וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס מזהיר: ישראל תישא באחריות אם הבחירות ברשות הפלסטינית יבוטלו

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 22:00

הארגון שיגר איום לקראת הכרזתו הצפויה של אבו מאזן על דחיית הבחירות. בחמאס הדגישו כי בחירת יו"ר הרשות הפלסטינית התעכבה במשך זמן רב, ושלא יתמכו או יהיו חלק בשינוי המועד שנקבע. הם קראו לכנס את הפלגים הפלסטיניים כדי לדון בקיום בחירות במזרח העיר ללא אישור ישראל

בווידאו: הפרחת בלוני תבערה מהרצועה לישראל, 26 באפריל 2021/מערכת וואלה!

חמאס הזהיר הערב (רביעי) כי ישראל תישא באחריות אם הבחירות ברשות הפלסטינית יבוטלו. האיום מגיע לקראת הכרזתו הצפויה מחר של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בדבר דחיית הבחירות. הארגון מסר כי הבחירות הן זכות של העם הפלסטיני, וכי הן נדחו במשך זמן רב.

בהודעה שהעביר חמאס הדגישו כי הם לא יתמכו או יהיו חלק מדחיית הבחירות. ביחס לסוגיית ירושלים, קרא הארגון לקיום מפגש של הפלגים הפלסטיניים כדי לדון בדרכים לקיים בחירות במזרח העיר ללא אישור של ישראל או שיתוף פעולה עמה.

מנהיגי חמאס אסמאעיל הנייה ויחיא סינוואר בפגישה עם ראש המודיעין במצרים, עזה, 3 באוקטובר 2017. AP
הנייה וסינוואר/AP

אבו מאזן יכנס מחר את ראשי פתח, והוא צפוי להכריז על דחיית הבחירות לפרלמנט שהיו אמורות להתקיים בחודש הבא לראשונה אחרי 15 שנה. ברשות תולים בישראל את האשמה בשל סירובה לאפשר לבחירות להתקיים במזרח ירושלים, אך אבו מאזן בן ה-85 חושש גם מתבוסה קשה לאור התחזקות חמאס והפיצול בפתח.

"ללא קיום התמודדות, תעמולה והצבעה בתוך ירושלים, לא יתקיימו הבחירות", אמר אבו מאזן שלשום, בסיום הישיבה של הוועד המרכזי של תנועת הפתח. בשבוע שעבר שוחח עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, והשניים פרסמו כי הסכימו שהבחירות חייבות להתקיים גם במזרח ירושלים. ההודעה סימנה שינוי במדיניות חמאס, שעד לאותה נקודה הבהיר כי ההצבעה במזרח ירושלים אינה תנאי לקיום הבחירות.

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ויו"ר ועדת הבחירות עם צו לקיום בחירות ברשות, 15 בינואר 2021. רויטרס
חושש מתבוסה. אבו מאזן עם צו לקיום הבחירות, ינואר/רויטרס

בישראל מתנגדים להאשמות. בפגישה שקיים אתמול ראש המערך המדיני במשרד החוץ אלון בר עם 13 שגרירים אירופים, הדגיש בפניהם כי ישראל לא פועלת להכשיל את הבחירות, וציין כי ישראל מצפה ממדינות אירופה לא להצטרף לאבו מאזן בהטלת האחריות על ירושלים. מנגד, השגרירים ביקשו לאשר למשלחת משקיפים ממדינות אירופה להיכנס לגדה המערבית ולעזה כדי לפקח על הבחירות.

בינתיים, בצה"ל נערכים להתפרצות אלימה והפגנות שיהפכו לטרור נגד ישראל כתוצאה מאכזבה מביטול הבחירות. השבוע עלתה רמת הדריכות בפיקוד מרכז, והרמטכ"ל אישר תגובות לתרחישי קיצון אחרי שאגף המבצעים והפיקוד הציגו בפניו דרכי פעולה לפי דרגות הסלמה שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully