וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 שוטרים מחוסנים נדבקו בקורונה במגע עם חשודים, והנגיף התפשט במעלה אדומים

שני עצורים פלסטינים נמצאו מאומתים לנגיף, ובדגימה בתחנה עלה כי הדביקו 11 שוטרים שהתחסנו בפעם השנייה. התחלואה גרמה לשרשרת הדבקה, והפכה את מעלה אדומים לאחד מארבעת היישובים הצהובים בארץ. בדגימה שנייה לא נמצאו נדבקים נוספים, אך תחנת המשטרה הושבתה כמעט לגמרי

תחנת משטרת מעלה אדומים. יונתן זינדל, פלאש 90
שרשרת ההדבקה גלשה לתושבי העיר. תחנת מעלה אדומים/פלאש 90, יונתן זינדל

11 שוטרים מחוסנים מתחנת מעלה אדומים נדבקו בקורונה לאחר שבאו במגע עם פלסטינים חשודים בערב יום הזיכרון. מהחקירה האפידמיולוגית עלה כי ב-15 באפריל נעצרו שני החשודים. הם נמצאו מאומתים לקורונה ואחד מהם החל לפתח תסמינים של המחלה. חמישה ימים לאחר מכן בוצע דיגום בתחנה.

תחלואת השוטרים המחוסנים גרמה לשרשרת הדבקה של יותר מ-40 מגעים, והפכה את מעלה אדומים לאחת מארבע הערים הצהובות היחידות בארץ, עם ציון 4.6 בחיתוך הרמזור.

לפני יומיים נעשתה דגימה נוספת ולא נמצא אף שוטר מאומת נוסף, אולם תחנת המשטרה הושבתה כמעט לגמרי במשך כמה ימים. השוטרים הדביקו את בני משפחותיהם, וכך עבר הנגיף גם לבתי הספר בעיר ומשם הלאה.

ההתנחלות מעלה אדומים לצד ההתנחלות קידר בגדה המערבית ב-27 בינואר 2020. רויטרס
עיר צהובה עם ציון 4.6 בחיתוך הרמזור. מעלה אדומים/רויטרס

לטענת המשטרה, שני החשודים באו במגע עם כל 11 השוטרים, חלקם סיירים וחלקם חוקרים, ואפילו מפקד התחנה נדבק בנגיף. על פי התחקיר הראשוני, השוטרים נהגו לפי כללי הריחוק החברתי ועטו מסיכות בעת שהיו בחלל סגור, אך בשל ההיתר לא עטו מסיכות במרחב הפתוח.

הבדיקות של 11 השוטרים והחשודים הפלסטינים הועברו למעבדה הראשית של משרד הבריאות בתל השומר לריצוף גנטי, וכדי לקבוע האם הם חלו באחת המוטציות של הקורונה שהחיסון לא יעיל נגדם.

המשטרה החלה את מבצע החיסונים של אנשי הארגון כבר בתחילת ינואר, והשוטרים היו בתעדוף הראשוני יחד עם צוותי הרפואה והצבא. בתחנת המשטרה במעלה אדומים רוב השוטרים מחוסנים, וכך גם השוטרים שנדבקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully