וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר נתיבי התגנבות והסתמכות על מבריחי הסמים: השיטות שחיזבאללה מפתח בגבול

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 15:02

בשבועות האחרונים הוצגו לרמטכ"ל נתונים על התנהלות ארגון הטרור, כולל עלייה בהיקף תנועת אנשיו בלבנון ועל דרכי איסוף המודיעין. בצה"ל התקבלה הבנה שחיזבאללה מכשיר את הקרקע לפעולה צבאית, ולהחדרת חוליות לוחמים שיהוו איום על יישובים ובסיסים שסמוכים לגדר

בווידאו: אלוף פיקוד צפון בטקס חלוקת "מגן הצפון" מתייחס לאיומי חיזבאללה/צילום: אלי אשכנזי

קצינים בכירים בפיקוד הצפון הציגו בשבועות האחרונים לרמטכ"ל אביב כוכבי ריכוז נתונים על התנהלות חיזבאללה לאורך גבול לבנון. אחד הנתונים הבולטים שהוצגו הוא היקף צירי הגישה שפותח חיזבאללה במקומות שמהווים אתגר לכוחות איסוף המודיעין של צה"ל. הגורמים הדגישו בפני כוכבי כי מדובר באזורים בהם פעילי חיזבאללה לא פעלו בעבר בגלל תנאי השטח המורכבים, כולל גובה ההרים וסלעים.

גורמי הצבא הסבירו בדיון עם הרמטכ"ל כי לאורך השנים היו רועי צאן ותצפיתנים שנשלחו על ידי חיזבאללה למשימות איסוף על הצד הישראלי ופעילות צה"ל, אך כי לאחרונה השינויים במרחב באים לידי ביטוי בנתיבי התנועה החדשים.

לדברי הגורמים, חיזבאללה משקיע מחשבה רבה ויצירתיות כדי לנסות ולהערים על כוחות צה"ל, בעיקר בשעות בהן מתבצעת התנועה. בצה"ל התקבלה ההבנה שחיזבאללה מפתח תורת לחימה חדשה כדי להחדיר בעתיד חוליות לוחמים, באופן שיהווה איום ממשי על יישובים ובסיסי צה"ל שסמוכים לגדר.

הרמטכ"ל אביב כוכבי בדיון בקריה, 12 בנובמבר 2019. מרים אלסטר, פלאש 90
בדיון הובהר כי השינויים במרחב באים לידי ביטוי בנתיבי התנועה החדשים. כוכבי/פלאש 90, מרים אלסטר

גורמים בכירים בצבא מעריכים כי חיזבאללה "מורתע ועסוק עד צוואר בבעיות האישיות שלו, אבל במקביל הוא מכשיר את הקרקע לפעולה צבאית בעתיד במגוון תרחישים כמו פגיעה בחיילים, חטיפה או חדירה. יש להם היום הרבה יותר סוחרי סמים שעוסקים בהברחות ובאופן אוטומטי גם יותר נתיבי פעולה. ההברחות נועדו לבחון את חדות הפעולה והערנות של צה"ל".

פעילות יבשתית זו מצטרפת למלחמה על חופש הפעולה האווירי, במהלכה הופלו רחפנים של צה"ל בשטח לבנון, כולל ניסיון להפיל מטוס ללא טיס. לפי הערכות של גורמי הצבא הבכירים, מדובר בעניין של זמן עד שינסו להפיל שוב מל"ט או לתקוף מטוס קרב שחג בשמי לבנון. מנגד, חשוב להדגיש כי גם צה"ל פועל להפלת רחפנים של חיזבאללה שחוצים לשטח ישראל כדי לאסוף מודיעין על פעילות הצבא, כולל מקרה של חציית רחפן לישראל שאירע השבוע בפיקוד הצפון.

עוד בוואלה!

נסראללה מתגרה וצה"ל סופג, אך לשקט הזה יש מחיר

לכתבה המלאה
פיצוצים בגבול לבנון ישראל 
1 בספטמבר 2019. במת החדשות, אתר רשמי
"מלחמת מוחות של ממש". גבול לבנון, ב-2019/אתר רשמי, במת החדשות

"חיזבאללה הולך על הקצה, מפעיל רחפנים לאיסוף מודיעין, בשלב הזה ללא חומר נפץ אך בהחלט צוברים ניסיון, בודקים ולומדים את צה"ל ואת דרכי התגובה שלו. זו מלחמת מוחות של ממש", אמר אחד הגורמים, שהוסיף כי מפקד פיקוד הצפון, האלוף אמיר ברעם, בוחן מספר דרכים לסכל ולשבש את פעילות חיזבאללה בכל המימדים.

בתחילת השבוע אמר מפקד פיקוד הצפון כי "אין זו יד המקרה שארגון הטרור חיזבאללה נחל כישלונות בניסיונותיו האחרונים. צה"ל, באמצעות מספר רב של פעולות ומבצעים ביבשה, באוויר ובים, באמצעות שיטות תחבולה מתוחכמות אל מול האויב, בחשיבה יצירתית ובלמידה מתמדת, הצליח בשנה האחרונה להחליש את ארגון הטרור חיזבאללה, לפגע בהתבססות איראן וחיזבאללה בסוריה ולמנוע פגיעה בנפש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully