וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל למדינות אירופה: לא מכשילים את הבחירות לרשות, אל תצטרפו להאשמות

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 13:19

בפגישה בין ראש המערך המדיני במשרד החוץ ל-13 שגרירים אירופים הוא אמר כי ישראל החליטה לא להתערב בבחירות בגדה המערבית, וביקש שלא יצטרפו להאשמות הצפויות מצד אבו מאזן כי ישראל אחראית לאי-קיומן. השגרירים ביקשו לאשר כניסת משקיפים לגדה המערבית ולעזה

רמאללה, 15 ביולי 2020. ראובן קסטרו
באירופה ביקשו לשלוח משקיפים אם יתקיימו בחירות. רמאללה/ראובן קסטרו

ראש המערך המדיני במשרד החוץ אלון בר נפגש הבוקר (שלישי) עם 13 שגרירים אירופים והדגיש בפניהם כי ישראל לא פועלת להכשיל את הבחירות לפרלמנט הפלסטיני - כך לפי גורמים שמעורים בתכני הפגישה. כמו כן, בר ציין כי ישראל מצפה ממדינות אירופה לא להצטרף להאשמות של יו"ר הרשות אבו מאזן בעניין.

שגרירת גרמניה בישראל, סוזאן ואסום-ריינר, אמרה כי הפגישה היתה ביוזמת הצד האירופי כדי להדגיש את החשיבות של קיום בחירות דמוקרטיות ברשות הפלסטינית כדי לחזק את האיזונים והבלמים ברשות. לדבריה בפגישה השתתפו שגריר האיחוד האירופי בישראל יחד עם דיפלומטים מ-12 מדינות החברות באיחוד האירופי - צרפת, גרמניה, הולנד, פולין, בלגיה, ספרד, איטליה, דנמרק, שבדיה, אירלנד, יוון ופורטוגל.

במהלך הפגישה אמרו הדיפלומטים האירופים כי הם מבקשים מישראל לאשר למשלחת משקיפים ממדינות אירופה להיכנס לגדה המערבית ולעזה כדי לפקח על הבחירות.

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן עוטה מסיכה וחובש כפפות במהלך סיור ברמאללה שבגדה המערבית. 15 ביוני 2020. רויטרס
לאפשר ליו"ר הרשות לקבל החלטות בעצמו. אבו מאזן/רויטרס

ראש המערך המדיני במשרד החוץ בר אמר לדיפלומטים האירופים כי ישראל קיבלה החלטה מושכלת לא להתייחס לבחירות ברשות בשום צורה וכך לאפשר לאבו מאזן לקבל החלטות בעצמו. הוא הבהיר שגם בנושא הבחירות במזרח ירושלים ישראל לא קיבלה שום החלטה.

בר ציין בפני הדיפלומטים האירופים כי להערכת ישראל יו"ר הרשות עומד לדחות את הבחירות מחשש לניצחון חמאס. הוא הדגיש כי הוא יוצא מנקודת הנחה שאבו מאזן יאשים את ממשלת ישראל באחריות לאי-קיום הבחירות הפלסטינית וביקש מהדיפלומטים האירופים לא להצטרף להאשמות הללו, כך אמרו גורמים שמעורים בתכני הפגישה.

כמו כן, דובר משרד החוץ, ליאור חייט, מסר כי בר ציין בפני השגרירים כי הבחירות ברשות הן נושא פנים פלסטיני ואין בכוונת ישראל להתערב בהן ולמנוע אותן. לדבריו, בר הדגיש בפני השגרירים את הבעייתיות של השתתפות ארגון הטרור חמאס בבחירות. "ישראל מתנהלת בזהירות ובאחריות כדי למנוע הדרדרות של המצב בשטח ומצפה שגם המדינות האירופאיות ינהגו באותו אופן", אמר בר לדיפלומטים האירופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully