שוליים". טראמפ צייץ את הדברים בטוויטר והוסיף, ארדואן "מאוד רוצה שהפסקת האש, או ההשהיה, תעבוד. כמו כן הכורדים רוצים שהפתרון האולטימטיבי הזה יקרה".

  • 16:51/הבית הלבן: יישום הפסקת האש בסוריה ייקח זמן

    דוברת הבית הלבן סטפני גירשם אמרה כי יישום הפסקת האש בין טורקיה לכוחות הכורדיים בצפון-מזרח סוריה ייקח זמן. גרישם אמרה את הדברים בריאיון לרשת פוקס, יממה לאחר חתימת הסכם הפסקת האש, בעוד שירי מקלעים ועשן הפגזות נצפו באזור הגבול בין המדינות. "המשלחת האמריקנית לטורקיה הצליחה עם הפסקת אש, אך זה לוקח זמן", אמרה.

  • 15:18/ארדואן: כל חריגה של הכורדים מהפסקת האש תוביל להמשך המבצע

    נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר כי במידה והכוחות הכורדיים לא יעמדו בתנאי הסכם הפסקת - טורקיה תמשיך במבצע הצבאי בסוריה. על פי ההסכם שנקבע אמש בין וושינגטון לאנקרה, הפסקת האש תימשך 120 שעות, בהם המיליציות הכורדיות יתפנו מאזור הגבול.

  • 20:20/ארה"ב: הצבא לא ייקח חלק באבטחת האזור הבטוח בסוריה

    שר ההגנה האמריקני, מארק אספר, אמר הערב כי חיילי צבא ארצות הברית לא ייקחו חלק באכיפת ואבטחת האזור הבטוח בצפון-מזרח סוריה וכי הכוחות ימשיכו בנסיגתם מהאזור. "הכוחות הקרקעיים האמריקנים לא ישתתפו באכיפת האזור הבטוח, אך עם זאת אנו נישאר בקשר עם טורקיה וגם עם הכוחות הכורדיים".

  • 13:43/דיווח בסוריה: למרות הפסקת האש, 5 הרוגים בתקיפות טורקיות

    חמישה בני אדם נהרגו בהפגזות טורקיות בעיר ראס אל עין שבצפון מזרח סוריה, זאת למרות הפסקת האש לחמישה ימים עליה הצהירה טורקיה - כך דווח מהארגון הסורי לזכויות אדם. דובר המיליציה הכורדית מוסטפא באלי אמר כי "למרות ההסכם להפסקת הלחימה, התקפות האוויר והתותחנים (הטורקיים) ממשיכות לכוון על עמדות הלוחמים (וגם על) יישובים אזרחיים".

  • 12:55/פומפאו לנתניהו: עושים מאמצים להדוף את איומי איראן לא רק מישראל, כי אם מהעולם

    שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר בתום פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במעונו בירושלים, כי ארצות הברית עושה כל שביכולתה בכדי למנוע מאיראן להתפשט באזור, בייחוד לאחר הנסיגה האמריקנית מסוריה. "(דנו) בכל המאמצים שעשינו בכדי להדוף איומים לא רק נגד ישראל אלא נגד האזור והעולם - מפני הרפובליקה האיסלמית של איראן", אמר פומפאו. זמן קצר לאחר מכן התבקש נתניהו להתייחס להפסקת האש של טורקיה מתקיפותיה בסוריה, והשיב: "אנו מקווים שדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר".

  • 11:13/אמנסטי: טורקיה ביצעה פשעי מלחמה בסוריה

    צבא טורקיה וארגוני המורדים הסורים המסייעים לו ביצעו פשעי מלחמה, כולל הוצאות להורג ללא משפט, במהלך המבצע בצפון-מזרח סוריה - כך לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל. הארגון האשים את הכוחות של אנקרה ב"הפרות חמורות ובפשעי מלחמה, בהוצאות להורג ללא משפט ובהתקפות לא חוקיות" מאז תחילת מבצע "מעיין השלום" ב-9 באוקטובר.

  • 11:10/פומפאו ייפגש עם נתניהו בירושלים

    שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ייפגש היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, אחרי ביקורו בטורקיה. השניים צפויים לדון בהתפתחויות בסוריה, לאור נסיגת מרבית הכוחות האמריקניים מהמדינה. בישראל חוששים שאיראן תנצל את הוואקום כדי לבסס את השפעתה.

  • 10:52/דיווחים: הלחימה נמשכת חרף הפסקת האש

    ירי מקלעים ופגזים נשמעו בעיר ראס אל-עין, יום לאחר שטורקיה הסכימה להכריז על הפסקת אש לחמישה ימים בכדי לתת לכוחות הכורדיים לסגת מאזור הגבול - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully